MMS – ورود به فاز بعدی
MMS – ورود به فاز بعدی – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۵۰ |
کد مقاله | ELC50 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | MMS – ورود به فاز بعدی |
نام انگلیسی | MMS entering into the next phase |
تعداد صفحه به فارسی | ۳۹ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۱۶ |
کلمات کلیدی به فارسی | MMS |
کلمات کلیدی به انگلیسی | MMS |
مرجع به فارسی | نوکیا |
مرجع به انگلیسی | NOKIA |
کشور |
MMS – ورود به فاز بعدی
MMS
ورود به فاز بعدی
مقدمه
سرویس پیام مولتی مدیا (MMS) یک فرم جدید از ارتباطات میباشد که مجموعههایی از مضامین غنی نظیر کلیپهای صوتی و تصویری، فوتوگرافها یا تصاویر و متون را در خود جمع کرده است. این عناوین میتواند خبر خوبی برای ارائهدهندگان سرویس بشمار آید، چرا که با این خصیصه آنها میتوانند سرویسهای مبتنی بر متن خود را ارتقا داده و بدانها مضامین غنی دیداری را اضافه نمایند. نوکیا معتقد است که MMS یک مولد کلیدی در کسب درآمد، برای ارائهدهندگان سرویسها، اپراتورهای موبایل، توسعهدهندگان برنامههای کاربردی و تبلیغکنندگان میباشد. این پدیده برای کاربران نیز جالب بوده و میتوانند بدینوسیله لحظاتی از زندگی را تصویربرداری و آن را با دیگران سهیم شوند.
راه حل پیام مولتی مدیای نوکیا اجازه استفاده از سبک جدید ارتباطات را داده و بدینوسیله میتواند نیازهای جامعه اطلاعاتی موبایل را تحت پوشش قرار دهد. جامعهای که خواه عناصر آن را تجارت تشکیل دهد و یا خواه اشخاص عادی و روش زندگی روزمره، بسرعت در حال پویایی و رشد سریع میباشد. این امر موجب میگردد تا محصولات و سرویسهای انعطافپذیر پا به عرصه گذارند، عواملی که چنین روند روبرشدی را پشتیبانی میکنند و میتوانند روشهای متناسب ارتباطات را برای کاربران بوجود آورند. ارتباطات هماکنون بعنوان قلب زندگی روزمره مردم درآمده است و MMS میتواند این رابطه را بهتر عرضه دارد.
SMS پیشرو برنامههای کاربردی داده بدون سیم بوده است و سرویسهای مربوط به آن بعنوان اولین سرویس داده موبایل از اهمیت و تاثیر زیادی در وضعیت درآمدی اپراتورها برخوردار است. صنعت در این دوره شاهد رشد فزایندهای بوده و پیام آشکار آن حرکت در مسیر امکانات نسل سوم میباشد. از اینرو، درآمدهای برنامههای کاربردی موبایل نیز گستردهتر شده و حرکت خود را بسوی محیطی بازتر و گستردهتر میپیماید.
اولین سرویس پیام مولتی مدیا در سال ۲۰۰۲ آغاز گشت، و از آن ببعد MMS پشتیبانی گستردهای را از سراسر عالم بدست آورد. MMS بعنوان نسل بعدی SMS در نظر گرفته شده و هم اکنون وارد فاز جدید خود میگردد. فازی که در آن خصیصههایی نظیر توانائیهای ارائه پیام و محافظت متنی- ویدیویی برای ارائهدهندگان سرویس وجود دارد.
نوکیا هماکنون پیشرو تکنولوژی پیام میباشد. در این مقاله نکته نظرات نوکیا در خصوص اینگونه موارد پس از راهاندازی اولین سرویس آن و همچنین سرویس MMS عرضه خواهد شد.
حتی MMS در مرحله اولیه آن، یک موفیقت اثبات شده در بین مشتریان جهانی خود بشمار میآمد و برای اپراتورها نیز یک سرویس سودآفرین بود. از زمان شروع اولین سرویسها در اوایل سال ۲۰۰۲، بیش از ۱۲۰ اپراتور MMS را بصورت جهانی عرضه داشتند.
