ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
شماره | ۱۷۶ |
کد مقاله | MNG176 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | تاثیرات ادوار تجاری بر روی مستندات رشد – سری های زمانی برای کشورهای عضو گروه هفت با استفاده از برآوردهای بررسی مبنای دور تجاری |
نام انگلیسی | The Effects of Business Cycles on Growth – Time Series Evidence for the G7-countries Using Survey-based Measures of the Business Cycle |
تعداد صفحه به فارسی | ۳۰ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۱۸ |
کلمات کلیدی به فارسی | ادوار تجاری, رشد, سری زمانی, کشورهای عضو گروه هفت |
کلمات کلیدی به انگلیسی | Business Cycles, Growth, Time Series, G7-countries |
مرجع به فارسی | مطالعات اقتصادی CESifoانستیتو اطلاعات تحقیقات تجاری |
مرجع به انگلیسی | CESifo Economic Studies; Jörg DöpkeInstitute for Economic Research, Munich |
کشور | آلمان |
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
تاثیرات ادوار تجاری بر روی مستندات رشد – سری های زمانی برای کشورهای عضو گروه هفت با استفاده از برآوردهای بررسی مبنای دور تجاری
چکیده
این مقاله اقدام به تحلیل این مسئله می نماید که آیا نوسانات دور تجاری بر روی رشد دراز مدت تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. این فرضیه با استفاده از سری های زمانی سه ماه یکبار برای کشورهای عضوی گروه هفت مورد آزمایش قرار گرفته است. بر این مبنا یک مدل اتورگرسیون – برداری حاوی برآورد بهره وری کلی عوامل و یک برآورد مستقیم مطالعه – مبنای دور تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرند. در این اتورگرسیون – برداری شک های فن آوری و دور تجاری بر مبنای این فرض مشخص می شوند که برآوردهای ارتقای بهره وری نیازمند به زمان بوده و بنابراین هیچگونه پاسخ همزمانی در ارتباط با بهره وروی و نقش آن در نوآوری دور یا چرخه تجاری وجود ندارد. نتایج موکد آن می باشند که شک های دور تجاری مثبت دارای تاثیر اندک منفی بر روی بهره وری دراز مدت می باشند. با این وجود، نتایج به نظر از قوام و توانمندی زیادی در برابر تغییرات در مدل تجربی برخوردار نمی باشند.
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
۱- مقدمه
جدیترین مدل های اقتصاد کلان، همراه با غالب تحلیل گران ادوار تجاری، این موضوع را در نظر می گیرند که ادوار تجاری از تاثیر چندانی بر روی رشد طولانی مدت برخوردار نمی باشند. در حقیقت، Fatas (2002) حتی این بحث را مطرح می نماید که متخصصین غالبا تعامل محتمل بین ادوار تجاری و رشد را نادیده می گیرند. بر مبنای نظر این نویسنده، یکی از دلایل مرتبط با کلیه ویژگی های نادیده گرفته شده عدم وجود نوعی چارچوب معتبر و کاملا پذیرفته شده با قابلیت تحلیل تاثیر ادوار تجاری با توجه به رشد می باشد.
مباحث مرتبط با تاثیر محتمل نوسانات اقتصادی کوتاه مدت بر روی رشد طویل المدت را می توان جزء موارد قابل توجه بشمار آورد چرا که چنین موردی ممکن است به میزان قابل توجهی سبب تغییر دیدگاه در ارتباط با مزیت ها و هزینه های نوسانات دور تجاری گردد. با توجه به هزینه های نوسانات چرخه تجاری، این موضوع مورد بحث قرار گرفته است که رکود اقتصادی موقت ممکن است سبب کاهش رشد طولانی مدت شود. در صورتی که چنین نگرشی صحت داشته باشد، هزینه های رفاه ادوار تجاری کاملا تحت الشعاع قرار خواهند گرفت چرا که چنین مواردی غالبا در یک چارچوب مشخص مورد بحث قرار می گیرد که بر مبنای آن اینگونه فرض می شود که خط مشی های طولانی مدت بصورت مستقل از نوسانات کوتاه مدت بشمار می آیند. با توجه به مزیت های نوسانات دور تجاری، برخی از نویسندگان حتی این بحث را مطرح می نمایند که رکودهای ادواری حتی ممکن است سبب القاء نوعی بهره وری گردند. این بحث غالبا بعنوان یکی از ویژگی های متعارف برآمده از ایده شومپیتر (۱۹۳۹) «نابودی خلاقانه» محسوب می شود. در صورتی که چنین نگرشی صحت داشته باشد، نوسانات ادواری بعنوان پیش نیاز طبیعی برای نرخ های بالای رشد بشمار خواهد آمد.
