کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور – ایران ترجمه – Irantarjomeh
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور – بخش ۸ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
شماره | ۶۷ |
کد مقاله | MNG67 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور – بخش ۸ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا |
نام انگلیسی | Creative Entrepreneurship in Asia – Singapore |
تعداد صفحه به فارسی | ۵۷ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۵۲ |
کلمات کلیدی به فارسی | کارآفرینی خلاقانه ، آسیا |
کلمات کلیدی به انگلیسی | Creative Entrepreneurship , Asia |
مرجع به فارسی | کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا |
مرجع به انگلیسی | Asian Productivity Organization |
کشور | ژاپن |
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
کارآفرینی خلاقانه در آسیا
سنگاپور SINGAPORE
«آفرینش چیزی جدید از طریق استعداد انجام نمیشود بلکه از غریزه و نیازهای داخلی نشأت میگیرد. ذهن خلاق با اشیایی که آنها را دوست دارد بازی میکند».
در این مقاله من از شما که شنوندهای خوب هستید تشکر میکنم و امیدوارم بعضی مفاهیم کارآفرینی خلاقانه را مورد استفاده قرار دهید.
مقدمه INTRODUCTION
گسترش سریع تکنولوژی عمومیبه ویژه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT)، عملکرد سازمان کار، فرآیندهای تولید و روابط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان را تغییر میدهد.
گزارش رشد رقابت (همایش اقتصادی جهانی، ۲۰۰۴)، سنگاپور را ششمین کشور تکنولوژیکی جهان، و پنجمین کشور در زمینه «پذیرش سطح ثابت تکنولوژی» معرفی کرده است. این موضوع نشان میدهد که شرکتهای سنگاپور شدیداً تکنولوژیهای جدید را جذب میکنند تا رشد تجارت و رقابت را پیشرفت دهند و در صنایع از تکنولوژیهای پیچیده و ماهرانه استفاده میکنند.
علاوه بر اینها سنگاپور در زمینه گزارش فهرست تکنولوژی رشد رقابت بین سالهای ۲۰۰۳ – ۲۰۰۲ افزایش رتبه قابل توجهی داشته است.
شرکتها با پذیرش تکنولوژیهای جدید یا تغییر تکنولوژی و فرآیندهای فعلی، باید تلاش کنند تا خود را با سطوح جدید اقتصادی وفق دهند. برای پیروز شدن در رقابت، شرکتهای سنگاپور نه تنها باید در کشور بلکه باید با بازیگران منطقهای و بینالمللی نیز رقابت کنند.
در این مقاله چهار شرکتی که به علت پذیرش تکنولوژی در رقابت پیروز هستند را معرفی میکنیم. باید توجه کرد که سه نمونه از شرکتهایی که معرفی میکنیم، نوآوری فرآیند را پذیرفتهاند و نه نوآوری محصول را. همه این شرکتها در بخش SME سنگاپور ودر زمینههای مربوط به کارشان، بازیگرانی برجسته هستند.
شرکت Science Arts – دارو سازی سنتی چینی
SCIENCE ARTS CO. PTE LTD -TRADITIONAL CHINESE MEDICINE
شرکت Science Arts که یک شرکت دارو سازی سنتی چینی است که وضعیت آرام خود را رها نمود تا برای تفوق و برترییابی بر رقبا تکنولوژی را به آغوش بکشد. این شرکت کوچک که بسرعت رشد نمود موفق شد تا روش سنتی را با روشهای غیر سنتی کار ترکیب کند.
این شرکت که وارد کننده داروهای گیاهی سنتی به سنگاپور و جنوب شرقی آسیاست، شبکه گستردهای از خردهفروشان دارد. عملکردهای این شرکت دیگر کوچک نیست. Science Arts بیش از ۲۰۰۰ نوع محصول و فروش سالانهای بالغ بر ۶میلیون دلار دارد.
