مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 100000 (یکصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

بازاریابی پورسانتی

شماره      
۱۵۲
کد مقاله
MNG152
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بازاریابی پورسانتی
نام انگلیسی
Affiliate marketing
تعداد صفحه به فارسی
۱۰۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۷
کلمات کلیدی به فارسی
بازاریابی پورسانتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Affiliate marketing
مرجع به فارسی
آکادمی بازاریابی اینترنتی
مرجع به انگلیسی
International Marketing Acadamy, Bookboon
کشور        
انگلستان

 

بازاریابی پوسانتی
دیباچه
بازاریابی پورسانتی یک رویکرد بازاریابی بشمار می آید که در آن اشخاص مختلفی اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات شما نموده و در مقابل این افراد در نتیجه مستقیم تلاش های خود که منجر به فروش شده است مبلغی را دریافت می نمایند. این بدان معنا خواهد بود که شما به عنوان «فروشنده – یا دارنده کالا / خدمات[۱]» دارای ارتشی از افراد مختلفی می باشید که اقدام به تبلیغ محصولات شما می نمایند بدون آنکه نیازی داشته باشید که حتی انگشت خود را بلند نمایید. در صورتی که شما جزء آن دسته از اشخاصی هستید که اقدام به تبلیغ محصولات یا خدمات فروشنده می نمایید، که اصطلاحا تحت عنوان «پورسانت گیرنده» نامیده می شوند، حتی جهت کسب موفقیت ضرورتا نیازی به داشتن یک وب سایت نخواهید داشت، با این حال داشتن وب سایت می تواند در این زمینه به شما کمک نماید. این کتاب آموزشی به شما کمک خواهد نمود تا درک مناسبی از بازاریابی پورسانتی حاصل نموده و در نتیجه بتوانید با بهره گیری از راهکارهای تبلیغاتی خود به موفقیت چشمگیری نایل گردید.
آقای شان (Sean) به عنوان یک کارآفرین زنجیره ای و فردی حرفه ای در بازاریابی اینترنتی نویسنده این کتاب می باشد. وی مالک مشاغل آنلاین موفق بسیاری است که محدوده ای از مشاغل آموزشی بین المللی تا تعداد زیادی از سایت های کوچک فروش محصولات و سرویس های مختلف آنلاین را شامل می شود.   وی به عنوان موسس آکادمی بازاریابی اینترنتی به شمار می آید که هدف از آن ارتقای استانداردهای بازاریابی اینترنتی در جهان است. در رساناهای مختلف چون CNN، BBC، ITV و تعداد زیادی از ایستگاه های رادیویی وی به عنوان یک پدیده مطرح است. او با بسیاری از روزنامه ها در ارتباط است و مقاله های مختلفی را در بیش از ۲۵۰ نشریه به چاپ رسانده است.
این کارآفرین به عنوان مشاور و سخنگوی متبحر و کاردان عرصه بازاریابی مطرح می باشد و اشخاص و موسسات بسیاری به دنبال بهره گیری از راهکارهای وی در خصوص موضوعاتی همچون بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد آنلاین می باشند. در این راستا ارزیابی ها نشان می دهند که درآمد وی بالغ بر ۲۰ میلیون پوند در زمینه پیشگامی در این عرصه و ۶ میلیون پوند در زمینه فروش اینترنتی بوده است. البته این مبلغ شامل میلیونها پوندی نمی باشد که مشتریان از طریق کمک های وی حاصل آورده اند.

