مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کارآفرینی و نوآوری به سمت کاربرد مدیریت دانش مدار در مالزی – بخش ۲ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

شماره       
۷۸
کد مقاله
MNG78
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی و نوآوری به سمت کاربرد مدیریت دانش مدار در مالزی – بخش ۲ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها
نام انگلیسی
ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION TOWARDS THE APPLICATION OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN MALAYSIA
تعداد صفحه به فارسی
۲۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۹
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy
مرجع به فارسی
سازمان بهره‌وری آسیا – کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژی‌ها
کارآفرینی و نوآوری به سمت کاربرد مدیریت دانش مدار در مالزی
مقدمه
مدیریت دانش در زمینه بهره برداری و توسعه اهداف سازمانی فعالیت دارد. دانشی که می‌بایست مورد مدیریت قرار گیرد شامل دانشی مستند شده صریح و ذهنی و تلویحی می‌باشد. مدیریت شامل کلیه فرآیندهای مرتبط با شناسایی، به اشتراک گذاری و بوجود آوردن دانش می‌باشد. این مقوله نیازمند سیستم‌هایی برای بوجود آوردن و حفظ مخازن دانش، ترویج، تسهیل به اشتراک گذاری دانش و فراگیری سازمانی می‌باشد. سازمانهایی که در امر مدیریت دانش موفق می‌باشند احتمالاً به دانش به عنوان یک سرمایه اصلی نگاه نموده و بر این اساس نسبت به توسعه هنجارها و ارزش‌های سازمانی خود اقدام نموده‌اند، که شامل پشتیبانی از بوجود آوردن مضامین و به اشتراک گذاشتن دانش می‌شود( دون پورت و همکاران ۱۹۹۸).
پیتر دراکر (Peter Drucker) مدیریت دانش را بعنوان یک فعالیت کلیدی جهت رشد محیط‌های آینده تشریح نموده و بر این اساس اظهار داشته است که بهره‌‌وری را تنها می‌توان از طریق دانش، و نه از طریق فرآیندهای تولیدی و ارتقای آنها بصورت صرف، محقق نمود.
کارآفرینی بعنوان فرآیندی می‌باشد که با استفاده از آن افراد می‌توانند نسبت به پیگیری فرصتها بدون توجه به منابعی که هم اکنون آنها را کنترل می‌کنند، اقدام نمایند. با این تعریف، مالکیت یا کنترل منابع محدود کننده، بعنوان فرصتهای انتخاب یک کارآفرین بشمار نمی‌آیند. با این وجود، انتخاب‌های منابع که الزاماً در طی راه اندازی فرآیندهای مربوطه ممکن است تحقق پذیرد می‌تواند منجر به محدود نمودن یا ارتقای توانایی شرکتهای جدید جهت کسب موفقیت شود (استیونسون و جاریو، ۱۹۹۰ ). نوآوری فرآیند تحصیل ایده‌های جدید بصورت موثر و سودآور و با حصول رضایت مشتریان می‌باشد. این امر یک فرآیند متوالی بازسازی یا تجدید امکانات می‌باشد که در بر دارنده کل شرکت بوده و بعنوان عنصر لاینفکی از استراتژی تجاری و عملیات روزمره مطرح می‌باشد. نوآوری همچنین بعنوان روش جدید کسب کیفیت و تحویل آن به مشتریان هم بصورت متوالی و هم از نظر اقتصادی مطرح می‌باشد ( زیری، ۱۹۹۴).