نیروی فروش این شرکت هنگام گرفتن سفارش با مشتریانی روبرو شدند که ناراضی بودند. زمان گرفتن سفارش تا تحویل معمولاً ۴۸ ساعت طول میکشید. گاهی اوقات اتفاق میافتاد که به علت دستخط بد نماینده فروش، سفارش اشتباهی تحویل میگردید. از اینرو با در نظر گرفتن نظریات نمایندگان فروش و مشتریان، کارکنان این شرکت به فکر یافتن راه حل این مشکل افتادند. با کمک شرکت سیلک تکنولوژی که یک شرکت فراهم کننده راه حلهای IT است، Science Arts تصمیم گرفت که همه نمایندگان فروش سنگاپور را به ۵۶۸۶HP Jornada که یک PC جیبی است مجهز کند. این دستگاه به شرکت اجازه میداد تا رد مشتریان را دنبال و سفارش محصولات را ثبت نماید. این دستگاه که به گوشیهای تلفن همراه متصل میشود، ویژگی سرور HP LC 2000 را دارد و با پنج کامپیوتر HP vectra برای فراوری معاملات و دو کامپیوتر HP دیگر برای احاطه بر ثبت فروش خرده فروشان، شبکهای را ایجاد کرده است.
ثابت شده است که این کامپیوترهای جیبی برای کار شرکت نعمت بزرگی است زیرا نمایندگان فروش میتوانند سفارشات را در هر زمانی به هر منطقهای برگردانند و در نتیجه چرخه فروش کوتاهتر میشود. این امر باعث میشود آنها زمان بیشتری برای فروش محصولات جدید به مشتریان خود داشته باشند. کامپیوترهای جیبی قادرند سلایق مشتری را پیشبینی و درک کنند. بنابراین Science Arts اعتماد مشتری را اینطور زیاد کرد: فراهم کردن محصول درست در مکان درست، در زمان درست و به مشتری درست.
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
خطمشیهای رنگین – غذا و نوشیدنی
COLOURS BY THE BAY TRENDS – FOOD & BEVERAGE
متصدیان غذا و نوشیدنی (F&B) سریعاً تکنولوژیهای جدید را با کارشان هماهنگ و مزایای منتج بهرهوری بیشتر را تکرار میکنند «noodle bar»، یکی از معروفترین رستورانهای سنگاپور است که تکنولوژی اطلاعات را پذیرفت. مدیریت و کارکنان این رستوران به فکر راه حلی بودند تا تجربه صرف شام همه مشتریان را بهبود بخشند. هدف اصلی، جلب اعتماد مشتری و افزایش سهم بازار از طریق رضایت کلی مشتری بود. از اینرو برای انجام این کار یک PDA (سیستمهای کامپیوتری دیجیتال شخصی) به کار گرفت. پیشخدمت روی دکمه سفارش در PDA فشار میداد و اطلاعات به صورت خودکار در کامپیوتری که در آشپزخانه بود ثبت میگردید. هر تغییری که در سفارش اتفاق میافتاد همزمان در صندوق نیز منعکس میشد، بدین ترتیب خطاهای صورت حسابی از بین رفتند. علاوه بر این با کمک این سیستم، مالکان رستوارن کنترل بهتری بر روی سفارش دوباره انبار دارند. از همه مهمتر اینکه، امنیت مالی بیشتری تضمین شده است زیرا فروشهای گزارش نشده موضوعی متعلق به گذشته بود.
گروه کرسنداس – شرت دارویی کرسنداس بخش دارویی
THE CRESCENDAS GROUP – CRESCENDAS MEDICAL PTE LTD MEDICAL SECTOR
گروه کرسنداس گروهی پویا و متنوع از تاجران است که در سنگاپور، مالزی، چین، میانمار و لائوس فعالیت میکنند. این شرکت بیش ز ۲۰ سال سابقه و ۱۰۰۰ نفر نیرو دارد و میتوان آن را به گروههای تجاری زیر تقسیمبندی کرد:
– دارایی
– ساختمان
– فراغت
– الکترونیک
– پخش
– دارویی
این گروه در سال ۱۹۸۲ کارش را با انتقال و پخش کالا آغاز کرد. امروزه آقای لارنس لئو، مدیر اجرایی گروه نه تنها بخشهای ذکر شده را تاسیس کرده بلکه بخش دارویی را نیز اضافه کرده است. کرسنداس دارویی به زودی اولین دستگاه دیالیز را به بازار عرضه خواهد کرد. این نوع دستگاه اولین دستگاهی است که توسط شرکتی در منطقه جنوب شرقی آسیا تولید میشود. آقای لارنس توضیح داد که یک گره تحقیق وتوسعه را به آلمان فرستاده است. این گروه موفق شدند با گرفتن تکنولوژی آلمان یک دستگاه دیالیز محلی بسازد.
