مدیریت تحقیقات کارآفرینی انتقال تکنولوژی
مدیریت تحقیقات کارآفرینی انتقال تکنولوژی – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۱۶ |
کد مقاله | MNG16 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | توسعه قابلیتها در مدیریت تحقیقات، کارآفرینی و انتقال تکنولوژی |
نام انگلیسی | Developing Competency in Research Management, Entrepreneurship, and Technology Transfer |
تعداد صفحه به فارسی | ۲۲ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۵ |
کلمات کلیدی به فارسی | فرآیندهای انتقال تکنولوژی، مدیریت تحقیقات، آموزش دندانپزشکی، تحقیقات انتقالی |
کلمات کلیدی به انگلیسی | entrepreneurship, technology transfer processes, research management, dental education, translational research |
مرجع به فارسی | ژورنال آموزش دندانپزشکی |
مرجع به انگلیسی | Journal of Dental Education University of Connecticut |
کشور | ایالات متحده |
توسعه قابلیتها در مدیریت تحقیقات کارآفرینی و انتقال تکنولوژی
چکیده Abstract
در جولای سال ۱۹۹۹، موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و استخوانبندی چهره (NIDCR) همایشی را تحت عنوان میزگرد برترین نشان افتخار ترتیب داد که در آن تاکید ویژهای بر مهارتهای مدیریتی، کارآفرینی و انتقال تکنولوژی، بعنوان نکات ضروری که باید در آموزش دندانپزشکی شامل شوند، شده بود. پیشنهادات این همایش در پروژه مقدماتی پشتیبانی مالی NIDCRجامه عمل بخود پوشیده و بر این اساس مقدمات برگزاری دورهای بنام «کارگاه ارتقا و توسعه محصولات دندانپزشکی و تکنولوژیهای وابسته بدان» فراهم گشت. این کارگاه شامل سخنرانی هفت عضو دانشگاهی از آکادمیها، موسسات دولتی و تجاری مختلف بود. علاوه بر این، بررسی و تجزیه و تحلیل نکته نظرات یکی از اساتید دانشگاهی در دستور کار این کارگاه قرار داشته و در طی آن موانع فرا روی چنین دیدگاهی در جهت تبدیل این نکته نظرات به محصول و برآیندی مطلوب مورد بررسی و نقد قرار گرفت. ارزیابیهای این دوره بر اساس بررسیهای قبل و بعد از برگزاری کارگاه استوار بوده است. این کارگاه با حضور ۲۲ شرکت کننده در ۸ و ۹ نوامبر ۲۰۰۳ در دانشگاه ایالت کانتیکت کالج علوم دندانپزشکی برگزار شد و به منظور بسط و ارتقای ایده مربوط بدان بزودی در پنج کالج دیگر دندانپزشکی (دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه نیویورک، دانشگاه جنوبشرق نوا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی) نیز برگزار خواهد شد. نتایج چنین نشستهایی معرف آن است که این کارگاهها میتوانند در جهت تجاری سازی اختراعات و ابتکارات مربوطه نقش مهمی را ایفا نمایند. علاوه بر این، دانشجویان دندانپزشکی که دارای تجربهای در امر تحقیقات پایه بودهاند، علاقمندی خود را جهت انجام پروژههای تحقیقاتی این رشته اعلام داشتهاند. بر اساس این یافتهها دنبال نمودن امر تحقیقات و داشتن یک خطمشی آکادمیک در این خصوص در صورتی میتواند دارای جذابیت بیشتری باشد که نتیجه آن خلق محصولی جدید باشد.
کلمات کلیدی: فرآیندهای انتقال تکنولوژی، مدیریت تحقیقات، آموزش دندانپزشکی، تحقیقات انتقالی.
مدیریت تحقیقات کارآفرینی انتقال تکنولوژی
مقدمه Introduction
در برنامه استراتژیکی که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و استخوانبندی چهره (NIDCR) سه راهکار اصلی را معرفی نمود. این راهکارها عبارت بودند از: فرصتهای تحقیقاتی، توانایی تحقیقات و ارتقای سطح بهداشت. NIDCR نسبت به لیست نمودن موارد مد نظر جهت ارتقای برنامههای آموزشی و توسعه خود اقدام نموده تا بدینوسیله بتواند افراد نخبه یا استثنایی را بعنوان یکی از اهداف راهبردی خود در این تحقیقات همراه نموده تا بدینوسیله مقاصد مد نظر در خصوص توسعه و ارتقای توانایی حرفهای دندانپزشکی در تحقیقات کلینیکی و پایه معاصر جامه عمل بخود بپوشاند. در سال ۱۹۹۹، NIDCR همایشی را تحت عنوان میزگرد برترین نشان افتخار در زمینه آموزش تحقیقات و توسعه خطمشهای مربوط بدان را ترتیب داده تا آنکه بدینوسیله بتواند فرصتهای علمی قرن ۲۱، جهت مشخصسازی زمینههای موجود در خصوص تحقیقات مرتبط با بهداشت دهان و دندان، را شناسایی نموده و نسبت به کسب مهارتهای مورد نیاز برای بهرهگیری از این فرصتها اقدام نماید. این میزگرد مقولههای اصلی فرصتهای علمی را مشخص نموده و توصیه نمود تا نسبت به ایجاد یک گروه مرکزی با بهرهگیری از قابلیتهای نوظهور، شامل مهارتهای مدیریتی، کارآفرینی و دانش انتقال تکنولوژی، اقدام شود.