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

سابقه
همانند بسیاری از اقتصادهای در حال رشد آسیا، مالزی نیز با بحرانهای مالی بسیاری در سال ۱۹۹۸ دست به گریبان بود. با این وجود، مالزی توانست تجدید حیات قابل توجهی را بدست آورد. پس از تجربه افت تقریباً ۸% در سال ۱۹۹۸، رشد به واقع در سال ۱۹۹۹ بر اساس عملیات قابل توجه صادراتی و هزینه‌های عمومی به کشور بازگشت داده شد. سیاست‌های تجمعی پولی و مالی بخش قابل توجهی را در کمک به رشد ایفا نمودند. بر این اساس مصرف خصوصی با شرایط اشتغال پایدار ارتقا یافته و همچنین چشم اندازهای قوی برای تولید و صادارات با توجه به رشد سرمایه گذاری سالم کاملاً مشخص می‌باشد. تولید ناخالص داخلی بسرعت و قدرت شروع به رشد نموده و نرخ تورم بواسطه توانایی متوالی در بوجود آوردن بخشهای اقتصادی همراه با ارتقای بهره ‌وری  و نرخ تبدیل ثابت و متوالی رو به کاهش نهاد.
روال انتقال مالزی از تولیدات مبتنی بر کشاورزی به تولیدات صنعتی و خدمات بسیار جالب  توجه می‌باشد. این کشور شاهد حضور قوی شرکتهای چند ملیتی می‌باشد که خود بعنوان کمکی به شمار می‌آیند تا نسبت به حداقل رسانی خسارات مختلف بحران اقتصادی آسیا که گریبان گیر کشورهای آسیایی مانند جمهوری کره، تایلند و اندونزی شده است اقدام شود. همچنین این کشور از نظر دارا بودن منابع طبیعی فراوان بعنوان یکی از کشورهای خوش شانس مدنظر می‌باشد. این کشور نسبت به تولید مقادیر قابل ملاحظه‌ای از نفت و گاز طبیعی و قلع اقدام نموده است. بعنوان یک صادر کننده شبکه نفت، مالزی از قیمت‌های بالای نفت سود برده است. در چارچوب تولید صنعتی، مالزی توانسته است زنجیر ارزش افزوده بالایی را در خلال سالیان متمادی به دست آورد.
مالزی در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI)) موفق بوده است، همچنین برنامه همکاری‌های چند ملیتی (MNCs) بواسطه تسهیلات نسبتاً‌ توسعه یافته مناسب مرتبط با زیر ساختار این کشور جذب مالزی شده است، البته در این امر هزینه‌های کمتر و نیروی کار دارای کیفیت بالا و همچنین دولتی که تجارت را نیز تشویق می‌نمود نیز موثر بوده‌اند. حضور بالای شرکتهای چند ملیتی باعث گسترش و دگرگونی در بخش تولید گردیده و کمک نمود تا این بخش نسبت به توسعه زنجیره‌ ارزش افزوده خود از طریق تکنولوژی و انتقال دانش دست یابد. علاوه براین، مشارکت بالای همکاری‌های چند ملیتی پوشش مناسبی را در مقابل رکود اقتصادی برای یک کشور مهیا نمود. سرمایه گذاری خارجی بصورت سنتی به سمت محصولات مناسب سرمایه‌ای و دارای تکنولوژی گسترده هدایت می‌شود، نظیر صنایع محصولات الکتریکی، شیمیایی و پتروشیمی. کشورهای ایالات متحده، ژاپن، سنگاپور و جمهوری چین بعنوان منابع اصلی سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید مشخص گردیده‌اند.
حضور شرکتهای خارجی اصلی در این کشور بعنوان یک قدرت مهم برای مالزی بشمار می‌آید، چرا که اینگونه شرکتها در موقعیت بهتری برای مقابله با تغییرات ومحیط جهانی رقابتی در زمینه محصولات الکتریکی می‌باشند. با حضور چین در سازمان تجارت جهانی (WTO) و تشکیل منطقه تجارت آزاد آسیا (AFTA) این نگرانی وجود داشت که مالزی ممکن است موقعیت خود را از دست بدهد، چرا که هم اکنون سرمایه گذاری مستقل خارجی بیشتر به سمت سرزمین اصلی چین متمایل شده است. با این وجود، این موضوع مورد تایید می‌باشد که در طی بحران کنونی و در هر زمان پس از تحمیل کنترل‌های سرمایه‌ای، بیشتر شرکتهای خارجی به حضور خود در مالزی ادامه داده و حتی این حضور را گسترش می‌دهند. دولت مالزی تمرکز خود به سمت توسعه یک اقتصاد دانش محور، به منظور سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی اطلاعات جهانی و انقلاب مرتبط با آن معطوف داشته است. دولت مالزی معتقد است که مرحله گذار یا انتقال مالزی به سمت یک اقتصاد دانش محور باعث ارتقای سطح بالاتری از رشد پایدار از طریق افزایش رشد بهره‌وری در اقتصاد خواهد شد. بمنظور تحصیل مزیت‌های اقتصادی جدید این کشور نیازمند ترغیب یک فرهنگ کاری جدید داشته بگونه‌ای که جامعه و نیروی کار بتوانند نسبت به پاسخ گویی به فرصتهای تازه اقدام نموده و در همان زمان نیز می‌بایست به ترغیب تغییرات در ساختارهای سازمانی بخشهای دولتی و شرکتها پرداخته شود.
 