طرح مسیر PATH Scheme
آژانسهای IDI و (pilot and Hotspots) برای اولین بار در ماه می ۲۰۰۱، یک طرح توسعه صنعت را معرفی کردند که توسعه زیر ساختارهای خلاق، عملکردها و محصولات را تسریع میکند. طرح توسعه صنعت این کار را با آزمایش و هدایت تکنولوژیهای info com و ارائه بهترین خدمات انجام میدهد. یک شرکت برای اینکه شامل PATH شود باید بتواند موارد زیر را نشان دهد:
– استفاده خلاقانه از تکنولوژیهای بیسیم در یکی از این موارد: تجارت سیار، خدمات محلی، رسانهها و پیامهای بیسیم، موسسات اقتصادی بیسیم و ارتباطات دستگاه به دستگاه.
– هدایت در سنگاپور، بجز آنکه بغیر از آن تاکید شده باشد.
– کمکهای قابل توجهی را به استعدادهای جدید در شرکت / صنعت ارائه دهد.
طرحهای LEFS و LE TAS LEFS and LETAS Schemes
SPRING دو طرح دولتی را اجرا کرده است تا به پیشرفت، مدرن شدن و توسعه فعالیتهای SMES کمک کند. این دو طرح عبارتند از طرح امور مالی شرکتهای محلی (LEFS) و طرح کمک تکنیکی شرکتهای محلی (LETAS).
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
نتیجه گیری CONCLUSION
از تحقیقات ذکر شده فوق نتیجه میگیریم، گرچه این سازمانها نوع کارشان با یکدیگر متفاوت است ولی در موارد زیر به یکدیگر شبیه هستند:
– ارزشهای مساوی قوی و تعیین شده.
– شرکتها فرآیندهای خلاقانه را با مدیریت کارکنان، تواناییها و اسناد محصول میپذیرند.
– تقدیر از کارکنان به خاطر هر چیزی که میتوانند به سازمان بیاورند.
– فرهنگهایی که مشوق آزاد بودن و سرخوش بودن است.
– دائماً موفقیتها را جشن گرفتن.
– حس تاریخی قوی و ارتباطی.
– شدت تمرکز بر مشتری.
– تمرکز دقیق بر تمایلات.
گروههای چند عملیاتی.
نقش دولت در حمایت از نوآوری نیز قال توجه است.
نتیجه میگیریم که میزان پذیرش تکنولوژی در سنگاپور بالا و رو به افزایش است. در بعضی موارد، پذیرش تکنولوژی قدیمیتر میتواند به رشد کار کمک کند. از اینرو لزوماً با پذیرش تکنولوژی جدید پیشرفت حاصل نمیشود بلکه با به کاربردن تکنولوژی صحیح، خلاقیت همه اعضای گروه، آزاد بودن مدیریت برای پذیرش ایدههای نو وخلاقانه است که موفقیت تجاری حاصل میشود و شرکت میتواند در سطح رقابت قرار گیرد. توانایی ضربه زدن به کمک دولت تا حد زیادی پذیرش تکنولوژیهای جدید و گرانتر را بهبود میبخشد تا رشد تجارت را توسعه دهد.
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
سنگاپور (۲) SINGAPORE
مقدمه INTRODUCTION
کلمه کارآفرینی در قرن ۱۷ از کلمه فرانسوی« enterprendrre » گرفته شده که به اشخاصی اطلاق میشد که «عهدهدار» بودند یعنی خطر تاسیس یک شرکت جدید اعم از سود یا زیان را به عهده میگرفتند. طبق نظر جوزف شومپتر (اقتصاددان اتریشی)، کارآفرین به دنبال اصلاح یا تغییر الگوی تولید است. او این کار را با کشف یک نوآوری یا بیشتر با احتمال یک تکنولوژی به کار نرفته انجام میدهد تا محصولی جدید بسازد یا با ایجاد منبع جدیدی برای عرضه موارد، محصول قدیمی را به روش جدید تولید کند. کارآفرینی، همانطور که از نامش پیداست یعنی انجام دادن کارهایی که معمولاً در اصول عادی تجارت انجام نمیشود.
میتوان مفهوم کارآفرینی را بعنوان «مسیر آفرینش» در نظر گرفت. یک روز ممتد با ایدهها، فعالیتها، آفرینشها و روابطی که در نتایجی مثل یک شرکت، محصول یا اثر هنری حاصل میشود. کارآفرینان ایدهها را از طریق یک فرآیند خلاقانه پیگیری میکنند، که به وسیله آن مردم خلاق ایدهها را خلق میکنند، پرورش میدهند و با موفقیت توسعه میدهند.
