کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۷
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۷ – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
کل کتاب
شماره | ۱۶۶ |
کد مقاله | MNG166 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک – فصل هفتم |
نام انگلیسی | Corporate Governance and Risk Management – Chap: 7 |
تعداد صفحه به فارسی | ۱۳ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۸ |
کلمات کلیدی به فارسی | حاکمیت شرکتی, مدیریت ریسک |
کلمات کلیدی به انگلیسی | Corporate Governance, Risk Management |
مرجع به فارسی | انتشارات ونتوس، بوکبون |
مرجع به انگلیسی | Bookboon pub inc |
کشور | ایالات متحده |
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۷
۷- ارتباط بین حاکمیت، مسئولیت پذیری اجتماعی و موفقیت تجاری
۷-۲٫ اهداف سرمایه گذاران
غالبا هر چه که قدرت سازمان ها بیشتر باشد- چه به صورت چند ملیتی و چه به صورت ملی- مخصوصا در صورتی که برخی از گروه های افراد ذینفع در داخل سازمان از قدرت بالاتری بهره مند باشند، مسئولیت پذیری آنها و پاسخگویی در برابر اجتماع (CSR) آنها نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین مفهومی که ممکن بود برای چند سال قبل به عنوان یک مورد تزئینی یا صرفا تجملی مدنظر بوده است، امروزه به عنوان اولویت مباحث عمومی قلمداد می شود. مراحل طی شده در فرایند توسعه شرکتی، در محیط زیست و در خصوص ارزش های انسانی را می توان به عنوان عوامل تاثیر گذار در خصوص وضعیت CSR تلقی نمود. در صورتی که در ابتدا شرکت ها کوچک باشند و هیچ گونه تمایز بین مالکیت و مدیریت وجود نداشته باشد، رشد اقتصادی به معنای ضرورت نیاز به جذب سرمایه بیشتر به منظور استقرار شرکتهای بزرگتر خواهد بود.
بنابراین، صاحبان شرکتها هستند که اقدام به ارائه سرمایه خود نموده و در کنار آنها مدیران شرکتی وجود دارند که اقدام به مدیریت شرکت ها نموده و دستمزد آنها بوسیله صاحبان شرکت ها تامین می شود. تئوری نمایندگی اقدام به ایجاد ارتباطی بین مدیران، سهامداران و عامل ها می نماید. در نظر داشته باشید که اهداف سهامداران خود از طریق مدیریت عامل ها حاصل می شوند. اما هدف اصلی سهامداران چیست؟ به طور آشکار افزایش ارزش شرکت از طریق به حداکثر رسانی سود.
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۷
۷-۲٫ حاکمیت و عملکرد
ارتباط بین حاکمیت خوب و عملکرد تجاری آشکار می باشد. همانگونه که در بخش ۱ بیان شد، سرمایه گذاران به طور فزاینده ای سعی در پرداخت نرخ افزوده ای برای حاکمیت خوب در مسائل تجاری دارند چرا که ارتقای مورد انتظار در عملکرد پایدار در خلال زمان و در جریان سود سهام آتی خود را نشان می دهد. به علاوه ارتباط بین مسئولیت پذیری اجتماعی و حاکمیت به طور مشابه روشن می باشد (Arasو Crowther2007ب، ۲۰۰۸). در تلاش جهت ارضای نیازهای طرفین ذینفع ممکن است تعارضات دیگری بین منافع گروه های مختلف شامل شده در مفهوم گسترده تر این گروه ها بوجود آید. در برخی از مواقع بواسطه این تعارض منافع و با توجه به ویژگی های خاص شرکتی، تلاش می شود تا سطوح مختلفی بین طرف های ذینفع مشخص گردد و براین اساس توجه بیشتری به آن دسته از اشخاصی گردد که از توانایی و قدرت بالاتری برخوردار هستند، اما می توان این سوال را مطرح نمود که آیا اهدافی هستند که از نظر اجتماعی منطقی تر از هدف های دیگر باشند؟ در انتها اولویت در بین سلسله مراتب اهداف ممکن است خود منوط به دیگر اهداف شرکتی نیز باشد. براین مبنا توجه به آن دسته از افراد ذینفعی بیشتر است که ممکن است سبب به خطر انداختن عملکرد مرتبط با اهداف اقتصادی شوند.
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۷