مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳
مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳ – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۱۱۶ |
کد مقاله | MNG116 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | مدیریت تکنولوژی سود آفرینراهنمای مشاغل کوچکفصل ۳ |
نام انگلیسی | Managing Technology for Profit – A Small Business Guide – chapter 2 |
تعداد صفحه به فارسی | ۱۵ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۷ |
کلمات کلیدی به فارسی | مدیریت تکنولوژی، سود آفرین، مشاغل کوچک |
کلمات کلیدی به انگلیسی | Managing Technology , Profit, Small Business |
مرجع به فارسی | روبرت میور |
مرجع به انگلیسی | Robert Muir |
کشور | ایالات متحده |
مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳
مدیریت تکنولوژی سود آفرین
راهنمای مشاغل کوچک
فصل ۳
آیا بازار بالقوهای برای تکنولوژی وجود دارد؟
آنالیز تکنولوژی: کلید حرکت به سمت بازار
تحقیقات بازاری … تحقیقات ثانویه
اطلاعات: یک کالای استراتژیک
اطلاعات، تحقیقات، تجزیه و تحلیلها- بسرعت و بسادگی برداشتن یک عکس فوری و یا با جزئیات زیاد و پرمشقت همچون یک نقاشی پر از رنگ و روغن. این تنها آگاهی قهرمان و دوست ادیسه از قدرت وی بود که توانست او را از دست یک ساحره زیبا نجات دهد. همانند چنین قهرمانی، به هنگامیکه در محاصره یک بازار جدید قرار گرفتهاید، بهره گیری از اطلاعات جامع خواهد توانست دانش کافی، جهت اتخاذ تصمیمات درست، را در اختیار شما قرار دهد.
مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳
آیا بازار بالقوهای برای تکنولوژی وجود دارد؟
تجزیه و تحلیل تکنولوژی: کلید موفقیت در حرکت بسمت بازار
مشاغل گوناگون به صورت پیوسته در جستجوی ادواتی هستند تا آنکه از طریق آنها بتوانند به رشد خود ادامه دهند. بنابر این، جهت تحصیل این رشد آنها میبایست موقعیت بازاری کنونی خود را تقویت یا گسترش دهند و برای رسیدن بدین هدف لازم است تا بسمت بازارهای جدید امید دهنده حرکت نموده و یا این که نسبت به توسعه تکنولوژیهای جدید و ارائه آنها به بازار اقدام کنند. جهت ارزیابی چنین فرصتهایی، شرکتها به صورت فزآیندهای از تجزیه و تحلیل بازاری و مطالعات امکان عملی سازی این برنامه ها سود میبرند.
عواملی که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. صرف نظر از وجود تفاوتها در سبک و روش، تقریباً کلیه آنالیزها یا مطالعات امکان پذیری انجام یک فرآیند، دارای نقاط مشترک زیادی میباشند. خواه شرکتی نسبت به معرفی تکنولوژی، محصول یا خدمات جدید اقدام کند و یا آنکه دست به ارتقای محصول جاری زند، و یا خواه در یک مقوله شغلی یا تکنولوژیکی جدید سرمایه گذاری نماید، یا به سمت بازاری جدید حرکت کند، سوالات اساسی الزاماً یکسان خواهند بود:
سوالی در خصوص درجات وابسته. یک آنالیز بازاری و تکنولوژی وابسته بدان و یا مطالعه امکان سنجی را میتوان به صورت مراحل افزایشی در نظر گرفت تا بر این اساس یک سری از نقاط کنترلی منطقی و توأم با صرفه جویی همراه با مسیر تصمیم گیری شرکتی مهیا گردد. به طور مثال، در صورتی که پس از بررسی بازار و تکنولوژی کنونی، شرکتی تصمیم گرفت که مشارکت کنندگان بازاری بسیار بزرگ میباشند و یا آنکه پتانسیل بازار بسیار محدود است، این شرکت میتواند تصمیم به محدود سازی هر یک از آنالیزهای آتی نماید.
بحداقل رساندن ضرر و زیان، بحداکثر رسانی فرصتها. تکنولوژی، بازار و مطالعات مربوط به امکان سنجی یک پروژه، اطلاعات با ارزشی را در زمینه بررسی فرصتهای جدید در اختیار ما قرار میدهند- این اطلاعات از نقطه نظر عملی برای هر یک از شرکتهایی که با کمبود منابع روبرو میباشند مفید خواهد بود. چنین مطالعاتی جزء پیششرطهای برنامه ریزی متناسب شرکتی بشمار میآید. با توجه بدین ابزارها، مدیریت یک شرکت میتواند با تمرکز بر صرفه جوییهای اقتصادی نسبت به بررسی یک سری از گزینههای پیش روی و روالهای توسعه محصول اقدام کند.
مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳
تحقیق بازاری فوری
چگونه میتوانیم فرصتهای مرتبط با کالای جدید خود، که ناشی از افزایش سطح تکنولوژی میباشد، را به صورت بهتری مدنظر قرار دهیم؟ غالباً یک محصول به نظر دارای تناسب خوبی با تولید کنونی، بازاریابی و توزیع میباشد، اما شاید چنین محصولی از خصیصههای فنی بیشتری، تا اندازهای فراتر از آنکه ما خود را با آن خو دادهایم، برخوردار باشد. وضعیت بدتر به هنگامیخواهد بود که روزنه محدودتری در زمینه فرصتهای فرا روی وجود داشته و شرکت ما نیز از بودجه ناچیزی برای گسترش تحقیقات بازاری برخوردار باشد.
مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳
اطلاعات: یک کالای استراتژیک
تحقیقات آنلاین یکی از سادهترین روشها جهت جمع آوری اطلاعات میباشد. زمان و دانش از جمله آخرین دستاوردهای وابسته به رقابت در دهه ۱۹۹۰ بشمار میآمد. قبل از آنکه بتوانیم از دانش لازم برخوردار شویم میبایست از اطلاعات مکفی بهرهمند گردیم.
شرکتهایی که از اطلاعات جهت توسعه و آنالیز سناریوی تجاری خود بهره میبرند، و از توان محک زنی فعالیتهای مدیریتی و کنترل مضامین کاری خود در شرایط ریسک پذیر و محیطهای ناسازگار بهره میجویند، مسلماً از رقبای خود جلو خواهند افتاد. این سناریوهای اطلاعات- محور بصورت استراتژیک بکار گرفته میشوند تا از طریق آنها بتوان نسبت به توسعه مطالعات تجاری، رتبه بندیها، مدیریت ریسک، تسطیح منابع حیاتی و حاصل نمودن مزیت رقابتی دست یافت.
در صورتی که از اطلاعات بصورت استراتژیک بهره جوئیم، خواهیم توانست خطوط پایه عملکرد خود را هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت ارتقا و توسعه دهیم. این امر بعنوان یک مضمون ارتقا یافته اساسی و دور از دسترس در مقابل موارد حاصل شده در کوتاه مدت، نظیر کاهش هزینهها و یا افزایش قابلیت به صورت موقت، در نظر گرفته شده است. مضامینی که قبلاً تحت لوای شعارهایی همچون «برنامه ریزی، پیاده سازی و نظارت» مدنظر قرار داشتهاند هم اکنون جای خود را به عباراتی همچون «اطلاعات، دانش، استراتژی و خلاقیت» داده اند.
مدیریت تکنولوژی سود آفرین مشاغل کوچک فصل ۳