مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سیستم پرداخت الکترونیک رمزنگاری ویژوال کوانتوم

سیستم پرداخت الکترونیک رمزنگاری ویژوال کوانتوم

سیستم پرداخت الکترونیک رمزنگاری ویژوال کوانتوم – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۲۳۸
کد مقاله
COM238
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
سیستم پرداخت الکترونیک با استفاده از رمزنگاری ویژوال و کوانتوم
نام انگلیسی
E –PAYMENT SYSTEM USING VISUAL AND QUANTUM
CRYPTOGRAPHY
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
رمزنگاری کوانتومی، رمزنگاری ویژوال/ بصری، نهان نگاری
کلمات کلیدی به انگلیسی
Quantum cryptography ;visual cryptography ;steganography
مرجع به فارسی
کنفرانس بین المللی رویه های نوظهور در مهندسی، علوم و فناوری
دپارتمان علوم کامپیوتر و مهندسی، کالج مهندسی گاورمنت تریشور
الزویر
مرجع به انگلیسی
International Conference on Emerging Trends in Engineering, Science and Technology;  Department of Computer Science and Engineering,Government Engineering college Thrissur
Elsevier
کشور
هندوستان

 

سیستم پرداخت الکترونیک با استفاده از رمزنگاری ویژوال و کوانتوم

چکیده

در خلال سالیان اخیر خرید الکترونیکی رشد فزاینده ای را به واسطه مزیت های مرتبط حاصل آورده است. با وجود آن که مزیت های چنین فرایندی قابل توجه می باشد، این مورد سبب ایجاد برخی از خطرات امنیتی نظیر کلاهبرداری های مرتبط با کارت های اعتباری، فیشینگ و غیره شده است. در این مقاله، ما نسبت به ارائه یک سیستم پرداخت الکترونیکی اقدام می نماییم که ارائه دهنده یک ویژگی امنیتی بدون رقیب با استفاده از سیستم رمزنگاری ویژوال/ بصری و کوانتوم می باشد. رمزنگاری ویژوال قابلیت مخفی سازی جزئیات مشتری از طریق ایجاد کلید های اشتراک را عرضه داشته، در حالی که رمزنگاری کوانتومی نیز قابلیت تامین امنیت فرایند انتقال رمز یکبار مصرف را فراهم می آورد. نهان نگاری تصویری اقدام به محاط سازی یا جاسازی کلید اشتراک با رمز یکبار مصرف می نماید که خود سبب ایجاد فرایند انتقال ایمن کلید اشتراک به بانک خواهد شد. رویکرد پیشنهادی سبب تضمین امنیت بدون قید و شرط در مقایسه با سیستم پرداخت الکترونیکی متعارف با استفاده از دو تکنیک رمزنگاری مهم می شود.

 

کلمات کلیدی: رمزنگاری کوانتومی، رمزنگاری ویژوال/ بصری، نهان نگاری

 

 

۱ مقدمه

خرید الکترونیکی به فرایند خرید کالا از طریق مرورگر وبی به جای استفاده از فروشگاه های حقیقی اشاره دارد. به واسطه تنوع گسترده انتخاب و راحتی بیشتر، مشتریان به سمت فرایند خرید الکترونیکی روی می آورند. با وجود آن که مشتریان تمرکز خود را در مقایسه با خرید سنتی به سمت خرید الکترونیکی به واسطه مزیت های آن سوق داده اند، مشکلات امنیتی نظیر دزدی هویت و فیشینگ به عنوان نگرانی اصلی برای مشتریان و بازرگانان به شمار می آید. دزدی هویت نیز تحت عنوان ربایش هویت فرد دیگر به منظور دسترسی به منابع وی تلقی می گردد، در حالی که فیشینگ به فرایند کسب اطلاعات حساس از طریق فریبکاری و جا زدن خود به عنوان یک هویت معتبر است.
در این مقاله، ما نسبت به ارائه یک روش جدید برای پرداخت الکترونیکی اقدام می نماییم که قابلیت عرضه امنیت موثق و بدون رقیب با استفاده از تکنیک های رمزنگاری مرتبط، رمزنگاری/ بصری و رمزنگاری کوانتوم و همچنین نهان نگاری، را خواهد داشت. رمزنگاری ویژوال به ترتیب قابلیت مخفی سازی جزئیات احراز هویت مشتری از طریق ایجاد دو کلید اشتراک برای مشتری و بانک را فراهم می آورد. رمزنگاری کوانتومی نیز قابلیت ایجاد ایمنی و امنیت لازم در ارتباط با انتقال رمز یکبار مصرف را ایجاد می کند. نهان نگاری نیز در مقابل جهت ترکیب کلید اشتراک مشتری با رمز یکبار مصرف بکار گرفته می شود تا از این طریق توان تامین ایمنی انتقال کلید اشتراک مشتری به بانک حاصل آید. روش پیشنهادی برای خرید الکترونیکی را می توان به برنامه های کاربردی دیگر بانکی نیز تعمیم داد.

 

ادامه این مقاله به شرح ذیل سازماندهی شده است: بخش ۲ شامل تشریح رمزنگاری ویژوال، رمزنگاری کوانتومی و نهان نگاری می باشد. بخش ۳ دربردارنده تحقیقات مرتبط است. بخش ۴ تشریح کننده زیرساختار سیستم پیشنهادی می باشد. بخش ۵ متشکل از سیستم پیشنهادی است. بخش ۶ حاوی تحلیل عملکرد سیستم پیشنهادی می باشد. در نهایت بخش ۷ به نتیجه گیری این مقاله می پردازد.

