قدم زدن دوچرخه سواری فعالیت فیزیکی
قدم زدن دوچرخه سواری فعالیت فیزیکی – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۱۲ |
کد مقاله | SPORT12 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir |
نام فارسی | قدم زدن و دوچرخه سواری به سمت مدرسه فعالیت فیزیکی و نتایج سلامتی ناشی از آن |
نام انگلیسی | Walking and Biking to School, Physical Activity and Health Outcomes |
تعداد صفحه به فارسی | ۱۱ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۶ |
کلمات کلیدی به فارسی | قدم زدن، دوچرخه سواری به سمت مدرسه، فعالیت فیزیکی، نتایج سلامتی |
کلمات کلیدی به انگلیسی | Walking, Biking to School, Physical Activity, Health Outcomes |
مرجع به فارسی | دانشگاه ایالتی سندیگو |
مرجع به انگلیسی | SAN DIEGO STATE UNIVERSITY |
کشور |
قدم زدن و دوچرخه سواری به سمت مدرسه
فعالیت فیزیکی و نتایج سلامتی ناشی از آن
در خلال چندین دهه گذشته، تعدادی از تغییرات اجتماعی و محیطی باعث محدود شدن دسترسی کودکان به مناطق ایمن، که در آن بتوانند به انجام فعالیتهای فیزیکی همانند قدم زدن، دوچرخه سواری و بازی بپردازند، گردیده است.
این مقاله نسبت به خلاصه سازی تحقیقات و فعالیت های مربوط به فعالیت فیزیکی به سمت مدرسه و سطوح مختلف آن و دستاوردهای بهداشتی آن اقدام میکند. علاوه بر این عواملی که بر روی پیاده روی و دوچرخه سواری به مدرسه تأثیر میگذارند، نظیر تأثیر برنامه های SRTS، نیز مورد مطالعه قرار میگیرند.
دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه چه دختر و چه پسر که به جای استفاده از اتومبیل به سمت مدرسه پیاده روی میکنند از فعالیت کلی فیزیکی بیشتری در مقایسه با دانش آموزانی که از اتومبیل استفاده میکنند برخوردار میباشند.
این مطالعات به طور کلی مشخص میسازد که دانش آموزانی که به سمت مدرسه پیاده روی میکنند و این عمل را در اغلب روزهای هفته انجام میدهند دارای سطح بالاتری از فعالیت فیزیکی قدرتمند میباشند که این برآورد در مقایسه با دانش آموزانی میباشد که به صورت ناپایدار اقدام به پیاده روی مینمایند …
مطالعه ۹۱۹ کودک و نوجوان که در دانمارک زندگی میکنند نشان داده است که افرادی که به وسیله دوچرخه به مدرسه رفت و آمد داشته اند دارای فعالیت قلبی تنفسی بالاتری میباشند (که به وسیله تست های نیروسنجی برای جوانان انجام شده است)، این آمار در مقایسه با اشخاصی است که به وسیله ادوات موتوری یا پیاده روی به مدرسه رفته اند.
دوازده مطالعه از ایالات متحده و کشورهای خارجی نشان دهنده آن است که فاصله بین خانه و مدرسه دارای بیشترین میزان تاثیر در این مسئله میباشد که آیا بچههای به سمت مدرسه پیادهروی یا دوچرخهسواری خواهند کرد
بر حسب مطالعات انجام شده در ۱۹ مدرسه ابتدایی در استرالیا، در صورتی که دانش آموزان باید فاصله طولانی را تا مدرسه طی کنند و این فاصله پر ترافیک باشد و چراغ کافی و محلهای عبور مکفی نیز برای آنها در نظر گرفته نشده باشد، آنها پیادهروی یا دوچرخه سواری را ترجیح نمیدهند.
تعدادی از مطالعات اخیر نشان داده است که ویژگیهای پیرامونی نظیر مسیرها، تاسیسات فعالیتهای فیزیکی، خانههایی که دارای پنجره رو به خیابان میباشند، راههای دسترسی دوچرخه و پیادهروی در نواحی مجاور و موارد دیگر همگی دارای تاثیر مثبتی در زمینه حرکت فعال کودکان به سمت مدرسه خواهد داشت.
این مطالعه همچنین نشان داد که به هنگامیکه والدین احساس خطر ترافیکی اندکی داشته باشند و نواحی مجاور خود را ایمن تلقی کنند، میزان آمد و شد به سمت مدرسه ۵ برابر خواهد بود. مطالعه دیگری نشان داد که کودکانی که والدین آنها بصورت مرتب پیادهروی میکنند و دارای احساس فعالیت فیزیکی میباشند از احتمال بیشتری جهت پیادهروی یا دوچرخه سواری به سمت مدرسه برخوردار خواهند بود.
نتیجهگیری
تحقیقات فزایندهای نشان داده است که نوجوانانی که بصورت مداوم نسبت به پیادهروی یا دوچرخه سواری به سمت اقدام میکنند، در خلال روز نیز از فعالیت فیزیکی بیشتری برخوردار میباشند و دارای قابلیت بالاتری در انجام فعالیتهای فیزیکی در مقایسه با افرادی خواهند بود که از این ابزار برای رفت و آمد به مدرسه بهره نمیجویند.
…