نتایج اولیه بدست آمده از MMS بسیار امیدبخش بود. اپراتورها در اطراف جهان توانستند کاربران زیادی را کسب نموده و بدین ترتیب ترافیک کاری و ARPU افزایش یافت. جدول ۱ نشاندهنده افزایش در سطح بازار میباشد.
MMS – ورود به فاز بعدی
درسهای کلیدی از آغاز به کار MMS
نوکیا بطور موفقی وارد عرصه MMS گردیده و چندین مورد از فاکتورهای موفق را در این عرصه بکار گرفت. پشتیبانی ترمینال یکی از موارد مهم بود. ادامه روند داشتن مضامین متنی و ایمیل برای MMS باعث بوجودآوری محیطی اولیه برای کاربران آن گریده بود. بازاریابی سرویس و ارتقای آن نقش مهمی در آموزش کاربران نهایی جهت فراگیری سرویسهای جدید MMS داشت.
موفقیتهای اولیه نشاندهنده آن است که بهرهگیری از این سرویس بصورت یکی از عوامل موفق و افزایشدهنده کارایی در بین اپراتورها میباشد. یکی از موارد کلیدی آن است که اپراتورها میبایست در سطح ملی MMS کار نمایند چرا که کاربران بیشتر پیامهای خود را بصورت داخل کشوری ارسال میدارند. از دیگر موارد مهم داشتن موافقتنامههای اتخاذ فضای GPRS میباشد بگونهای که کاربران بتوانند نسبت به ارسال و دریافت پیامهای MMS خارج از کشور اقدام کنند. مورد سوم، آن است که اپراتورها میبایست ارتباطات بینالملی با اپراتورهای خارجی را حفظ نموده بگونهای که کاربران بتوانند پیامهای MMS را از محل کشور خود به دوستان خارجی خود ارسال یا دریافت دارند.
از نقطهنظر کاربر یک MMS موفق میبایست بگونهای باشد که بتواند در همه حال پشتیبان تحرک و جابجایی کاربر بوده باشد. یک اپراتور میتواند با ارائه ترمینال اتوماتیک از طریق هوا به سوی شبکه اصلی این موارد را عملی سازد. علاوه براین اپراتورها نیاز به آموزش دادن کاربران نهایی دارند. این آموزش نه تنها در خصوص چگونگی ارسال و دریافت پیامهای MMS میباشد بلکه چگونگی کار با دیگر سرویسهای ارائه شده به همراه MMS نیز از دیگر موارد آموزش خواهد بود. پراتورها میتوانند سرویس پکها یا بستههای سرویس را به وجود آورده، محتویات نمایشی آن را عرضه داشته و همچنین به مشتریان آموزش لازم را در این گونه موارد ارائه دهند.
نوکیا مدل مناسب و راحتی را برای پرداخت وجوهات مشتریان جهت پیامهای خود در نظر گرفته است. البته در یافت پیام همیشه مجانی خواهد بود بجز در مواردی که فضا در خارج از موطن اصلی اختصاص داده شده باشد. در مه ۲۰۰۳، میانگین قیمت MMS در اروپا ۴۲/۰ یورو و در ASEP 22/0 یورو بوده است.
همکاری، ارتباطات و توان سیر از جمله عوامل مورد نیاز برای داشتن سرویس موفق به حساب میآید. فروشندگانی نظیر نوکیا بصورت فعال در زمینههای تست مشارکتی جهت اطمینان از سطح تکنولوژی مربوطه بکار مشغول میباشند. اپراتورها میبایست مطمئن شوند که توافقهای میان ارتباطی و توافقنامههای خط سیر بخوبی عملی میگردد.
نهایتا، یک اپراتور میبایست میزان زیادی از سرویسهای MMS مضامینـ به ـ شخص را آغاز نموده تا بتواند بعنوان محرکی برای پذیرش اولیه MMS شخصـ به ـ شخص، یعنی ساخت، ارسال و دریافت پیامها توسط کاربران، نیز باشد. برای این مهم اپراتورها میبایست ارتباطات مناسب را با اشخاص ثالث فراهم کرده باشند. بطور طبیعی، داشتن یک سرویس آسان به کاربران کمک مینماید تا این مضامین را بسیار آسانتر جستجو کنند، مثل یک نشست وبی.