بازاریابی پورسانتی

 

۱- مقدمه ای بر بازاریابی پورسانتی
۱-۱٫ مقدمه
از آغاز قرن بیست و یکم اینترنت به عنوان یک پدیده مهم مطرح شده است. تجارت الکترونیک جا پای جدید خود در عرصه بازرگانی و بازاریابی جهانی را محکم کرده است. مهمتر آنکه، تخصیص بودجه جهت حصول مشتریان جدید حتی در دنیای آنلاین که در آن هزینه ها بسیار کمتر از دنیای دفتری می باشد، گرانقیمت خواهد بود. بطور کلی، هنوز مجبور به پرداخت پول تبلیغات می باشید و این هزینه می بایست ارزش سرمایه گذاری را داشته باشند تا امر تداوم سرمایه گذاری میسر گردد.
آیا این ایده خوبی نیست که تنها به هنگامی اقدام به پرداخت هزینه نمایید که تبلیغات شما جواب داده باشد؟ خوب، این امر احتمالا در دنیای آنلاین امکان پذیر خواهد بود. چنین موردی را می توان به عنوان بازاریابی عملکرد مبنا، که قابلیت پیاده سازی آن از طریق بازاریابی پورسانتی میسر است، مد نظر قرار داد. اما این سوال پیش می آید که بازاریابی پورسانتی دقیقا چیست؟ ما در بخش های ذیل اقدام به پاسخ دادن به این سوالات می نماییم. این کتاب مقدمه ای را در خصوص بازاریابی پورسانتی ارائه داشته و پاسخگوی کلیه سوالات در خصوص ایجاد و پیاده سازی استراتژی بازاریابی پورسانتی در حوزه وسیع بازاریابی اینترنتی می باشد.
۱-۱٫ بازاریابی پورسانتی چیست؟
اولین سوالی که ممکن است اقدام به پرسیدن آن نمایید آن است که: بازاریابی پورسانتی دقیقا چه می باشد؟ همان گونه که در پاراگراف مقدمه بیان داشتیم، بازاریابی پورسانتی به عنوان نوعی از بازاریابی به شمار می آید که متکی بر عملکرد از یک طرف و شما از طرف دیگر، به عنوان فروشنده یا دارنده کالا / خدمات می باشد. در این مبحث فرد دارنده کالا/ خدمات تنها به هنگامی اقدام به پرداخت هزینه می نمایید که تبلیغات وی کارکرد قابل توجه و مناسبی را داشته باشد.
۱-۱-۱٫ انواع مدل های بازاریابی پورسانتی
در بازاریابی پورسانتی با سه نوع مدل که صاحب کالا و تبلیغ کنندگان در این نوع از استراتژی با آن روبرو هستند. در اینجا لیستی از این انواع و توضیح مختصری در باره آنها ارائه می گردد.
  • هزینه بر حسب تعداد دفعات نمایش (CPM)– همچنین تحت عنوان «هزینه بر حسب هزار دفعه نمایش» (mil=1000) نیز خوانده می شود. در این مدل دارنده کالا یا خدمات برای هر هزار بار نمایش یا کلیکی که بر روی تبلیغات وی، در سایت تبلیغ کننده، می شود اقدام به پرداخت مبلغی ثابت می نماید. چنین فرآیندی مخصوصا به هنگام ترقی فرآیندی که تحت عنوان «دات کام[۱]» خوانده می شد معروفیت داشت، اما استفاده آن به شدت در نتیجه افزایش کلاهبرداری در آمار نمایش به وسیله شرکت های متعدد کاهش یافته است.
  • هزینه بر حسب عمل (CPA) مشابه با مدل CPM می باشد، این سیستم نیز دارای اصول مشابهی است. با این حال تفاوت در آن است که مقدار پرداختی از سوی دارنده کالا یا خدمات به تبلیغ کننده کاملا منوط به کیفیت عملکرد تبلیغات می باشد. عوامل مرتبط با عملکرد تحت عنوان «عمل» خوانده می شوند، که شامل موارد ذیل هستند: کلیک بر روی آگهی، پر نمودن یک فرم، دانلود نرم افزار، خرید کالا و موارد مشابه از سوی کاربران. به جای پرداخت مبالغ مشخص شده از قبل برای تعداد کاربران هدایت شده معینی بسمت سایت شما، صرفا تنها به هنگامی اقدام به پرداخت خواهید نمود که تبلیغات از عملکرد مناسبی برخوردار بوده باشد.