برای راحتتر کردن موضوع، کارآفرینی خلاقانه فرآیندی است که در آن کارآفرین خطر یک معامله اقتصادی جدید را با پیگیری ایدههای جدید عهدهدار میشود تا چیزی جدید به وجود آورد، شرکتی تاسیس کند یا برای توسعه یک پروژه روشی بهتر پیدا کند.
بینالمللی کردن، همانطور که از اسمش مشخص است، یعنی توسعه و گسترش یک شرکت محلی تا فراتر از مرزهای داخلی. با یافتن تکنولوژی و اطلاعاتی که از طریق اینترنت به راحتی قابل دسترس هستند، بازار بینالمللی پیشرفتی اجتنابناپذیر دارد که یک کارآفرین خلاق باید عهدهدار آن شود به ویژه در سنگاپور که به یک بازار داخلی کوچک محدود شده است.
نخست وزیر پیشین سنگاپور، گهچکتنگ (Goh chok Tang) پی برد که تجارت سنگاپور نیاز به معامله کردن در خارج از کشور دارد همانطور که تا به حال رشد سنگاپور در بیرون کشیدن سرمایه بوده است. دلایل زیادی مبنی بر این وجود دارد که چرا بینالمللی سازی به سنگاپور اندازه و منابعی محدود داده است که این امر لزوماً به قیمت بالای ساختار و بازار کوچک خارجی منجر شود. همزمان توسعه یافتن درخارج از کشور به معنای ایجاد فرصتی برای رسیدن به بازارهای بزرگتر، یافتن بازارهای جدید برای محصولات فعلی و ایجاد تقاضای جدید که قبلاً موجود نبوده است. علاوه بر اینها ممکن است تولید کنندگان فرصت یافتن منابع جدید عرضه و کار را برای پیشرفت رقابتشان پیدا کنند.
همزمان با فراخوان دولت برای توسعه شرکتهای سنگاپور درخارج از کشور، شرکتهای بسیاری نیز برای سرمایهگذاری در خارج از کشور انگیزه پیدا کردند. مثلاً Bread Talk osim و qian Ha. شرح مختصری از موفقیت این شرکتها در بخش سوم این مقاله آمده است.
نقش سیاست عمومیدر بینالمللی کردن
ROLE OF PUBLIC POLICY IN INTERNATIONALISATION
انگیزههای دولت برای ایجاد یک شرکت جهانی
Government Initiatives to Build a World-Class Company
دولت سنگاپور متوجه شد که شرکتهای جهانی چند ملیتی میتوانند محرکی باشند برای رشد اقتصادی و لزوم ساختن اقتصادهای جهانی برای تکمیل رشد اقتصادی بعنوان یک الزام در این مبحث مد نظر میباشد. شرکتهای محلی باید منابع را استخراج نموده تا به پایه اقتصاد و نفوذ متخصصین خارجی رسیده و استانداردهای تخصصی را افزایش دهند، و همچنین شعب و محصولات خود را از طریق نوآوری و تکنولوژی توسعه دهند و فرآیندهای تجاری خود را دوباره مهندسی کنند. این کارها از طریق اجرای طرحهایی از قبیل تجارت ۲۱، صنعت ۲۱، امتیاز ۲۱ و SME 21 امکانپذیر است (به ضمیمه ۱ رجوع کنید).
محرکها و طرحهای کمکی Incentives and Assistance Schemes
در سنگاپور، آژانسهای دولتی برای موسسات اقتصادی که پتانسیل ریسک کردن در بازارهای جدید خارجی را دارند، محرک و طرحهای کمکی ایجاد میکنند. در زیر خلاصهای از آژانسهای دولتی اصلی که چنین تلاشی را ارتقا میدهند، بیان شده است.
LETAS (طرح کمک تکنیکی موسسه محلی) از SPRIN سنگاپور، به بهبود بهرهوری موسسات اقتصادی سنگاپور کمک میکند. این یک طرح کلی است که تحت آن SEMS میتوانند کمک تکنیکی مربوطه را از طرف مشاورین مدیریت دریافت کنند. ممکن است SEMS تا سقف ۵۰ درصد هزینه مدیریت یا مشاوره تکنیکی پروژههای تایید شده از طرف آژانسهای دولتی مربوطه را دریافت کنند. SEMS که پروژههایشان با معیار SPRIN مطابق است احتمالاً تا ۵۰% کمک هزینه دریافت میکنند.
