توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند
توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند… – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
قیمت این مقاله: 25000 تومان
(ایران ترجمه - irantarjomeh)
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.مقالات
قیمت
توضیح
شماره | ۲ |
کد مقاله | EDU02 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی | توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند به عنوان نمونه پروژه KYTKE 2005 |
نام انگلیسی | On the development of education in technology andentrepreneurship in Finland: the KYTKE 2005 Projectas an example |
تعداد صفحه به فارسی | ۱۶ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۷ |
کلمات کلیدی به فارسی | |
کلمات کلیدی به انگلیسی | |
مرجع به فارسی | دپارتمان تربیت معلم، دانشگاه oulu فنلاند |
مرجع به انگلیسی | Esa SantakallioDepartment of Teacher Education, University of Oulu, Finland |
کشور | فنلاند |
توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند
توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند به عنوان نمونه پروژه KYTKE 2005
چکیده
فنآوری و کارآفرینی شاخههای جدیدی از تحصیلات عمومی در سیستم آموزش و پرورش فنلاند است و با وجود آنکه هنوز دارای جایگاهی رسمی به عنوان ماده درسی نمیباشد به شدت توسط سیاستهای آموزشی ملی و بینالمللی حمایت میشود.
مهمترین سیاست اخیر طرح اجرائی وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان ”فنلاند در جامعه اطلاعات“ بوده است. درحالحاضر جامعترین پروژه در فنلاند با هدف توسعه آموزش در زمینه صنعت کارآفرینی KYTKE 2005 است. این پروژه در سال ۱۹۹۷ آغاز گشت و بودجه آن توسط وزارت آموزش و پرورش و کمیته بودجه اجتماعی اروپا تأمین شد.
این مقاله توصیفی از اهداف پروژه و محتویات آن و سیستم سنجش پروژه ارائه خواهد داد. این سیستم سنجش برای ارزیابی نتایج اولین سنجش موقتی آثار پروژه بر عملکرد مدارس و معلمان آنهاست که در اوایل سال ۱۹۹۸ انجام شد.
نقاط شروع پروژه KYTKE 2005
پروژه KYTKE 2005 که جامعترین پروژه توسعه تحصیلات در تکنولوژی و کارآفرینی در فنلاند است با هدف دستیابی به سیاستهای آموزشی ملی و بینالمللی مطرح شده است (طرح۱). پروژه با همکاری مشترک دپارتمان تربیت معلم کجانی و دپارتمان اقتصاد صنعتی و کارآفرینی در دانشکده صنعت (هردو بخش از دانشگاه oulu) در سال ۱۹۹۷ انجام آغاز شد تا در پایان ۱۹۹۹ کامل گردد.
بودجه این پروژه توسط وزارت آموزش و پرورش و کمیته بودجه اجتماعی اروپا تأمین گشت. که بخشی از برنامه ۶ اتحادیه اروپایی برای توسعه مناطق کمجمعیت است.
طرح پروژه بر روی ایالت کاینو در فنلاند شرقی اجرا شد. این ایالت مساحتی در حد بلژیک دارد و(۹۰% سطح منطقه را جنگل پوشش میدهد). و جمعیتی حدود ۹۲۰۰۰ نفر دارد که در ۱۰ منطقه توزیع شدهاند و دارای پراکندگی جمعیت ۴-۱ نفر در کیلومتر است.
توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند
اهداف پروژه:
۱- اهداف جامع پروژه عبارت است از: الف) استفاده از مهارتهای عاملان برای تغییر(گروه نمونه از معلمان و کارآموزان تدریس) در صنعت، کارآفرینی و ارتباطات در تجارت و شرکتهایی محلی. ب) مشورت با شرکت و بخش تجاری در آموزش. ج) استفاده از تخصصهای کارآفرینی و صنعتی در جهت بهبود آینده شغلی گروه مورد نظر.
اهداف معین
سازمان دادن کنفرانسها و مطالعات منظم در جهت تربیت معلمانی برای هر منطقه از کاینو که دارای تواناییهای ذیل باشند:
الف) رشد ارتباطات راه دور در مدرسه.
ب) طرح و ایجاد دوره تخصصی تحصیلات در صنعت کارآفرینی در مدارس.
ج) کارکرد به عنوان عاملان کارآفرینی.
ایجاد شبکهای از عاملان کارآفرینی که به عنوان رابطی بین مدارس شرکتها و بخش تجاری در ”کاینو“ عمل خواهد کرد.
توسعه اشتغال و امکان تحصیلات عالیه در بین معلمان و کارآموزان از طریق تقویت مطالعات در فنآوری مدرن و رشد مهارتهای استفاده از امکانات و افزایش معلومات راجع به سیاستهای بخش تجاری.
ایجاد امکانات و سرویسهای ارتباط راهدور، حمایت از مصرفکنندگان شرکتها به شکل سرویسهای اینترنتی و تولیدات رسانهای به منظور ایجاد رشد بازار فروش تولیدات و خدمات.
ایجاد سیستم اطلاع رسانی در زمینه کارکرد پروژه و چگونگی دستیابی به اهداف چه در سطح ملی و چه بینالمللی.
تلاشهایی برای پیادهسازی اولین ورژن طرح دوره تحصیلات صنعت و کارآفرینی تا سال ۲۰۰۰ صورت خواهد گرفت.
اجرای طرح با همکاری نزدیک بخش تجاری و شرکتهای محلی انجام خواهد شد.
اجرای عملی پروژه در گروه هدف:
گروه هدف در طرح KYTKE 2005 متشکل از معلمان با تحصیلات عمومی و به طور غیرمستقیم کارآفرینان کاینو میباشد و تا سال ۲۰۰۰ حدود ۳۵۰ نفر در پروژه شرکت خواهند کرد.
توسعه آموزش در زمینه فنآوری و کارآفرینی در فنلاند