مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۲۶
کد مقاله
TEC26
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
متدولوژی توسعه محصولات جدید با استفاده از مهندس معکوس و تکنیک های نمونه سازی دیجیتال
نام انگلیسی
A METHODOLOGY FOR DEVELOPING NEW PRODUCTS USING REVERSE ENGINEERING AND DIGITAL PROTOTYPING TECHNIQUES
تعداد صفحه به فارسی
۱۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
مهندسی معکوس، نمونه سازی دیجیتال، اسلوب شناسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Reverse Engineering, Digital Prototyping, Methodology
مرجع به فارسی
دپارتمان مواد و مهندسی ساخت دانشگاه تیمیسورا، رومانی
مرجع به انگلیسی
Materials and Manufacturing Engineering Department, Romania
کشور
رومانی

 متدولوژی توسعه محصولات جدید با استفاده از مهندس معکوس و تکنیک های نمونه سازی دیجیتال

چکیده
کاربرد مهندس معکوس(RE)، نمونه سازی دیجیتال (DP)، طراحی به کمک کامپیتور (CAD) و تولید به کمک کامپیوتر (CAM) جزء موارد ضروری در توسعه محصولات جدید بشمار می‌آیند. این مقاله نسبت به تشریح اسلوب حاصل آوردن یک روش جدید برای یک محصول موجود با استفاده از تکنیک های فوق الذکر اقدام می‌نماید. با بهره گیری از این تکنیک ها ما خواهیم توانست نسبت به کاهش مجموع زمان مصرفی جهت طراحی و فرآیند تولید اقدام نماییم. برای تشریح گونه ها ما از یک ماشین دوخت، که درباره آن هیچ گونه مستندات فنی در اختیار نداریم، استفاده می‌نماییم.

کلمات کلیدی: مهندسی معکوس، نمونه سازی دیجیتال، اسلوب شناسی

 

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

۱- مقدمه

در حال حاضر مواردی همچون توجه به نیازهای مشتریان، بهره گیری از تکنولوژی های مدرن و حضور در عرصه رقابتی بصورت گسترده و متنوع، همراه با نوآوری و بوجود آوردن محصولات جدید به عنوان پارامترهای حیاتی برای هر شرکتی مطرح می‌باشد. با توجه به تبدیل کالاها به صورت مواد ارگانیک در این مقوله، طراحی CAD ممکن است مشکل یا حتی غیرممکن به نظر برسد.
هیچ گونه تضمینی وجود نخواهد داشت که مدل CAD مشابه با مدل فیزیکی باشد. بر این مبنا مهندسی معکوس راه حلی را جهت این مشکل عرضه می‌دارد چرا که مدل فیزیکی به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای مدل CAD مدنظر خواهد بود. دلیل دیگر برای استفاده از مهندسی معکوس آن است که این مضمون نسبت به فشرده سازی زمان مورد نیاز برای توسعه یک محصول اقدام می‌نماید. در چارچوب یک بازار کاملاً رقابتی جهانی، تولیدکنندگان به صورت پیوسته در جستجوی روش های جدید برای کاهش زمان تولید محصولات جدید می‌باشند. مهندسی معکوس و تکنیک های آن به عنوان یکی از ادوات راه گشای مهندسی مجتمع به شمار می‌آید که به ما اجازه بهره گیری از یک طراحی قابل توجه با صفات نمونه و کارگشا را خواهد داد، بدین روش که قادر خواهیم بود در امر تولید چالش های پیش روی خود را از میان برداشته و در این زمینه انعطاف پذیری مطلوبی را برای ساخت ادوات بصورت بهینه و با کیفیت ممتاز، با حداقل هزینه ها و حداقل زمان مصرفی، داشته باشیم و از این کارایی ها به خوبی استفاده بریم. تکنیک جاری که به عنوان یکی از مقوله های اخیر مدنظر می‌باشد احساس بهره گیری از سیستم های تولیدی را به ما خواهد داد ولی با این وجود هنوز نیز از نقطه نظر کاربرد محدودیت هایی در فرا روی متخصصینی می‌باشند که در دانشگاه های بزرگ و مراکز صنعتی گسترده کار می‌کنند و دارای اطلاعات و رویه های قابل توجهی در زمینه دسترسی و کار با سیستم های مدرن هستند، سیستم هایی که هنوز نیز به عنوان سیستم های گران قیمت بشمار می‌آیند.
هدف مطالعه جاری استفاده از تکنیک های مدرن جهت نشان دادن میزان تأثیر مهندسی معکوس و روش های نمونه سازی دیجیتالی می‌باشد تا آنکه با استفاده از آنها بتوان نسبت به کاهش زمان طراحی یک محصول جدید همراه با تقلیل هزینه های تولیدی به میزان حداقل آن اقدام نمود.

