مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

چرخه عمر کوتاه فرآیند تولید کالا

چرخه عمر کوتاه فرآیند تولید کالا

چرخه عمر کوتاه فرآیند تولید کالا – www.irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۴۳
کد مقاله
TXT143
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
مطالعه تغییرات در فرآیند تولید برای کالاهای دارای چرخه عمر کوتاه
نام انگلیسی
Study of Changes in the Production Process
for Short-Life Cycle Goods
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
چرخه عمرکوتاه- فرآیند تولید- مدیریت تولید
کلمات کلیدی به انگلیسی
Short life cycle- production process- production management
مرجع به فارسی
آکادمی مدیریت لودز- لهستان
مرجع به انگلیسی
Academy of Management in Lodz
کشور
لهستان

 

مطالعه تغییرات در فرآیند تولید برای کالاهای دارای چرخه عمر کوتاه

 چکیده
مدیریت تولید می بایست در برابر عوامل برون زاد و درون زاد در حال تغییر واکنش نشان دهد. روشی که تحت عنوان درخت کنترل فرآیند تولید (PPCT) خوانده می شود، جهت کنترل فرآیند تولید و آنالیز تغییرات آن توسعه یافته است. نام این روش به مدل مدیریت تولید زیر بنایی اشاره دارد که بصورت یک درخت معکوس (تئوری گراف) شکل گرفته است. این روش به ما کمک خواهد نمود تا قابلیت کاهش یا حتی حذف تاثیرات منفی مقتضیات و شرایط در حال تغییر فرآیند، که ممکن است سبب طولانی تر شدن زمان آن نیز شود، را داشته باشیم.

کلمات کلیدی: چرخه عمر- کوتاه، فرآیند تولید، مدیریت تولید

 

مقدمه
بر مبنای این تحقیق، پوشاک که در دسته کالاهای دارای چرخه عمر کوتاه به شمار می آیند در نوعی از فرآیند تولید (شامل ایجاد محصول، استقرار فرآیندهای تولیدی، تدارک مواد سطح میانی و فروش) ساخته می شوند که چرخه تولید آنها به مدت ۱۸ ماه است. در این مدت زمان نسبتا طولانی، شرایط حقیقی تولید و مواردی که در مرحله برنامه ریزی پیش بینی شده اند به احتمال قوی با تغییرات معنی داری روبرو می شوند. دلیل پدیدار شدن این تغییرات به منظور کوتاه سازی کلام در این مقاله مورد بررسی قرار نمی گیرد، اما بروز این تغییرات به عنوان یک حقیقت مسلم در نظر گرفته شده است. این مطالعه جهت بررسی تاثیرات منفی تغییراتی که سبب به تاخیر انداختن رویه تکمیل فرآیند تولید می شود طراحی شده است.
یک مسیر بحرانی و شاخص پایداری فرآیند در مدل مدیریت تولید
مسیر بحرانی این درخت مشخص کننده مدت فرآیند تولید می باشد، که به روش مشابهی با یک مسیر بحرانی شبکه عمل می نماید. از طریق مشخص نمودن مسیر بحرانی مدل مدیریت تولید و با محاسبه شاخص پایداری فرآیند (IPR) در برابر تغییرات، مدیران قابلیت ارزیابی میزانی را خواهند داشت که بر مبنای آن تاریخ تکمیل فرآیند ممکن است در معرض ریسک قرار گرفته باشد.
PPCT به عنوان روشی جهت بررسی تغییرات در فرآیند تولید
یک مدل مدیریت تولید (درخت معکوس) فراهم آورنده اطلاعاتی در خصوص وظایف، مدت آنها و ارتباطات آنها می باشد. این دانش گسترده اجازه توسعه روشی را خواهد داد که شامل پارامترهای ذیل می باشد:
  • کنترل کننده مدت وظایف مرتبط با فرآیند
  • نظارت بر تغییراتی که بر روی مدت یک وظیفه تاثیر گذار می باشد.
  • اجازه جهت تعدیل مدل به هنگامی که تغییرات سبب تاخیر در تاریخ نهایی فرآیند تولید می شود.
روش PPPCT
ما با توجه به بررسی تغییرات تولید اقدام به مقایسه مدت زمان هر وظیفه با زمان برنامه ریزی شده آن نمودیم. اجازه دهید تا در نظر گرفته شود که یک وظیفه a – x در زمان t'(a – x) انجام شده است، موردی که فراتر از زمان مشخص شده و برنامه ریزی شده آن t(a – x) با توجه به واحدهای n به طول انجامیده است. بنابراین خواهیم داشت:

 

نتیجه گیری
کلیه محاسبات (مورد نیاز جهت طراحی درخت اصلی، جهت تشخیص طولانی ترین مسیر آن و تعدیل مجدد مدل مدیریت تولید) را می بایست در زمان حقیقی، با استفاده از نرم افزار مناسب کامپیوتری، اعمال نمود. نیاز در زمینه یکپارچه سازی تکنولوژی، مسایل سازمانی و IT، صرفنظر از سیستم های نظارتی، مشخص کننده نقش حیاتی مدیر فرآیند می باشد که به وسیله Nogalski [3] مورد تایید قرار گرفته است. بر این مبنا نرم افزار کاربردی می بایست بر حسب الگوریتم فوق الذکر بنا شده باشد تا قابلیت بررسی تغییرات در تولید کالاهای دارای چرخه عمر کوتاه مدت بوجود آید. چنین نرم افزاری به ما کمک خواهد نمود تا قابلیت پیاده سازی روش پیشنهادی خود در فرآیند تجاری را داشته باشیم. تصمیم گیری های مرتبط، بر مبنای فشار زمان، به عنوان یک مشکل اصلی به شمار می آید که شرکت ها می بایست قابلیت مواجه شدن با آن و حل این معضل با توجه به محصولات دارای چرخه عمر کوتاه مدت را داشته باشند. روش های مدرن مدیریت تولید، شامل PPCT، در ترکیب با ابزارهای تکنولوژی اطلاعات / IT به عنوان تنها سیستم هایی مطرح هستند که قابلیت های فراهم آوردن موارد ذیل را خواهند داشت:

 

  • آنالیز فرآیند تولید و محیط های در حال تغییر آن بر مبنای شرایط کنونی و در حال تغییر.
  • قابلیت تصمیم گیری در زمان حقیقی جهت رویارویی با تاثیرات منفی شرایط مرتبط با فرآیندهای در حال تغییر.
  • به حداقل رسانی زیان هایی که برای یک شرکت ممکن است به بار آید و تصمیم گیری در این زمینه که در صورتی که هر یک از رویه های پیش روی سبب ایجاد هزینه های غیر ضروری شوند (افزایش زیان ها)، آیا باید اقدام به قطع فرآیند تولید نمود یا خیر.
این روش که برای آنالیز تغییرات در فرآیند تولید پیشنهاد شده است قابلیت ارتقای تاثیر پذیری و کارایی شرکت هایی که اقدام به تولید کالاهای دارای چرخه عمر کوتاه  مدت می نمایند، و در محیط های آشفته عمل می کنند، را خواهد داشت. بر مبنای گزارش  Global Trends 2025 که به وسیله شورای هوش ملی مهیا شده است، چنین محیط هایی هم اکنون به عنوان یک هنجار مدنظر می باشند. این گزارش نه تنها مشکلات را آشکار می سازد بلکه مشخص کننده فرصت هایی است که خود از تغییرات غیر قابل انتظار نشات گرفته و واقعیت های جدید اقتصادی را ایجاد می نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.