MMS میان اتصالی، میان عملکردی و خط سیر مربوطه
MMS اکنون در مرحلهای است که اولین ترمینالهای آن و محصولات سرور وابسته به آن وارد بازار شدهاند، و اپراتورهای هم اکنون تقریبا بصورت یک رویه هفتگی در حال راهاندازی سرویسهای جدید مبتنی بر MMS میباشند. این مهم یک دستاورد اساسی برای صنایع بشمار میآید، اما هنوز نیز میبایست موارد بسیاری را انجام داد تا به وضعیت مطلوب مورد نظر خود در بازار دست یافت.
صاحبان صنایع هم اکنون در حال مذاکره در خصوص نیاز به موارد میان عملکردی جهت به بازار آوردن MMS میباشند. این موارد را میتوان به سه دسته اصلی تقسیم نمود. میان عملکردی فنی، میان اتصالات سرویس اپراتور و موافقتنامههای خط سیر.
میان عملکردی فنی
میان عملکردی فنی MMS میتواند جهت تست عملکرد فنی سیستمها بین فروشندگان مختلف و اتحادیه موبایل باز (OMA) بکار گرفته شود. این خصیصه به معنای توانایی ترمینالها جهت رد و بدل نمودن اطلاعات پذیرفته شده دو طرفه، ادوات و اجزای شبکه، بدون از دست رفتن و یا بروز خطا در داده، در بین آنها میباشد. این امر شامل تبادل پیوسته فرمتها و پروتکلها میباشد. مقیاسپذیری نیز همچنین یکی از هدفهای توانایی میان عملکردی میباشد که در آن اجازه تبادل اطلاعات صحیح بین دستهبندیهای ابزارهای مختلف را میدهد.
…
MMS – ورود به فاز بعدی
خط سیر MMS
خط MMS به معنای آن است که یک مشترک توانایی ارسال و دریافت پیامهای MMS، به هنگامی که در شبکهای دیگر سیر میکند را داشته باشد. بطور مثال به هنگامی که کاربر در حال مسافرت میباشد. برای انجام این امر چندین پیش شرط وجود دارد:
…
MMS میان اتصالی
MMS میان اتصالی بدان معناست که یک مشترک میتواند پیامی را برای مشترک دیگر که از سرویس اپراتور دیگری، بغیر از سرویس اپراتور خانگی خود، استفاده میکند، ارسال دارد. اپراتورها میبایست برای انجام چنین عملیاتی آماده شده باشند:
…
MMS ویدیویی
MMS امروزه اپراتورها را قادر ساخته است تا با استفاده از شبکههای نسل ۲٫۵G بتوانند نسبت به ارائه خدمات ویدیویی اقدام کنند. ارسال ویدیویی در MMS نیازی به زیرساختهای اضافهای نداشته و تنها به ترمینالها یا گوشیهای مخصوص آن جهت پشتیبانی ویدیویی نیاز میباشد.
نوکیا و دیگر سازندگان گوشی تلفن همراه در ساخت گوشیهای خود امکانات پخش ویدیویی را نیز اضافه نمودهاند. اولین تلفن نوکیا با این مشخصات مدل ۳۶۵۰ بود که دارای تجهیزات پخش و ضبط ویدیویی میباشد. همچنین گوشیهای دیگری نیز با امکانات ویدیویی در حال تولید میباشند.
…
MMS – ورود به فاز بعدی
کلاسهای مضامین مولتیمدیا
جهت اطمینان از آنکه کاربران بتوانند صرفنظر از نوع دستگاهی که استفاده میکنند، از MMS لذت ببرند، و در همان حال بتوان سرویسهای نوآوری شده را بکار گرفت، نوکیا و شرکتهای دیگر دست بکار استانداردسازی MMS بصورت OMA و ۳GPP گشته و سه حوزه را برای پیامهای مولتی مدیا مشخص نمودهاند. اولین حوزه مضون هسته MM میباشد که در آن میان عملیات گستردهای میتواند پشتیبانی شود. دومین حوزه مضومن استاندارد MM میباشد که در آن ترمینالها و پیامهای مولتی مدیا سازگار با استانداردهای MMS میباشند ولی ترمینالها آزادی محدودی دارند. سومین حوزه، مضمون غیرطبقهبندی شده MM میباشد، که در آن آزادی کامل برای ساخت پیامهای مولتیمدیا وجود دارد.