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

 

۲-تکنیک های مهندسی معکوس و نمونه سازی دیجیتال
مهندسی معکوس یک تکنولوژی نوظهور می‌باشد که نقش قابل توجهی را در زمان توسعه محصول بعهده دارد. به هنگامی‌که روال های مهندسی متعارف نسبت به انتقال مفاهیم مهندسی و مدل های مربوطه به بخش های حقیقی اقدام می‌کنند، در مهندسی معکوس بخش های حقیقی به مدل های مهندسی و مفاهیم آن تبدیل می‌گردند. بر این مبنا هدف مهندسی معکوس کپی برداری از یک شی فیزیکی به یک مدل طراحی با کمک کامپیوتر (CAD) می‌باشد که آن را می‌توان متعاقباً به گونه ای در نظر گرفت گویی که به وسیله یک سیستم CAD از ابتدا با بهره گیری از کلیه مزیت های همراه با آن طراحی شده است. در ابتدا  مهندسی معکوس به عنوان یک رویه طراحی مدنظر قرار گرفت اما اکنون بسیاری از کالج های مهندسی آمریکا دارای دوره هایی در زمینه مهندسی معکوس می‌باشند که هدف از آنها اعمال رویه های طراحی مجدد به جای طراحی اولیه به عنوان مبنایی برای حل مشکلات است. یک نمونه برداری دیجیتال تحت عنوان شبیه سازی دیجیتال یک محصول تلقی می‌گردد که می‌توان از آن جهت تست فرم، تناسب و عملکرد محصول استفاده برد. یک نمونه دیجیتال کامل در حقیقت یک شبیه ساز دیجیتال واقعی از کل مضمون مرتبط با یک محصول نهایی می‌باشد و می‌توان آن را به طور حقیقی جهت بهینه سازی و تعیین ارزش یک محصول مورد استفاده قرار داد تا آنکه الزام برای ساخت نمونه های فیزیکی گران قیمت تقلیل یابد. نمونه سازی دیجیتال به عنوان فرآیندی مدنظر می‌باشد که قابلیت های بررسی حقیقی یک محصول کامل قبل از ساختن آن را  به تولید کنندگان خواهد داد و بر این اساس آنها قادر خواهند بود نسبت به ساخت، سنجش، بهینه سازی و مدیریت طرح های مختلف با توجه به مضامین مفهومی‌و فازهای طراحی در فرآیند تولید اقدام نمایند.

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

 

۳- متدولوژی تحت پوشش و ادوات مورد استفاده قرار گرفته
روش یا متدولوژی به کار گرفته شده در این مقاله در شکل ۱ معرفی شده است. در این مقاله ما تنها نسبت به معرفی رویه ای اقدام می‌کنیم که بر اساس آن می‌توان نسبت به تحصیل یک محصول جدید (نمونه سازی دیجیتال) اقدام نمود.
ادوات سخت استفاده شده در این تحقیق در حقیقت سیستم های ماشین اسکن می‌باشند (مدل ۱۵- MDX)، که دارای مشخصه های ذیل است:
مجموع مساحت عملیاتی:
رزولوشن نرم افزار
 حس گر: Roland Active Piezo  طول کاوش ۶۰ میلی‌متر، قطر ۰٫۰۸

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

 