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

نگرش مالزی
دولت مالزی از برخی از کمبودها آگاه می‌باشد و از اینرو چارچوبی را برای انتقال به سمت اقتصاد دانش محور فراهم نموده است که بنام «برنامه‌های IT ملی NITA))- دیدگاه ۲۰۲۰ مالزی دانش مدار» شناخته می‌شود.
این نگرش بعنوان یک چارچوب نوآوری مد نظر می‌باشد که منبع اقتصاد و جامعه مالزی را جهت حفظ قدرت رقابت پذیری در بر می‌گیرد. بر این اساس مالزی تصمیم به توسعه یک جامعه تغییر یافته گرفته است که به سمت سال ۲۰۲۰ درحرکت می‌باشد. با کمک تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات (ICT)، مردم داخل این جامعه قادرند تا نسبت به اتکا و انتقال جامعه خود از جامعه اطلاعاتی به سمت یک جامعه دانش مدار دارای ارزش تا سال ۲۰۲۰ حرکت نمایند. بر این اساس اقتصاد کشور بصورت رقابتی باقی مانده و در آن یک بخش ICT جدید پدیدار شده و اطلاعات بعنوان متاع یا کالایی قابل توجه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
این حرکت مفروض بسمت «عصر اطلاعات» همچنین نسبت به معرفی اقلام حماسی و مناطق مقدس جدید اقدام نموده  تا از این طریق به چشم انداز ارتباطات مطلوب دست یافته شود. متخصصین مربوطه، مخصوصاً متخصصین کارآفرین، بعنوان عوامل اصلی تغییر در جامعه جدید ظهور نموده‌اند. این قطبهای فنی بعنوان مراکز کلیدی الگوی فنی اقتصادی ظهور نموده و مناطق عمده با هم نسبت به مجتمع نمودن موسسات، نیروی کار و موارد مالی جهت بوجود آوردن مواد اصلی برای اقتصاد مبتنی بر اطلاعات اقدام نموده‌اند. این قطبها همانگونه که کسرز و هارز تشریح نموده‌اند عبارتند از، « معادن و مراکز ریخته‌گری اقتصاد اطلاعاتی» (۱۹۹۴:۱). در مالزی راهکار دولت برای پیاده سازی اقتصاد دانش محور بخوبی با حرکت قابل توجه بسمت بوجود آوردن فضاهای تکنولوژیکی جدید درک گردیده، که بر این اساس این موارد را بنام کریدور سوپر چند رسانه‌ای مالزی می‌خوانند. هم اکنون در یک سرزمین کشت و زرع پیشین که در جنوب کولانوپر واقع است، این کریدور بعنوان «یک بستر- تست بزرگ برای کسب تجربه در زمینه نه تنها تکنولوژی چند رسانه‌ای بلکه مهمتر از آن بعنوان ارتقای راه جدیدی از زندگی در عصر آشکار اطلاعات و دانش مطرح می‌باشد». از زمان اعلام این تشکیلات در سال ۱۹۹۵، کریدور مربوطه بعنوان نکته مرکزی جاه طلبی‌ها یا در حقیقت بلند پروازی‌های این کشور مطرح می‌باشد.

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

رهبری مدیریت ارشد
مدیریت بعنوان مهمترین فاکتور واحد مطرح می‌باشد که باعث تهییج و توافق سازمانی می‌گردد. این عامل در تعهد مدیریت جهت مهیا نمودن زمان و انرژی بازتاب می‌یابد و همچنین برای مشخص نمودن اهداف روشن و دستورالعمل‌هایی برای دستیابی به راهکارهای دارای کیفیت مهم می‌باشد. این رو‌یه بسیار حیاتی است چرا که مدیریت زمینه لازم برای کسب توافق سازمانی بوسیله هر فرد در شرکت را فراهم می‌آورند.
تعهد رهبری شرکت در زمینه به حرکت در آوردن مجموع شرکت به سمت هوشمندی تجاری می‌باشد. این تعهد به کارکنان گوشزد می‌نماید تا به صورت پیشرو نسبت به استقرار رویه مذکور در سطوح خود اقدام نموده و بعنوان یک ارائه دهنده راه حل در مقابل مشتریان رفتار کرده و همچنین توجه کافی به جزئیاتی که به وسیله مشتریان مد نظر می‌باشد را جلب نموده، بصورت کارآ نسبت به مدیریت فرآیندهای تجاری داخلی اقدام کرده، داده‌های موثر و مدیریت اطلاعات را فراهم ساخته و ارتباط کاری تنگاتنگی را با تامین کنندگان ایجاد نماید.
 