…
حوزه مضون هسته MM
شامل آن دسته از مضامین پیامهای مولتی مدیا میباشد که منطبق با زیرمجموعه استاندارد MMS است. این زیرمجموعه شامل متون، تصاویر پایه، تصاویر غنی، مضامین ویدیویی پایه و غنی میباشد.
…
حوزه مضومن استاندارد MM
شامل پیامهای مولتیمدیا با سازگاری با استانداردهای MMS میباشد. اما، محتویات این کلاسها را میبایست فروشندگان ارائه نمایند. بطور مثال نوکیا برای این حوزه انیمیشن پایه و غنی و موسیقی پایه را عرضه داشته است.
حوزههای استاندارد و طبقهبندی نشده برای ارائهدهندگان سرویس آزادی بیشتری را به ارمغان میآورند. آنها میتوانند با آزادی بیشتری نسبت به نوآوری سرویسهای جدید برای کاربران اقدام کنند. این امر باعث ارتقای کاربری MMS و افزایش ARPU میگردد. در همین حین، توانایی میان عملیاتی پیامهای مولتی مدیای شخص ـ به ـ شخص با استفاده از حوزه مضمون هسته MM بالا نگه داشته میشود- کاربران نهایی در صورتی که پیام جدیدی را ساخته باشند آگاه میگردند، که البته متناسب مضمون هسته MM نمیباشد.
…
MMS – ورود به فاز بعدی
کلاس پایه انیمیشن
این کلاس اجازه ساخت مضامین غنی مولتی مدیا را به ارئهدهندگان سرویس و ساخت مضامین ترکیبی را به مشترکین میدهند. استفاده از این سرویس برای آگاهی دادن به توریستها، راهنمای ورود، تبلیغ محصول و خدمات، کارتون و انیمیشن میباشد. این کلاس ترکیبی از مولتیمدیای غنی و انیمیشنهای گرافیکی و صدا میباشد.
…
کلاس غنی انیمیشن
به ارائهدهنده سرویسها یا مضامین خاص اجازه میدهد تا بتوانند نسبت به ساخت مولتیمدیای غنی، گرافیک مقیاسپذیر، کلیپهای موسیقی و انیمیشن با کیفیت بالا اقدام نمایند. استفادههای معمولی از این کلاس نمونههای موسیقی، اخبار ورزشی، کارتون و انیمیشنهای دیگر، گرافیک و انیمیشن بکگراند یا پشت صحنه و موارد دیگر میباشد. این کلاس گرافیکهای مقیاسپذیر را با هم ترکیب کرده و با استفاده از صوت و موسیقی و دیگر خصیصهها نظیر انیمیشن یک محیط کامل مولتیمدیا را بوجود میآورد.
…
کلاس پایه موسیقی
اجازه میدهد تا ارئهدهندگان سرویس بتوانند موسیقی را با کیفیت بالا به کاربران عرضه کنند.
حوزه مضمون MM غیرطبقه بندی شده
بدان معناست که پیامهای مولتیمدیا سازگار با استانداردهای MMS نمیباشد و یا دارای سازگاری چندانی نیست.
پروفیل ابزار، اتخاذ مضمون و مدیریت ابزار
MMS یک سرویس جدید و نویدبخش است که به کابربران موبایل اجازه میدهد تا پیامهای خود را مبادله کرده و بتوانند در ساخت و نشر مضامین مولتیمدیا نقش داشته باشند. فرمتهای مولتیمدیا زیاد و گسترده بوده و بیشتر آن از اینترنت سرچشمه گرفتهاند. با این وجود، توانائیهای ابزارهای موبایل بسیار محدودتر از یک کامپیوتر شخصی میباشد.
