مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

کل کتاب

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

شماره      
۱۵۸
کد مقاله
MNG158
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک – فصل سوم
نام انگلیسی
Corporate Governance and Risk Management – Chap: 3
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
حاکمیت شرکتی, مدیریت ریسک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Corporate Governance, Risk Management
مرجع به فارسی
انتشارات ونتوس، بوکبون
مرجع به انگلیسی
Bookboon pub inc
کشور        
ایالات متحده

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک – فصل ۳
۳- اصول حاکمیت شرکتی
۳-۱٫ حاکمیت مناسب
از این اصول کلی یکسری از ویژگی ها و اصول مربوط به حاکمیت شرکتی حاصل آمده است. در عمل چهار اصل حاکمیت مناسب شرکتی وجود داشته که عبارتند از:
  • شفافیت، به معنای نیاز به حصول یک وضعیت آشکار و شفاف در باب رویه های حاکمیتی برای همه
  • مسئولیت پذیری، به معنای وضوح در ساختارهای گزارش دهی
  • پاسخگویی، به معنای مسئولیت و پاسخ گو بودن هر فرد در برابر کلیه بخش های تحت تاثیر – نیاز به تامین یک زنجیره آشکار از عملکردها
  • مطلوبیت، به معنای بکارگیری بدون نقص و بدون تعصب و عاری از پیش داوری کلیه سیستم ها
کلیه این اصول در ارتباط با مسئولیت اجتماعی شرکت ها می باشند. اصول حاکمیت شرکتی بر این مبنا برای هر یک از شرکت ها مهم بوده اما مسئله اصلی در ارتباط با این موضوع است که حاکمیت شرکتی در حقیقت چه چیزی است.
مدیریت را می توان به عنوان پروسه اعمال فرآیند مدیریتی در یک شرکت جهت ایجاد و حفظ ارزش برای سهامداران در نظرگرفت. فرآیندهای حاکمیت شرکتی مشخص کننده هریک از ویژگی ها و نقش های مدیریت شرکت ها بوده و سعی در ایجاد تراز و توسعه مکانیزمهای کنترلی می نمایند تا آنکه هم قابلیت افزایش ارزش سهام ایجاد شود و هم رضایت افراد ذینفع حاصل گردد. به عبارت دیگر حاکمیت شرکتی در ارتباط با ایجاد ترازی بین اهداف اقتصادی و اجتماعی یک شرکت می باشد، همانند ویژگی هایی نظیر بکارگیری موثر منابع، مسئولیت پذیری در قبال کاربرد قدرت و رفتار شرکت در قبال محیط اجتماعی.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

 

تالیف و ارزیابی حاکمیت مناسب شرکتی هنوز نیز جای بحث دارد. با این وجود، یک مکانیزم حاکمیت شرکتی مناسب می بایست قابلیت مخاطب قرار دادن کلیه نقاط اصلی ذیل را داشته باشد:
  • ایجاد ارزش پایدار
  • راهکارهایی جهت حصول اهداف شرکتی
  • افزایش رضایت سهامداران
  • مدیریت کارا و موثر
  • افزایش اعتبار
  • اطمینان از مدیریت موثر و کارای ریسک
  • فراهم آوردن یک سیستم هشدار اولیه در برابر کلیه ریسکها
  • اطمینان از یک سازمان مسئول و پاسخگو
  • تشریح نقش واحدهای شرکتی
  • توسعه راهکارهای کنترل و ممیزی / حسابرسی داخلی
  • حفظ یک حالت توازن و تراز بین اهداف اقتصادی و اجتماعی
  • اطمینان از کاربرد موثر و کارای منابع
  • کنترل عملکرد
  • توزیع مسئولیت ها به صورت مناسب
  • ایجاد کلیه اطلاعات ضروری برای افراد ذینفع
  • حفظ مکفی استقلال هیئت مدیره در برابر مدیریت
  • تسهیل عملکرد پایدار
همانگونه که مشاهده می شود، کلیه این مباحث را می توان با انشعاب های مختلف آنها در نظر گرفته و اطمینان یافت که فرآیند انطباق با امور بعنوان یک فرآیند قابل یادگیری و بعنوان یک رویه بلند مدت مد نظر است. با این وجود، شرکت ها به طور طبیعی به دنبال یافتن سودی ملموس از یک حاکمیت مناسب می باشند.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

 

۳-۲٫ توسعه فرآیند گزارشگیری
حاکمیت در ارتباط با دو مولفه حقوق سهامداران و به طور فزاینده ای حقوق دیگر افراد ذینفع می باشد. این مورد به صورت موازی در توسعه قواعد مرتبط با گزارشگیری مالی نیز گسترش یافته است. در آغاز قرن بیستم این مورد به طور کلی پذیرفته شد که حسابداری می بایست به دنبال اهداف مربوط به تسهیل ارتباط نمایندگی بین مدیران و صاحبان مشاغل باشد، که این کار را می بایست از طریق تابع گزارش دهی انجام دهد، اما عامه به طور کلی از دسترسی به این اطلاعات محروم بودند (Murphy، ۱۹۷۹).
توسعه حاکمیت شرکتی به میزان زیادی بازتاب دهنده توسعه گزارش دهی مالی می باشد. به طور ابتدا به ساکن حاکمیت شرکتی در ابتدا به عنوان یک موضوع ساده چگونگی برپا داشتن نشست های شرکتی تلقی می گردید. چنین موردی رویه گسترش خود را از طریق شامل نمودن مدیریت ارتباطات با سرمایه گذاران و سرمایه گذاران بالقوه ادامه داد. اخیرا این فرآیند مجددا گسترش یافته و در تعامل با ارتباطات و کلیه افراد ذینفع و علاوه بر این شناسایی واقعیت فرآیند جهانی سازی می باشد. بر این مبنا حاکمیت شرکتی به طور کلی کلیه امور شرکت ها را در برگرفته است.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.