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

مدیریت داده‌ها و اطلاعات
کاربرد داده‌ها و اطلاعات برای هر شغلی که نسبت به انجام آن اقدام می‌شود بسیار مهم می‌باشد. تصمیمات موثر بر اساس حقایق و ارقام اتخاذ می‌گردند، آنهم در موقعیتی که نیازهای مشتری مهم تلقی شده و می‌بایست نسبت به پیاده سازی آنها اقدام شود، که بدین منظور به فرآیندهای موثر و کارآ نیاز می‌باشد. همچنین شرکتها می‌بایست قابلیت پیاده سازی داده‌ها و اطلاعات در زمینه مشتریان، محصولات، فرآیندها و منابع انسانی را داشته باشند. در مشاغل امروزه که متکی به سرعت می‌باشند، مدیریت اطلاعات کارآ می‌تواند بعنوان یک استراتژی رقابتی برای شرکتهایی مطرح باشند که در بازار جهانی به رقابت مشغول هستند. این استراتژی بکار گیری موثر ICT را طلب می‌نماید. جاییکه داده‌ها و اطلاعات را می‌توان بر حسب نیازها و ملزومات هر شرکت مهیا نمود.
یافته‌های تحقیق این مورد را مد نظر قرار می‌دهند که یک همبستگی مثبت بین کارکنان راضی و مشتریان خشنود وجود دارد. کارکنان راضی سعی دارند تا اطمینان حاصل نمایند که مشتریان خارجی از محصولات تولید شده یا خدمات ارائه شده خوشحال و راضی می‌باشند. آنها اصطلاحاً تمایل به پیمودن چند مایل اضافه دارند که در حقیقت به معنای اشتیاق برای انجام کار بیشتر می‌باشد چراکه آنها از کار خود رضایت داشته و می‌خواهند مشتریان نیز بدین طریق خشنود باشند.
تمرکز مشتری
شرکتها بواسط مشتریان وجود دارند. از اینرو، کلیه فرآیندهای تجاری می‌بایست نیازهای و ملزومات مشتریان را در نظر بگیرند. اینگونه فرآیندها را نمی‌توان بصورت جدای از نیازهای مشتری و ایزوله انجام داد. چنین روالی می‌بایست بر حسب نیاز آنها طراحی گردد. سازمانها قادر به توسعه فرآیندهای تجاری بر اساس ذات تشکیلات اجرایی خود نبوده و بر این اساس با محدویت‌های زیادی روبرو می‌باشند. با این وجود، بسیاری از سازمانها از درک این موضع عاجز مانده و در نتیجه فرآیندهای تجاری آنها نمی‌تواند پشتیبان نیازهای مشتریان باشد. این شرکتها نهایتاً بهنگامی که یک رقیب جدید به عرصه بازار وار شده و به عرضه نیازهای مشتریان می‌پردازد از دور تجاری خارج می‌گردند.
نکته مهم در مدیریت مسائل تجاری ادراک متناسب مشتریان می‌باشد. محصولات می‌بایست به مشتریان ارسال شده و بازخوردهای آن را باید مورد جستجو قرار داد تا آنکه مشخص شود چه رخدادهایی در زمینه محصولات عرضه شده، مشتریان و فرآیند عرضه محصول بوجود آمده است. سازمانهای هوشمند این راهکار را بصورت جدی پیگیری می‌کنند تا بر این اساس بتوانند نسبت به درک مشتریان، نیازها و موارد مرتبط با آن عمل نموده و برای برآورده ساختن نیازهای آنها اقدامات عملی را انجام دهند.
فهم چنین نیازهایی آموزش مناسب کارکنان را می‌طلبد، اشخاصی که قادرند به مشتریان کمک نموده و خدمات کارا، موثر و قابل احترام را برای آنها انجام داده و مهمتر از آن قادر باشند به شکوه‌های مشتریان گوش فرا داده و بر این اساس بتوانند راه حل‌های جایگزین را ارائه نمایند.