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
نتیجه گیری CONCLUSION
در سنگاپور دولت در حمایت و تشویق SEMS و LLCS برای سرمایهگذاری خارجی نقش مهمی ایفا میکند. آژانسهای مختلف دولتی همکار یکدیگر هستند تا آنکه این تضمین بوجود آید که پتانسیل یک شرکت یا سازمان در حال رشد برای سرمایهگذاری خارجی و وجود آن در حقیقت شانسی است که میتوان آن را از طریق اجرای برنامههای کمکی حاصل نمود.
توسعه بیشتر SEMS، LLCS، برای آنای چالشی افزوده ایجاد میکند. روحیه کارآفرینی آنها اجازه نمیدهد که از وضعیت فعلی خود راضی باشند. هدف دائمی آنها برای حرکت از این افتخاری دیگر نه تنها خود آنها، بلکه شرکتهای بسیاری که از موفقیت آنها درس میگیرند را تشویق میکند.
از اینرو دولت و کارآفرینان سنگاپور دائماً تلاش میکنند تا کیمیاگر باشند، تغییرات اساسی ایجاد کنند و موفقیت آینده را تضمین نمایند.
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
ضمیمه ۱ Annex 1
برنامههای کمکی ASSISTANCE PROGRAMS
اطلاعات این بخش از سایت زیر به دست آمده است.
www.mti.gov.sg/public/ECD/frm-ECD-Defeult.asp1sid=25&cid=93
تجارت ۲۱ Trade 21
هدف تجارت ۲۱ این است که سنگاپور را به شهر جهانی تجارت بینالمللی تبدیل کند. برنامه اصلی تنظیم اهداف و استراتژیهای توسعه تجاری سنگاپور برای پنج سال آینده میباشد. این برنامه استراتژیها و اهداف اصلی موسسات بینالمللی (IE) سنگاپور را ارائه میکند. تا:
– موسسات سنگاپور را بینالمللی کند.
-سنگاپور را به مرکز خدمات تجاری جهانی تبدیل کند.
– دسترسی به بازار جهانی را برای سنگاپور تضمین کند.
– توسعه یک سیستم تسهیلات تجارت در سطح جهانی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور
صنعت ۲۱ Industry 21
هیئت توسعه اقتصادی صنعت ۲۱ (I21) در ژوئن ۱۹۹۸ آغاز بکار کرد. I21 با تنظیم یکسری اهداف برای توسعه رشد اقتصادی سنگاپور در هزاره بعد طراحی شد. I21 قصد دارد سنگاپور را به مرکز رقابت برای فعالیتهای وابسته به دانش و کانون مراکز و چارتر محصولات موسسههای چند ملیتی تبدیل کند. برنامههای I21 شامل موارد زیر میشود:
الف- توسعه بخشی
افزایش تنوعات بیشتر در بین بخشهای اصلی صنعت و نیز ارتقای فعالیتهای وابسته به دانش در زنجیره ارزش این صنایع.
ب- تشکیل شرکتهای اقتصادی محلی و جهانی
ایجاد شرکتهای محلی جهانی و کشاندن شرکتهای جهانی خارجی به سنگاپور.
پ- افزایش نوآوری در بین شرکتها و تشویق آنها برای توسعه ظرفیتها و تواناییهای جدید.
ج- تجارت جهانی
بهرهبرداری از مراکز جهانی و منطقهای برای سرمایه، تکنولوژی جدید، ایده، منابع و بازارها.
د- مراکز
جذب کردن شرکتهای خارجی برای ایجاد دفتر مرکزی جهانیشان در سنگاپور.
ه_ توسعه منابع
توسعه نیروی کار محلی و جذب استعدادهای خارجی که مهارتهای ضروری برای حمایت از نیازهای صنعت در هزاره بعدی را دارند.
تصور میشود که در ده سال آینده، صنایع وابسته به دانش تحت I21 به ۴۰% GDP سالانه سنگاپور کمک میکند و سالانه برای ۲۵۰۰۰-۲۰۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد میکند. از هر سه شغل تولیدی، دو مورد برای نیروهای ماهر و تحصیل کرده خواهد بود، در حالیکه در بخش خدمات، از هر چهار شغل، سه تا برای نیروهای ماهر و تحصیل کرده است.
…
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سنگاپور