  • هزینه بر حسب کلیک (CPC) مدلی مشابه با مدل CPA، و حتی خاص تر از آن، مدل CPC می باشد. این مدل همانند مدل CPA وابسته به عملکرد می باشد، اما عاملی که مشخص کننده میزان مبلغ پرداختی فرد / سایت دارنده کالا و خدمات به فرد یا سایت تبلیغ کننده است کلیک های انجام شده می باشد. این مدل همان گونه که از نام آن بر می آید به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک بنر تبلیغاتی کلیک می گردد، یا بر مبنای تعداد اشخاصی است که اقدام به ویزیت یا بازدید از آدرس اینترنتی / آدرس URL سایت اصلی (سایت دارند کالا/ خدمات) می نمایند.
[۱] Dot-Com
۲-۱٫ تاریخچه موجزی در باره بازاریابی پورسانتی
در سال ۱۹۹۶، سایت آمازون (Amazon.com) یکی از اولین برنامه های پورسانتی خود در وب تحت عنوان برنامه Associates Amazon را بنا نهاد. این برنامه به وب سایت ها اجازه می داد تا بعنوان تبلیغ کننده وب سایت آمازون (Amazon) عمل نمایند. سایت های مبلغ یا گیرنده پورسانت اقدام به قرار دادن لینک یا لینک هایی در داخل صفحات وبی خود نموده و از این طریق اجازه دادند تا کاربران از سایت آنها به سایت آمازون دسترسی داشته باشند. نکته قابل توجه در خصوص درج لینک ترغیب کاربران جهت بازدید از سایت آمازون بوده است. این موضوع برای سایت تبلیغ کننده بسیار سود بخش بوده است چرا که با ورود هر یک از کاربران آنها به سایت آمازون می توانستند کمیسیون مشخصی را دریافت دارند.
۳-۱٫ نقش بازاریابی پورسانتی
بازاریابی پورسانتی بین شرکت ها یک حالت همزیستی را بوجود می آورد. این مورد را می توان به عنوان یک موقعیت برد – برد برای هر دو طرف دارنده کالا / خدمات و تبلیغ کننده دانست، اما سوال مطرح شده در اینجا نقش وب سایت ها در این زمینه می باشد. حال اجازه دهید تا نگاهی به نقش تبلیغ کنندگان (گیرندگان پورسانت) و دارندگان کالا ها / خدمات بیندازیم.
۱-۳-۱٫ دارندگان کالا / خدمات (سایت فروشنده اصلی)
در صورتی که دارنده یک شرکت و وب سایت می باشید، و  اقدام به فروش محصولات یا خدماتی می کنید، اصطلاحا به عنوان یک فرد دارنده کالا یا خدمات شناخته می شوید. در این راستا،  جزء گروهی قرار دارید که اقدام به فروش محصولات / خدمات خود نموده و برای بازاریابی و تبلیغ این کالا/ خدمات به تبلیغ کنندگان خود پول پرداخت می کنید.
۲-۳-۱٫ افراد تبلیغ کننده (گیرنده پورسانت)
تبلیغ کنندگان / گیرندگان پورسانت چه کسانی هستند؟ ممکن است این عبارت را قبلا در رادیو یا بین شوها یا تبلیغات تلویزیونی شنیده باشید.
در دنیای آنلاین، این دسته از تبلیغ کنندگان جزء صاحبان وب سایت و یا حتی بلاگ هایی به شمار می آیند که اجازه می دهند تا فرد دارنده کالا / خدمات نسبت به انجام تبلیغ در وب سایت ها یا بلاگ های آنها اقدام نماید. آنها جزء اشخاصی به شمار می آیند که در صورت مطلوبیت و کارکرد مناسب تبلیغات فرد مالک می توانند کسب درآمد نمایند، بنابراین به سود آنها خواهد بود تا نسبت به تداوم این ارتباط که تحت عنوان مشارکت پورسانتی خوانده می شود اقدام نمایند.
۴-۱٫ مزیت های بازاریابی پورسانتی