…
پروفایل موبایل
حوزه قبلی WAP باعث ساخت یک استاندارد باز برای پروفیلهای ابزار گردید که بنام پروفیل عامل کاربر (UAprof) خوانده میشود. این مشخصات بعدا بوسیله اتحاد موبایل باز OMA مورد استفاده قرار گرفته و هم اکنون بعنوان پروفیل عامل کاربر OMA نگارش ۱/۱ شناخته میشود. این پروفیل هم اکنون با مشخصات CC/PP لینک شده و بصورت گستردهای در HTTP بکار گرفته شده و در W3C نیز تعریف گردیده است. ایده اصلی استاندارد گردآوری اطلاعاتی در خصوص توانائیهای ابزار موجود در بین گروههای مختلف به منظور بدست آوردن بهترین تناسب ممکن بین محتوی و توانائیهای ابزار خاص میباشد.
…
انطباق مضمون
مستندات مربوط به انطباق OMA MMS نگارش ۲/۱ را میتوان برای راهنمایی پیام مولتیمدیای میان عملیاتی جهت صنایع MMS بکار برد.
MMS – ورود به فاز بعدی
مدیریت ابزار
تلفنهای قدرتمند جدید قادرند تا سرویسهای پیشرفته موبایل را نظیر MMS انجام دهند. این سرویسها جهت کار، نیاز به پارامترهای درست پیکربندی داشته و این تنظیمات و پیکربندیها معمولا پیچیده میباشند. بطور مثال تنظیمات مورد نیاز MMS شامل آدرس IP مرکز ارائه سرویس، نوع ارتباطات، و ده مورد دیگر میباشد. اغلب کاربران با چنین پارامترهایی آشنا نیستند و یا آنکه تمایلی به انجام چنین تنظیماتی ندارند. این مسئله پیشنهاد مینماید که به منظور عملیاتی نمودن سرویسهای جدید موبایل، اپراتورها میبایست توانایی مدیریت آنها را داشته باشند و بتوانند از طریق هوا و راه دور نسبت به انجام این تنظیمات اقدام کنند.
…
۳GPP SMIL
پس زمینه
زبان جامع متقارن مولتیمدیا(SMIL)، یک زبان ساده ولی قدرتمند در بیان چگونگی و زمان اجرای کلیپهای مولتیمدیا میباشد.SMIL بصورت معمول در اینترنت برای ارائه مولتیمدیای غنی که صدا و تصویر و هر فرمت دیگری را باهم ترکیب مینماید، بکار گرفته میشود. پیامهای MMS با استفاده از SMIL به زبانهای دلخواه ارسال میشود. در این زبان چگونگی نشان دادن قسمتهای مختلف پیام بر روی نمایشگر موبایل گیرنده مشخص گردیده است. همچنین زمان نمایش آن و چگونگی ترتیب آن نیز ذکر میگردد.
…
مثالهای SMIL
SMIL 2.0 چارچوبهای مختلفی را برای ترمینالهای مختلف ارائه مینماید. اما همیشه برای هر نوع دستگاه مشخص میبایست نوع خاصی از پیام MMS نیز وجود داشته باشد.۳GPP SMIL ارائهدهنده قابلیت سوئیچینگ ماژول کنترل مضامین بوده که اجازه میدهد تا براساس پارامترهای مشخص سیستم چارچوب و مضمون خاصی نیز انتخاب گردد. یکی از این پارامترها اندازه صفحه نمایش میباشد.
…
مدیریت حقوق دیجیتال
MMS امکانات زیادی را برای ارائهدهندگان سرویس بوجود آورده است نظیر سرویسهای خبری، سرویسهای جوک، آبدیتهای ورزشی، کلیپهای فیلم و موسیقی. با راهاندازی این سرویسها مدیریت حقوق دیجیتالی (DRM) برای توزیع و مصرف مضامین موبایل ضروری میباشد. با DRM، صاحبان این مضامین و یا ارائهدهندگان سرویس میتوانند تشخیص دهند که چگونه میتوان این مضامین را از شخصی به شخص دیگر منتشر نمود.