ادامه این مقاله به شرح ذیل سازماندهی می شود: در بخش دوم شوک های «فن آوری» و «دور تجاری» بر مبنای VAR مشخص می شوند. تابع پاسخ ضربه ای جهت تحلیل تاثیر دراز مدت در زمینه نوآوری دور تجاری بر روی سطح بهره وری کلی عوامل بکار گرفته خواهد شد. بخش سوم ویژگی های استواری و توانمندی نتایج را ارائه خواهد نمود. در نهایت، بخش آخر نیز به نتیجه گیری می پردازد.
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
۲- تاثیر نوآوری های دور تجاری بر روی رشد
جهت بررسی تاثیر ادوار تجاری بر روی رشد طولانی مدت، این بخش مباحث Saint-Paul (1993) و Malley و Muscatelli (1999) را پیگیری می نماید. این نویسندگان از مدل VAR استفاده نمودند. در پی قیدهای تشخیصی در این مدل VAR که ذیلا مورد بحث قرار می گیرد، تکنیکی ارائه می گردد که قابلیت شناسایی شوک های «دور تجاری» و «فن آوری» را خواهد داشت. با توجه به این سری های زمانی، تابع پاسخ ضربه ای (IRF) را می توان در ارتباط با واکنش بهره وری در برابر شوک های دور تجاری بکار گرفت. علی الخصوص، این موضوع مورد تحلیل قرار می گیرد که آیا یک دور تجاری دارای تاثیر طویل المدتی بر روی مسیر بهره وری می باشد یا خیر.
در اولین مرحله، لگاریتم بهره وری کلی عوامل (tfp) برای هر کشور عضو گروه هفت با استفاده از عبارت ذیل محاسبه می شود:
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
۳- میزان استواری نتایج
این سوال که آیا ادوار تجاری بر روی رشد تاثیر گذار هستند یا – حتی بصورت برجسته تر – آیا شوک های فن آوری حاصل شده از این دور و ویژگی های آن اخیرا بطور کامل مورد بحث قرار گرفته اند، مطرح شده است. در صورتی که نتایج بحث شده اطلاعات مفیدی را در ارتباط با این سوال ارائه نماید، می توان آنها را بصورت یک مولفه استوار در نظر گرفت. با این وجود، مقایسه نتایج برای برخی از کشورهای خاص با موارد دیگر قابل توجه می باشد. در صورتی که VAR دارای شوک های فن آوری کاملا مشخص شده ای باشد، این شوک ها می بایست دارای همبستگی در کشورهای دیگر نیز باشند، چرا که نوآوری های فن آوری در کنار مرزها توقف نخواهند داشت. با توجه به همبستگی بالا بین ادوار تجاری ملی مورد مشابهی نیز برای شوک های دور تجاری مشخص شده لحاظ می گردد. بعلاوه، این مورد آموزنده خواهد بود تا نسبت به مقایسه نتایج با محدودیت های مشخص کننده جایگزین و موارد مرتبط اقدام شود. در صورتی که VAR سبب مشخص شدن شوک های حقیقی شود آنها می بایست بدون توجه به آنکه کدام از یک محدودیت ها یا قیدها بکار گرفته شده است بصورت مشابه مد نظر هستند.
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری
۴- نتیجه گیری
این مقاله شواهد تجربی در زمینه تاثیر ادوار تجاری بر روی بهره وری طولانی مدت رشد بر مبنای برآوردهای مستقیم دور تجاری از داده های تحقیقاتی را ارائه می نماید. این موضوع مورد بحث قرار می گیرد که کاربرد چنین داده هایی اجازه اجتناب از برخی از مشکلات بوجود آمده را خواهد داد آنهم در صورتی که چنین ادواری بر مبنای متغیرهای بازار کار مورد ارزیابی قرار گیرند. بر مبنای سری های زمانی سه ماهه برای کشورهای گروه هفت یک VAR حاوی بهره وری کلی عوامل و یک برآورد مستقیم دور تجاری از داده های تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. شوک های فن آوری و دور تجاری بوسیله فرض این موضوع که تلاش های ارتقای دهنده بهره وری نیازمند زمان بیشتری هستند مشخص می گرددند. بر این مبنا، پاسخ معاصر بهره وری در ارتباط با نوآوری دور تجاری رد می شود. نتایج موکد آن هستند که در ابتدا، شوک های ادوار تجاری مثبت از تاثیر کوچک، اما در عین حال منفی طولانی مدت بر روی بهره وری دراز مدت، برخوردار هستند. با این وجود نتایج چندان استوار نمی باشند.
ادوار تجاری رشد گروه هفت دور تجاری