مزیت های  بسیاری در خصوص مشارکت پورسانتی وجود دارند، حال چه شما نقش دارنده کالا یا خدمات را داشته باشید و یا نقش تبلیغ کننده یا گیرنده پورسانت را ایفا نمایید. در نظر داشته باشید که به هنگام تفکر در خصوص این مزیت های حقیقتی، که هم اکنون به عنوان یک مورد شایع در دنیای وبی امروزه جا افتاده است، این موضوع را در نظر داشته باشد که اینترنت کاملا به عنوان یک فضای مشارکتی مخصوصا با توجه به رسانه های اجتماعی، مطرح شده است.
۱-۴-۱٫ مشارکت ها و همکاری ها
همان گونه که قبلا ذکر شد، ارتباط و همزیستی قابل توجهی بین تبلیغ کننده و فرد دارنده کالا و خدمات وجود دارد. هر دو طرف از داشتن مشارکت پورسانتی با یکدیگر سود می جویند.
با توجه به تبلیغ کنندگان، این حقیقت وجود دارد که هزینه فضای وب از طریق درآمد کسب شده بواسطه تبلیغات پرداخت گردد و حتی برخی از مبلغین حقیقتا قابلیت کسب درآمدهای مطلوب از دارندگان کالاها یا خدماتی که با آنها کار می کنند را خواهند داشت. با این وجود این بدان معنا نخواهد بود که چنین موردی صرفا به سادگی امضای یک برنامه پورسانتی می باشد. فرد تبلیغ کننده باید از انگیزه کافی جهت تامین ترافیک مورد نیاز برای سایت اصلی برخوردار باشد.
۲-۴-۱٫ وابستگی محتوایی سایت تبلیغ کننده
اجازه دهید تا این گونه فرض کنیم که شما به عنوان سایت فروشنده، اقدام به فروش مواد غذایی از طریق وب سایت شرکت خود می نمایید. براین مبنا مبلغین شما نیز می بایست آن دسته از سایت هایی باشند که در تعامل با محصولات یا خدمات و در ارتباط با استراتژی بازاریابی پورسانتی شما به کار مشغول هستند. بر این مبنا میتوان اینگونه اظهار داشت که در صورتی که شما اقدام به فروش محصولات غذایی می نمایید، لازم است تا تبلیغات خود را به آن دسته از سایت هایی واگذار کنید که قابلیت جذب مشتریان مواد غذایی را داشته باشند.
۳-۴-۱٫ استفاده کاراتر از دلارهای تبلیغاتی
همان گونه که قبلا بیان داشتیم به هنگامی که اقدام به تشریح تفاوت بین تبلیغات بنری ساده و تبلیغات پورسانتی می نماییم، ما به مبالغ و میزان پرداختی این نوع از تبلیغات اشاره نمودیم. هر وب سایت از نقطه نظر مقداری که می بایست بدان پرداخت شود متفاوت خواهد بود، اما یک چیز روشن است: بازاریابی عملکرد – مبنا به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید پول کمتری به تبلیغات خود تخصیص دهید.
 ۴-۴-۱٫ رهگیری آسان
همانند دیگر انواع استراتژی های بازاریابی اینترنتی، نظیر بازاریابی ایمیلی و ایجاد وب سایت، یکی از بزرگترین منفعت ها در خصوص بازاریابی پورسانتی این حقیقت است که می توان آن را مورد رهگیری و بررسی قرار داد. برنامه های پورسانتی غالبا به شما اجازه می دهند تا قابلیت مشاهده برخی از موارد نظیر میزان کلیک یا بازدید از سایت خود در نتیجه بازدید مشتریان با استفاده از وب سایت افراد تبلیغ کننده را داشته باشید.
۵-۴-۱٫ عرضه آنلاین
بدون شک عرضه کالاها / خدمات بصورت آنلاین به عنوان یک مولفه کلیدی در زمینه استراتژی بازاریابی به شمار می آید. با استفاده از پورسانت گیرندگان و وب سایت های آنها قابلیت عرضه محصولات و یا خدمات خود در دنیای آنلاین را خواهید داشت. با عرضه محصول در سایت های مناسب، توان عملیاتی شما از طریق حضور در جوامع هدف افزایش خواهد یافت.