در سال ۲۰۰۳، NIDCR نسبت به انجام بررسیهای مقدماتی اقدام نمود تا بدینوسیله مشخص شود که آیا دورههای مدیریت، کارآفرینی و انتقال تکنولوژی مورد توجه کالجهای دندانپزشکی شامل دانشجویان، رزیدنتها و دیگر آموزشگاههای مربوطه قرار خواهد گرفت یا خیر. این پروژه مقدماتی که عنوان «کارگاه ارتقا و توسعه محصولات و تکنولوژیها» را بخود اختصاص داد توسط کالج علوم دندانپزشکی دانشگاه ایالت کانتیکت برپا گشته و بطور نسبی بوسیله NIDCR پشتیبانی گردید.
هدف از این مطالعه توسعه یک برنامه درسی بود که بر اساس آن کالجهای مربوطه میبایست نسبت به تدریس این برنامه و گنجاندن آن در سیستم آموزشی خود و نهایتا ارزیابیهای مربوط بدان اقدام مینمودند. بر این اساس یک کارگاه یک روز و نیمه، بصورت اختیاری برای دانشجویان دندانپزشکی، رزیدنتها، کالجهای مربوطه و دانشجویان کالجهای بازرگانی ارائه گردید. این کارگاه سخنرانیهایی را در زمینه کارآفرینی ارائه داشته و همچنین مقاله یکی از پروفسورهای دانشگاهی، در زمینه ابداع اختراعی جدید و موانع پیش روی وی در تبدیل این اختراع به محصول، در این کارگاه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
این کارگاه در ۸ نوامبر ۲۰۰۳ در کالج دندانپزشکی دانشگاه ایالت کانتیکت برپا گردیده و قرار شد در پنج کالج دیگر دندانپزشکی نیز ارائه گردد (دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه نیویورک، دانشگاه جنوبشرق نوا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی). پس از تکمیل مطالعه مقدماتی، یک برنامه تست شده و پالایش گشته در اختیار کالجهای دندانپزشکی خواهد بود که بر اساس آن میتوانند نسبت به برپایی تحقیقات همهجانبه بعنوان بخشی از برنامههای درسی اقدام نمایند. لازم بذکر است یک نمونه از این تحقیقات اخیرا در مجله آموزش دندانپزشکی منتشر گشته است.
مضامین و فرمت کارگاه Workshop Course Content and Format
جهت شناسایی توانائیها و فرمتها یا سبکهای گوناگون تدریس، برنامههای دوره فوقلیسانس مدیریت تجاری در دانشگاههای پنسیلوانیا، کالج بازرگانی وارتون، کالج بازرگانی هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، کالج بازرگانی هس، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس برآوردهای برنامههای درسی کالجهای بازرگانی فوقالذکر، این نتیجه حاصل شد که برای مهیا نمودن تجارب آموزشی در علوم مربوط به کارآفرینی، میبایست نسبت به برپایی یک دوره خاص، که مختص دانشجویان دندانپزشکی طراحی شده باشد، اقدام نمود. بر این اساس دورهای برای ارتقای موارد زیر طراحی گشت: ۱) فهم دنیای تجاری مربوط به دندانسازی ۲) رویههای مورد نیاز جهت مطابقت به ملزومات قانونی ۳) مکانیزمهای مالی عمومی و خصوصی پشتیبانی از تحقیقات ۴) فرآیندهای آشکارسازی و محافظت از مالکیت ایدهها ۵) دیدگاههایی در خصوص بازاریابی و مجوزهای مربوطه و ۶) روشهای ارتقای طرحهای تجاری و برآوردهای آن. سخنرانان کارگاه مذکور در جدول ۱ نشان داده شده است.
برنامه بکارگیری نیروی انسانی Recruitment Plan
برای محقق نمودن رهنمودهای متنوع NIH ، دانشجویان مربوط به کلاسهای ۷-۲۰۰۴ SDM (کالجهای علوم دندانپزشکی) مشخص شده و بر اساس ملیت و جنسیت دستهبندی شدند. تنوع این گروه جمعیتی شامل: الف- مردان ۵۸%، زنان ۴۲% ب- سفیدپوستان ۲/۷۷%، آمریکائیان آفریقایی تبار ۲/۶%، آسیائیها/ ساکنین جزایر اقیانوس آرام ۴/۱۲%، سرخپوستان آمریکای/ بومیان آلاسکا ۰%، اسپانیایی/آمریکای لاتین ۸/۱% و دیگر ملیتها ۵/۲%. نتایج این بررسی نشان داد که جمعیت دانشجویان SDM منطبق با رهنمودهای تنوع نژادی NIH برای این پروژه میباشد.
روایت موفق برگزاری مجموعهای از سمینارها
Success Stories Seminar Series
جهت تکمیل برنامه عضوگیری، قبل از ماه برگزاری کارگاه مجموعهای از هشت سمینار تحت عنوان «از کرسی دانشگاه تا تجارت: روایتهای موفق کارآفرینان دندانپزشکی» برنامهریزی گردید. سخنرانان این سمینارها عبارت بودند از: چهار زن از قومیتهای مختلف با سوابق حرفهای و سه مرد از موسسات غیر دانشگاهی، بعنوان افرادی با خطمشی حرفهای. سخنرانی این گروه در بردارنده مطالبی در خصوص کارآفرینی در زمینه دندانپزشکی، ویژگیهای تجاری این موضوع و مشکلات مرتبط با توسعه کالاهای جدید در این زمینه بود. یک گروه اصلی ده الی سی نفره معمولا در این سمینارها شرکت داشت، ولی بطور کلی تعداد افراد شرکت کننده در این سمینارها بر حسب سخنران متغیر بود.
ارزیابی برنامه Program Evaluation
ارزیابی این برنامه شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده قبل و بعد از برگزاری کارگاه میباشد تا آنکه مشخص شود که آیا این کارگاه توانسته است اطلاعات الزامی را به مخاطبین انتقال دهد؟
مدیریت تحقیقات کارآفرینی انتقال تکنولوژی