۴- مطالعه موردی
در این مقاله ما نسبت به معرفی یک مطالعه موردی اقدام نمودیم که در این خصوص طراحی اصلی در زمینه ایجاد یک طرح برای محصول جدید با استفاده از مهندس معکوس و تکنیکهای مهندسی دیجیتال می‌باشد که نقطه آغازین آن از یک مدل موجود شروع گردیده و برای این نمونه هیچ گونه مستندات فنی موجود نبوده است. ما بدین نکته توجه نمودیم که این محصول قابلیت ساخته شدن از طریق اجزای داخل شده پلاستیکی و اجزای لایه استمپ را خواهد داشت.
۱-۴ طراحی مجدد اجزای لایه دار استمپ قلعی
شکل ۲ معرف یک سیستم اولیه (متالیک) و شکل ۳ معرف مدل تغییریافته حقیقی می‌باشد.
شکل ۲ سیستم تغییر و جاگذاری ماشین دوخت اصلی. ۱- بخش توپی ۲- بخش ترکیبی، ۳- بخش رانش بدنه گیره،۴- بخش قوسی، ۵- سیم پیچ
شکل ۳ سیستم شیفت- تغییر ماشین دوخت جدید ۱- بخش توپی (همراه با تغییرات اعمال شده)، بخش ترکیبی (همراه با تغییرات)۳ -بخش رانش بدنه دوخت (تغییریافته) ۴- میله، ۵- ناحیه قوس یا لولا
شکل ۴ مدل اصلی و جدید برای نوع شماره ۳
۲-۴ بازسازی مجدد اجزای پلاستیکی
در ابتدا دو اجزای پلاستیکی مورد عمل اسکن قرار گرفتند. نقاط حاصله به عنوان فایلی با پسوند SDL ذخیره گردیده و به سیستم عامل ارسال شد که با استفاده از تکنیک مهندسی معکوس مشخص گردید. روال پولیش نمودن مدل حقیقی در پی چندین عملیات محقق شد. پس از انجام  عمل اسکن بر مبنای مدل، نقاط حاصل شده، عدد مشخص شده برای آن بخش و دیگر عیوب آن به صورت ملموس و قابل دیدن بر روی بخش مشخص گردید که ناشی از قالب گیری تزریقی و یا پوشش دادن قطعه بود. در وهله بعد، با استفاده از عملیات تلاقی دورنی بولی مدل های مجازی دو جزء اسکن شده حاصل گردید. نتایج حاصله در شکل ۵ نشان داده شده اند.
شکل ۵ محصول اولیه
دو قطعه مربوطه پس از آن به نرم افزار CAD ارسال شده جاییکه در آن هر دوی اجزا از نقطه نظر اصول زیباشناختی و عملکرد اصلاح شده و برای این کار با بهره گیری از یک ماژول که اجازه بهره گیری از فایل های STL را می‌داد استفاده ‌شد. توجه داشته باشید که سیستم پیوند دهنده برای هر دو نمونه پلاستیکی و قلعی به صورت کلی مورد طراحی مجدد قرار گرفت. جزئیات مربوط بدین تغییرات در شکل ۶ نشان داده شده است.
شکل ۶ طراحی مجدد اولین قطعه
شبیه سازی یک برنامه با محصول نهایی مدنظر قرار گرفته تا بدین وسیله خطاهای احتمالی سیستم که ممکن است به واسطه پشت بندها یا میله های دارای استحکام بوجود آید مشخص شود. هدف از این کار مشاهده توزیع نیروهای تنشی پس از بکارگیری نیروی ۵n بوده است و همچنین این موضوع نیز مدنظر قرار گرفت که آیا مدل جدید دارای قدرت کافی در شرایط استفاده بیش از حد می‌باشد یا خیر (شکل ۷).

مهندسی معکوس نمونه سازی دیجیتال

۵- نتیجه گیری
در این مقاله به یک اسلوب ارزان قیمت با استفاده از مهندسی معکوس و روش های مدل سازی دیجیتال اشاره شد تا بر این اساس بتوان زمان طراحی برای محصول جدید همراه با حداقل هزینه کاربردی را کاهش داد. مراحل به کار رفته شده در این روش ترکیبی مهندسی متعارف با تکنیک های مدرن همانند مهندسی معکوس و نمونه برداری دیجیتال به خوبی باهم در آمیخته‌اند. محصولاتی که دارای کیفیت ارتقا یافته می‌باشند را می‌توان بدین شکل توسعه داد و آنها را در زمان های کوتاه تری تولید نمود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.