بازاریابی پورسانتی

 

۲- ایجاد برنامه بازاریابی پورسانتی
برنامه ریزی به عنوان اولین و مهمترین قدم جهت ایجاد یک برنامه پورسانتی می باشد که می تواند برای شما مفید باشد. بازاریابی پورسانتی هم اکنون از معروفیت بیشتری در مقایسه با گذشته برخوردار است. در گزارش سال ۲۰۱۱، گزارش نشست Affiliate Summit Affstat Report، ۴۹ درصد از کل پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آنها از سال ۲۰۰۸ به عنوان گیرنده پورسانت به فعالیت مشغول شده اند. این بدان معنا خواهد بود که بسیاری از اشخاص جدید به سرعت به سمت بازاریابی پورسانتی هجوم آورده و احتمالا این خط مشی تجاری را تا زمانی که به سود دو طرف قضیه باشد دنبال خواهند نمود.
۱-۲٫ برنامه ریزی برای اجرای سیستم پورسانتی
۱-۱-۲٫ مطلبی برای تازه واردین به عرصه بازاریابی پورسانتی
۲-۱-۲٫ ویژگیهای اصلی در موفقیت برنامه پورسانتی
۲-۲٫ انتخاب یک مدل برنامه پورسانتی و مولفه های آن
۱-۲-۲٫ ارائه تبلیغات در سایت های پورسانتی

بازاریابی پورسانتی

 

۳- اجرای سیستم پورسانتی
هم اکنون که دارای یک برنامه مناسب جهت استفاده در تبلیغات بازاریابی پورسانتی خود هستید، زمان مناسب جهت آغاز روند شناسایی و انتخاب گیرندگان پورسانت آغاز شده است. برای این کار لازم است تا حرکت نموده و برخی از بازیگران اصلی در این عرصه را ملاقات نمایید. به یاد داشته باشید که گیرندگان پورسانت می بایست چیزی را از این نوع مشارکت ها به دست آورند، اما آنها همیشه به سمت شما روی نخواهند آورد.

بازاریابی پورسانتی

 

۴- پیگیری و گزارش گیری
تاکنون ما در خصوص ایجاد لیست و استقرار مشخصه های بازاریابی پورسانتی صحبت نمودیم. با وجود آنکه بخش بزرگی از این رویه بازاریابی تکمیل شده است، لازم است تا از طریق ایجاد لیست های پیگیری به منظور بررسی کارکرد مناسب خود و سایت های پورسانت گیرنده رویه کنترل را نیز دنبال نماییم. این مورد به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما به شمار می آید چرا که می خواهیم اطمینان داشته باشیم که قابلیت تحصیل بیشترین سود از قابلیت های گیرندگان پورسانت و استراتژی های بازاریابی آنها را خواهیم داشت. بعلاوه، گزارش های پیگیری می تواند برای هر دو طرف با توجه به قابلیت پیگیری مناسب عملکردها و پرداخت ها سودمند باشد.