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

تامین کنندگان خارجی
بسیاری از عملکردهای تجاری امروزه بر مبنای کار شبکه‌ای انجام می‌پذیرد، که به سادگی بمعنای آن می‌باشد که شرکتها می‌بایست با دیگر شرکتها که نسبت به تولید قطعات و بخش‌های مختلف اقدام می‌کنند همکاری داشته باشند. در اغلب مواقع تصمیم برای واگذاری کارها به متخصصین خارج از سازمان بواسطه هزینه کمتر می‌باشد.
این سناریو ارتباط کاری بهتری را بین سازمان‌ها و تامین کنندگان طلب می‌نماید. شرکتهایی‌ که از منابع خارج از سازمان بهره می‌جویند می‌بایست این اطمینان را بدهند که قطعات و بخشهای تولید شده بوسیله تامین کنندگان کالا در چارچوب مشخصات مجاز و ملزومات مد نظر آنها می‌باشد. بمنظور تحصیل این امر، تامین کنندگان نیز می‌بایست نسبت به توسعه سیستم‌  مدیریتی اقدام نموده و عملیاتی را انجام دهند که بر اساس آن بتوانند کالاهای تولید شده خود را منطبق با استانداردهای مورد نیاز مشتریان تامین نمایند.

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

مدیریت فرآیند
عنصر مهم دیگر در توفق سازمانی توانایی در فرآیندهای مدیریتی بصورت موثر و کارآ می‌باشد. محصولات از طریق فرآیندهای مختلف در یک سازمان تحویل می‌گردد. این فرآیندها در محدوده‌ای از پروسه‌های تحقیق و توسعه، درک نیازهای مشتریان، تولید، بسته بندی، تحویل و خدمات پس از فروش می‌باشد.
ارسال محصولات دارای کیفیت بصورت گسترده‌ای منوط به فرآیندهای تجاری قبل رسیدن  محصولات به دست کاربران نهایی می‌باشد. این فرآیندها می‌بایست کارا موثر و بصورت متوالی آپدیت یا بروز رسانی شوند. چیزی که می‌توان آنرا با استفاده از فرآیندهای تجاری جاری امروزه تحویل داد، در طی ۱۲ ماه آتی دیگر دارای تاثیر و کارآیی لازمه نخواهد بود. از اینرو سازمانها می‌بایست بصورت متوالی نسبت به ارتقای فرآیندهای تجاری خود به منظور جذب رضایت مشتریان اقدام نمایند.
نتایج تجاری
برای هر شرکت تجاری، هدف اصلی به وجود آوردن سود می‌باشد. بر این اساس بسیار مهم می‌باشد تا خود و شرکت خود را به گونه‌ای رهنمون سازید که بتوانید نسبت به تحصیل کامیابی و رفاه در آینده اقدام کنید. این عمل به سادگی به معنای مدیریت تجاری کارا و موثر می‌باشد و بر این اساس موارد فوق الذکر در نتایج شغلی شما تاثیر گذار خواهد بود.
مالزی نسبت به ارتقای شرکتهای رقابتی از طریق استفاده از تکنولوژی مدرن پایبند می‌باشند. این امر شامل پیاده سازی فرآیندهای ICT در بین کلیه بخشهای صنعتی می‌باشد، مخصوصاً ترغیب SMI جهت تحصیل ICT. پاداش کیفی نخست وزیری برای سازمانهایی بخش خصوصی بعنوان یک پاداش کیفیت ملی سالیانه مطرح می‌باشد، سازمانهایی که به کیفیت مطلوب و مدیریت شایسته در این زمینه رسیده باشند. بردن چنین جایزه‌ای بعنوان یک عامل مطلوب و حرفه‌ای مطرح می‌باشد بگونه‌ای که این جایزه بعنوان معیاری برای اثبات هوشمندی و موفقیت سازمانی مطرح است.
نتیجه گیری
همانگونه که اقتصاد مالزی از حالت یک اقتصاد مبتنی بر تولید صفر به سمت اقتصاد دانش محور در حرکت می‌باشد، تشدید استفاده از ICT جهت پشتیانی استراتژی ارتقای بهره‌‌وری  بعنوان یک الزام بشمار می‌آید. استفاده از اطلاعات جهت بوجود آوردن دانش دارای ارزش افزوده بعنوان یک ابزار کلیدی جهت ارتقای بهره ‌وری  و رقابت پذیری قلمداد می‌شود. این بدین معناست که کلیه بخشهای اقتصاد می‌بایست تمارین کاری دانش محور را بوجود آورده و توسعه صنایع دانش مدار را تعقیب نمایند. از اینرو برای بوجود آوردن صنایع دانش محور نیازمند داشتن میزان زیادی از اقلام مرتبط با نوآوری و مشخصه‌های کارآفرینی جهت تحصیل موفقیت می‌باشد.

کارآفرینی و نوآوری-مدیریت دانش مالزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.