…
مدیریت حقوق دیجیتال اتحادیه موبایل باز OMA DRM
نوکیا به مدیریت حقوق دیجیتال اتحادیه موبایل باز (OMA) و استانداردهای دانلود آن متعهد است. اتخاذ گستردهDRM OMA منجر به بوجودآمدن تودهای از ابزارها با قابلیت میان عملکردی توسط بسیاری از فروشندگان گردیده است. طبیعت باز این استانداردها همچنین منجر به ارتقای سریع تکنولوژیهای مرتبط گردیده بگونهای که امروزه شاهد پلتفرمهای دانلود بسیاری از فروشندگان میباشیم.
…
مشخصات OMA برای DRM
نگارش جدید ۰/۱ استاندارد OMA DRM حاکم بر موارد استفاده از مضامین مختلف در موبایل خواهد بود، چه این مضامین از طریق WAP دریافت شده، چه دانلود شده باشند و چه از طریق MMS دریافت گردیده باشند. نگارش ۰/۱ OMA DRM بطور رسمی در اکتبر ۲۰۰۲ مورد پذیرش قرار گرفت. این استاندارد سه روش DRM را عرضه مینماید:
…
رابط سرویسهای وبی MMS
MM7 یک رابط استاندارد سرویس وب ۳GPP/3GPP2 میباشد که برای تبادل اطلاعات بین مراکز سرویس پیام مولتیمدیا (MMSC) و اشخاص ثالث به وجود آمده است. موارد مشابه رابطهای سرویس وب نیز همچنین برای دیگر کاربران و فعالسازان سرویس طراحی گردیده است. از آنجا که MM7 یک رابط باز استاندارد میباشد اجازه میدهد تا ارائهدهندگان جدید سرویس بتوانند بدون هر گونه تغییر در سیستم اپراتور عمل نمایند. به هنگامی که MM7 مورد استفاده قرار گرفت ارائهدهندگان سرویس تنها نیاز به اجرای یک رابط منفرد جهت تبادل اطلاعات با اپراتورها دارد.
…
مهاجرت به TCP/IP در پروتکل انتقال
صنایع ارتباطات جهت داشتن سرویسهای جذابتر مولتیمدیا از پروتکل WAP 1.x به پروتکل wTCP/IP تغییر مشی دادهاند. اندازه فایل کلیپهای ویدیویی MMS بسیار بزرگتر از تصاویر ثابت آن میباشند. بطور مثال اندازه یک ویدیو کلیپ ۱۰ الی ۱۵ ثانیهای که بوسیله نوکیای ۳۶۵۰ ضبط شده است در حدود kB 100 میباشد. در آینده نزدیک، کلیپهای ویدیویی دارای حجمی بالغ بر چندین صد کیلو بایت خواهند شد. از این جهت، صنایع مربوطه میبایست از پروتکل WAP 1.x به پروتکل TCP/IP(پروتکل پشته WAP 2.0) شیفت نمایند، چرا که با این پروتکل میتوان سرعت بیشتری را در انتقال اطلاعات داشت و از اینرو میتوان فایلهای بزرگ مولتیمدیا را با آن جابجا کرد.
…
MMS – ورود به فاز بعدی
نتیجه گیری
نوکیا پیام مولتیمدیا را به چشم یک برنامه کاربردی کلیدی برای ورود به بازار ترمینالهای ۳G مینگرد. MMS یک برنامه منسجم و بهم پیوسته برای رد و بدل کردن پیامهای موبایل بصورت فرد به فرد، موبایل به موبایل، موبایل به اینترنت و اینترنت به موبایل میباشد. MMS ارائهدهنده مضامین غنی مولتیمدیا از جمله تصاویر، صدا، ویدیو، داده و متن میباشد و در عین حال راحتی استفاده خود را نیز حفظ کرده است. MMS یک سرویس جهانی استاندارد بشمار میآید، یکی از اولین سرویسهای استاندارد نسل سوم ۳GPP امروزی.