بازاریابی پورسانتی

 

۵- برنامه های پرداخت پورسانتی
همان گونه که ممکن است قبلا حدس زده باشید برنامه های پرداخت بین گیرنده های پورسانت ممکن است تفاوت و گستردگی زیادی داشته باشند. چنین امری نشات گرفته از نقطه نظرات و تمایلات گیرندگان پورسانت خواهد بود، اما در عین حال می توان آن را ناشی از نوع برنامه ای دانست که در توافق با قرارداد اولیه پورسانتی می باشد که قبلا آن را امضاء نموده اید. بعلاوه، موارد کوچکتری نیز وجود دارند که باید آنها را با گیرندگان پورسانت در ارتباط با برنامه های پرداخت به بحث بگذارید، نظیر زمان یا موعد و تناوب پرداخت و یا آنکه برای حصول فروش بیشتر آنها را به دسته های کوچکتری تقسیم کنید تا قابلیت کنترل بیشتری داشته باشید.
در این فصل، ما اقدام به بررسی برنامه های پرداخت پورسانتی و ویژگی های پرداخت می نماییم.
۱-۵٫ انواع برنامه های پرداخت
برنامه پرداختی که برای گیرندگان پورسانت انتخاب می نمایید به میزان زیادی منوط به نوع محصول و خدماتی می باشد که اقدام به فروش آن خواهید نمود. برخی از برنامه ها برای محصولات خاص عملکرد بهتری دارند و بر این مبنا لازم است تا اقدام به پرداخت کمیسیونی بر مبنای نوع عملکرد غالبا شایع آن نموده و یا آنکه این رویه را به عهده طرف قرار داد خود بگذارید.

بازاریابی پورسانتی

 

۶- ایفای نقش به عنوان پورسانت گیرنده
تاکنون در این کتاب ما در خصوص ویژگی های کار با پورسانت گیرندگان و ایجاد یک برنامه پورسانتی صحبت نموده ایم. اما حالا این مورد را از خود سوال کنید: چه پیش خواهد آمد در صورتی که نقش خود را عوض نموده و تبدیل به یک پورسانت گیرنده برای فرد دیگری شوید؟
اینترنت کلا درباره محتوا می باشد و به عنوان یک جهان به هم پیوسته بشمار می آید که قابلیت اتصال و پیوند وب سایت های متعددی را به یکدیگر دارد و از این رو کاربران نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند. در خصوص رسانه های خاص تفکر نمایید. شاید هیچ روزی وجود نداشته باشد که در اینترنت به دنبال موضوعات خاصی نباشید و در آن بلاگ ها یا وب سایت های خاصی را مشاهده نکرده باشید. حتی بلاگرها یا نویسندگان بلاگ نیز دارای لینک هایی می باشند و بدینسان این موضوع برای پورسانت گیرندگان نیز صحت خواهد داشت و از این طریق ارتباط با چنین وب سایت هایی می تواند یکی از راهکارهای مهم بازاریابی اینترنتی تلقی گردد.
در این فصل، ما صحبت خود را بر روی ارائه خط مشی به عنوان یک پورسانت گیرنده بنیان می گذاریم و مراحلی که می توان با انجام آنها یک پورسانت گیرنده کارا شد را مشخص می سازیم.
قبل از حرکت به سمت برنامه پورسانتی، لازم است تا بدین موضوع فکر کنید که آیا چنین برنامه ای در تعامل کاری با محتویات وب سایت یا شرکت شما می باشد. آیا این برنامه دارای مفادی است که می خواهید کاربران آنها را ملاحظه کنند؟ آیا مشتریان به چنین سایت هایی اعتماد می کنند؟ آیا از طریق ارائه تبلیغ برای چنین سایت هایی می توانید مشتریان خود را افزایش دهید یا احتمالا آنها را از دست خواهید داد؟ بدین موارد کاملا تفکر نموده و همانند همیشه صبر کافی جهت اعمال یک رویه آزمون و خطای مناسب را در نظر داشته باشید تا آنکه به خوبی از این امر اطلاع حاصل نمایید که مشتریان به دنبال چه چیزهایی هستند و به چه چیزهایی واکنش نشان خواهند داد.

بازاریابی پورسانتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.