نساجی پوشاک بین المللی سازی مدیریت
نساجی پوشاک بین المللی سازی مدیریت – www.irantarjomeh.ir
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۱۴۵ |
کد مقاله | TXT145 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir |
نام فارسی | ارتباطات مشارکتی در خصوص بین المللی سازی:جهت گیری مدیریت عملی در شرکت های نساجی و پوشاک |
نام انگلیسی | Cooperative Relations in Internationalisation:Practical Management Orientation in Textileand Clothing Enterprises |
تعداد صفحه به فارسی | ۲۰ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۴ |
کلمات کلیدی به فارسی | صنعت نساجی و پوشاک- بین المللی شدگی / جهانی سازی- مدیریت- شرکت های کوچک |
کلمات کلیدی به انگلیسی | textile and clothing industry- internationalisation- management- small enter-prices |
مرجع به فارسی | آکادمی مدیریت- کالج مدیریت- دپارتمان مدیریت- لهستان |
مرجع به انگلیسی | Academy of ManagementFaculty of ManagementDepartment of Management |
کشور | لهستان |
ارتباطات مشارکتی در خصوص بین المللی سازی:
جهت گیری مدیریت عملی در شرکت های نساجی و پوشاک
چکیده
مبحث ارائه شده در این مقاله یکی از پیچیده ترین مباحث موجود در این زمینه است. در حالی که امر جهانی سازی / بین المللی شدگی شرکت های نساجی و پوشاک به طور آشکار به عنوان بخشی از محتوای عملی مدیریت مطرح می باشد، نیاز جهت تعریف این موضوع از نقطه نظر گروه مختلفی از شرکت ها همچنان احساس می شود. بنابراین، درک پدیده جهانی سازی شرکت های نساجی و پوشاک لهستان، اوکراین و اسپانیا نیازمند رشد مجموعه ای از قواعدی است که نه تنها باید از نظر منطقی سازگار باشند بلکه می بایست به گونه ای طراحی شوند تا از اعمال رویه های مشارکتی در آنها نیز اطمینان حاصل گردد. هدف از این مطالعه فراهم آوردن اطلاعاتی برای ایجاد یک دیدگاه جهانی سازی پایدار و سازگار برای شرکت های کوچک نساجی و پوشاک می باشد. بر این مبنا بر روی اهمیت مدیریت ارتباطات مشارکتی تاکید می شود و در عین حال بر روی این نکته صحه گذاشته می شود که مدیریت شرکت های نساجی و پوشاک، مطرح شده در سطح بین المللی، هنوز خواستار اعمال یک دیدگاه تحلیلی شناختی، با قابلیت جدا سازی ساختار سازمانی از محیط پیرامونی، نمی باشند.
کلمات کلیدی: صنعت نساجی و پوشاک، بین المللی شدگی / جهانی سازی، مدیریت، شرکت های کوچک
مقدمه
خط مشی های لیبرال اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی همراه با ظهور پدیده رقابت از سوی کشورهای آسیایی سبب افزایش چالش ها در مبحث صنایع نساجی و پوشاک اروپا شده است. این چالش ها بر مبنای تجدید نظر ساختاری و اساسی مطرح شده و خواستار اعمال رویه های مدرن سازی با کاربرد سیستم های نوآوری کامل و دیدگاه های جدید برای سازمان ها و ساختارهای مدیریتی می باشند. به واسطه فراریت بازارهای جهانی، یافتن رویه های قابل توجه جهت رشد شرکت های نساجی و پوشاک ضروری می باشد. بر این مبنا می توان این بحث را مطرح نمود که یکی از اجزای مهم این بخش توجه سازمان های کوچک بر تولیدات مدرن و فناوری نوین می باشد. بر این مبنا، می توان این بحث را مطرح نمود که با توجه به این ارتباطات، هر فرد که در عرصه بازار نقش دارد، می تواند در فرآیند بین المللی سازی نیز نقش قابل توجهی را ایفا می نماید. علل نهایی پدیده بین المللی سازی عملیات ارتباط- محور، وضعیت چند حالته تراکنش ها و ساختارها، انعطاف پذیری فرا- حصول و حوزه تاثیرات آنها خواهد بود. شرکت هایی که به عنوان بخشی از شبکه های بین المللی عمل می نمایند فراهم آورنده معنی جدیدی برای مدیریت می باشند.
شبکه: ارتباطات و ساختار
افرادی چون Pfeffer، Salancik، Johanson، Mattson، Cyert و March جزء اشخاصی می باشند که بیشترین مشارکت اساسی را در خصوص توسعه این تئوری از خود نشان داده اند. مفهوم یک شبکه حاصل آمده از پارامترهایی چون رشد علوم اجتماعی، جامعه شناسی، انسان شناسی و تئوری سازمانی و تبادل اجتماعی می باشد. در این مضمون، یک شبکه را می توان با توجه به دسته بندی های ذیل توصیف نمود:
سوالات تحقیقاتی
هدف از این تحقیق بررسی موقعیت ارتباطات مشارکتی در زمینه مسایل بین المللی سازی شرکت های کوچک و متوسط صنعت نساجی و پوشاک در لهستان، اسپانیا و اوکراین می باشد. بنابراین، سوالات تحقیقات ذیل مشخص گردیده اند:
۱) آیا شرکت های لهستان، اسپانیا و اوکراین اقدام به پیاده سازی استراتژی های مختلف در سطح بین المللی در زمینه توسعه ارتباطات مشارکتی نموده اند؟
۲) آیا امکان مشخص نمودن تمایزات انواع خاص رویه های بین المللی سازی وجود دارد؟
روش
جمع آوری اطلاعات
مشاغل مورد بررسی شرکت های کوچک صنایع نساجی و پوشاک کشورهای اسپانیا، لهستان و اوکراین می باشند. بخش تجربی بر مبنای داده های اولیه فراهم شده در طی تحقیقاتی میدانی نویسنده فراهم گردید. محتوا و فرمت سوالات چند گزینه ای بر مبنای یک پرسش نامه آزاد توسعه یافت و برخی از محاسبه های اولیه با مدیران ارشد شرکت های مرتبط در کشورهای لهستان، اسپانیا و اوکراین انجام گردید. سوالات چند گزینه ای به صورت مسلم و غیر قابل بحث بوده و این نکته را ثابت می نماید که این آنالیز را می بایست بر روی نمونه های تحقیقاتی بی شماری انجام داد.
نساجی پوشاک بین المللی سازی مدیریت