موفقیت اولیه بدست آمده ناشی از شروع این سرویس در اقصی نقاط جهان نشانگر موفقیت واضح فاکتورهای مربوط به آن میباشد. برای گسترش بلوکهای پایه MMS میبایست موافقت نامهای بین اپراتورها وجود داشته باشد. این توافقات شامل محدوده خط سیر و توافقات میان اتصالی بوده و برای حصول آن اپراتورهای نواحی میبایست با هم مذاکره نمایند. این مذاکره میتواند بواسطه گوناگونی ماژولهای استفاده شده توسط اپراتورها زمانبر و وقتگیر باشد. در این خصوصGSMA دارای مستنداتی میباشد، IR.34 برای خط سیر MMS و IR.52 برای میان اتصالات MMS.
یکی از مواردی که میبایست بدان دقت شود طراحی فنی مواردی نظیر چگونگی سیستم میان عملیاتی و میان اتصالی میباشد. پس از برقراری این ارتباطات، اپراتورهای میبایست اطمینان یابند که توافق خط سیر MMS جهت برقراری ارتباط با خارج وجود داشته باشد. یکی دیگر از موارد مورد نظر آن است که اندازه پیامها در حال رشد بوده و پشتیبانی از این اندازهها در کشورهای مختلف میتواند متفاوت و گوناگون باشد.
جهت افزایش درآمد MMS، اپراتورها نباید استفاده از MMS را با تعریف یک اندازه برای پیام MMS محدود سازند. براین اساس میبایست کاربران بتوانند تا حد دلخواه پیام مورد نظر خود را ارسال کنند. همچنین اپراتورها میبایست اقدامات لازم را نیز در صورت عدم پشتیبانی ترمینال گیرنده از پیام دریافتی انجام دهند، از جمله ارسال به رابط وبی.
اپراتورها میبایست ارتباط فروشندگان ادوات را بخوبی مدیریت نمایند و در این خصوص دارای مسئولیت میباشند. بطور مثال یک فروشنده MMS میبایست مدرک پروسههای میانعملیاتی MM4، یعنی گزارش تست انجام پذیرفته تحت نظر MMS IOP (یا OMA) را داشته باشند. بطور مشابه فروشندگان ترمینال MMS نیز میبایست اطلاعات لازم را در خصوص ترمینالهای ساخت خود ارائهدهند تا اطمینان حاصل شود که ترمینالهای وی دارای توان میان عملیاتی، با سیستمی که مراکز ارائه سرویسها دارند، میباشد.
نیازهای کاربران نهایی نیز میبایست در نظر گرفته شود. اپراتورها میبایست این اطمینان را به مشتریان خود دهند که سیستم قیمتگذاری ملی، بینالمللی و سیار ساده و منطقی قابل حصول است، سیستمی که البته اکثرا سودآور میباشد. همچنین ارائه سرویسها نیز باید آسان باشد. تنظیمات خاص MMS نیز به هنگام خرید ترمینال جدید میتواند از راه ارسال هوایی صورت پذیرد تا مشترک بتواند اولین پیام MMS خود را ارسال دارد. جهت برخورداری ار بهترین حالات تجربه توسط کاربر اپراتور میبایست قادر به ارتقای رویههای میان عملیاتی خود و تست ترمینال MMS باشند. همچنین سرویسهای رومیزی در صورت بروز اشکال میتواند اطلاعات باارزشی را در اختیار کاربر قرار دهد. بعلاوه، صفحات وبی متعلق به اپراتور نیز میتواند بعنوان ابزاری حهت ارائه اطلاعات اشتراک کانال بکار گرفته شود.
نهایتا، اپراتورها برای استقرار MMS نبایست درنگ نمایند. داشتن فعالیت و عمل امروزه جزء ضروریات بشمار میآید. پس MMS را فراگرفته و آن را هم اکنون بکار برید. MMS یک تجارت آشنا برای اپراتورها میباشد. تکنولوژیهای جدید MMS نظیر SMIL فرصتهای بسیار مناسب تجاری را بوجود آورده است. فرصتهایی نظیر ارسال مضامین تبلیغاتی به مشترکین. همچنین با رشد ضریب نفوذ ترمینالهای MMS بزودی شاهد اشراف پیامهای MMS شخص به شخص خواهیم بود.
MMS – ورود به فاز بعدی