 

۲ رمزنگاری ویژوال، رمزنگاری کوانتومی و نهان نگاری

رمزنگاری ویژوال به عنوان یک تکنیک رمزنگاری بشمار می آید که به وسیله Moni Naor  و Adi Shamir  در سال ۱۹۹۴ پیشنهاد شده است [۱۲]. این تکنیک رمزنگاری قابلیت به رمز درآوری تصاویر به تعدادی از کلید های اشتراک بدون معنا را خواهد داشت که به بخش های شفافی تکثیر یا زیراکس گردیده و متعاقبا پس از ترکیب کلیه بخش ها یا کلید های اشتراکی مرتبط با آن تصویر، می توان تصویر نهایی را مجددا حاصل آورد.

 

۳ تحقیقات مرتبط

یک تحقیق مختصر در ارتباط با مطالعات مرتبط در زمینه سیستم پرداخت در این بخش ارائه می شود. یک سیستم پرداخت آنلاین با استفاده از رمزنگاری ویژوال و نهان نگاری در مرجع [۲] ارائه شده است، اما کلید اشتراک مشتری که با استفاده از رمزنگاری ویژوال ساخته می شود در هنگام انتقال ایمن تلقی نشده است، و در نتیجه آن یک فرد مهاجم قابلیت جعل هویت به عنوان مشتری از طریق هک کردن کلید اشتراک مشتری را خواهد داشت.

 

۴ زیرساختار سیستم پیشنهادی

در سیستم پرداخت الکترونیکی سنتی پس از انتخاب اقلام از پورتال فروشگاه الکترونیکی، مشتری اقدام به ارائه کارت اعتباری خود و اطلاعات آن برای پرداخت به طرف مقابل یا بازرگان می نماید. جزئیات ارسالی به وسیله مشتری توسط بانک تصدیق شده و به هنگامی که فرایند تصدیقی اثبات شد وجه به حساب بازرگان یا طرف دارنده فروشگاه اینترنتی واریز می شود. این سیستم پرداخت ایمن نمی باشد چرا که هر یک از اشخاص تبهکار یا مهاجمین اینترنتی می توانند از طریق هک کردن اطلاعات ارسالی به وسیله مشتری نقش وی را بازی نمایند.

 

۵ سیستم پیشنهادی

روش پرداخت پیشنهادی شامل سه مشخصه تراکنش، بانک مشتری و بازرگان می باشد. به طور ابتدا به ساکن قبل از انجام خرید مشتری نیازمند باز کردن یک حساب در بانک از طریق ارائه جزئیات شخصی خود به آن بانک می باشد. پس از باز نمودن حساب، بانک یک کلید خصوصی به وی داده و به علاوه یک کلید اشتراکی ایجادی به وسیله رمزنگاری ویژوال در اختیار مشتری گذاشته می شود. بانک دیگر کلید های اشتراکی را در بانک اطلاعات خود ذخیره می نماید. کلید اشتراکی از طریق بکارگیری رمزنگاری ویژوال جهت تصویربرداری از متن حاوی شماره حساب مشتری و اطلاعات کارت اعتباری وی می باشد.

 

۶ تحلیل عملکرد

روش پرداخت پیشنهادی سبب حاصل آوردن ارتقای قابل توجهی در خصوص امنیت در مقایسه با رویکرد های موجود می شود. در این روش، جزئیات احراز هویت مشتری به وسیله فرایند رمزنگاری ویژوال مخفی می ماند. جاسازی رمز یکبار مصرف در کلید اشتراک مشتری سبب ممانعت از فریبکاری و جازدگی افراد مهاجم به واسطه هک این کلید خواهد شد. کاربرد رمزنگاری کوانتومی نیز سبب امنیت انتقال رمز یکبار مصرف می گردد. حال در نظر بگیرید که یک فرد مهاجم اقدام به هک کلید اشتراک مشتری همراه با رمز یکبار مصرف در طی انتقال کلید اشتراک به بانک می نماید. آن فرد قابلیت استفاده مجدد از این کلید اشتراک برای جا زدن خود به عنوان یک مشتری را نخواهد داشت چرا که رمز یکبار مصرف که برای هر انتقال متفاوت می باشد در داخل کلید به اشتراک گذاشته شده جاسازی شده است.

 

۷ نتیجه گیری

در این مقاله، روش پرداخت الکترونیکی با استفاده از رمزنگاری کوانتومی و ویژوال و نهان نگاری تصویر پیشنهاد شده است. این سیستم پیشنهادی بر مبنای دو ویژگی رمزنگاری می باشد که ارائه دهنده امنیت بدون قید و شرط از طریق ممانعت از حمله مرد میانی می شود. رمزنگاری ویژوال که در این سیستم استفاده شده است سبب تضمین امنیت و ایمنی داده های مشتری می گردد، در حالی که رمزنگاری کوانتومی و نهان نگاری تصویر نیز از خطرات امنیتی نظیر فیشینگ و دزدی هویت جلوگیری می کند. روش پیشنهادی برای خرید الکترونیکی را می توان در ارتباط با دیگر برنامه های کاربردی بانکی نیز گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.