تجهیزات محوری پرتابگرهای کویل القایی همزمان
تجهیزات محوری پرتابگرهای کویل القایی همزمان – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۰۳ |
کد مقاله | SPC03 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir |
نام فارسی | طرح های ساختاری بهینه تجهیزات محوری در پرتاب گرهای کویل القایی همزمان |
نام انگلیسی | Optimum Structural Designs of Pivotal Assembliesin Synchronous Induction Coil Launchers |
تعداد صفحه به فارسی | ۱۸ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۴ |
کلمات کلیدی به فارسی | پرتاب گر کویل القایی سنکرون / همزمان, کارایی تبدیل انرژی, طراحی ساختاری بهینه, درایو – کویل ها, آرمیچر |
کلمات کلیدی به انگلیسی | synchronous induction coil launcher, energyconversion efficacy, optimum structural design, Drive-coils, armature |
مرجع به فارسی | دانشگاه فضانوردی و دریانوردی، یانتایی، چینIEEE |
مرجع به انگلیسی | Naval Aeronautical and Astronautical University, Yantai P.R.China; IEEE |
کشور | چین |
طرح های ساختاری بهینه تجهیزات محوری در پرتاب گرهای کویل القایی همزمان
چکیده
درایو – کویل ها (کویلهای رانشی) و آرمیچرها به عنوان تجهیزات یا متعلقات محوری در ارتباط با پرتاب گرهای کویل القایی همزمان / سنکرون (SICL) به شمار می آیند. به منظور ارتقای کارایی SICL در ارتباط با تبدیل انرژی الکتریکی ـ به ـ جنبشی / سینتیک، طراحی ساختاری بهینه درایو – کویل ها و آرمیچرها انجام شد. مدل طراحی بهینه با توجه به کارایی تبدیل انرژی الکتریکی به نیروی جنبشی و بر حسب تابع هدف بر مبنای مدل الکترومکانیکی SICL مد نظر قرار گرفت.
کلمات کلیدی: پرتاب گر کویل القایی سنکرون / همزمان، کارایی تبدیل انرژی، طراحی ساختاری بهینه، درایو – کویل ها، آرمیچر
۱- مقدمه
پرتاب گر الکترومغناطیسی، یا EML، در مقایسه با یک تفنگ معمولی که از انرژی شیمیایی استفاده می کند، از قابلیت شتاب دهی به اجرام بزرگ و حصول سرعت های بسیار بیشتر برخوردار است [۱]. SICL چند مرحله ای که همچنین تحت عنوان پرتاب گر یا پرتاب کننده کویل هم محور نیز خوانده می شود در حقیقت یک پرتاب گر کویل الکترومغناطیس القایی به شمار می آید [۲]. این سیستم متشکل از نوعی توالی درایو – کویل های چند دور می باشد که دور یک سطح مقطع مدور لوله ای شکل قرار گرفته و از امتداد آن نیز یک آرمیچر رسانا عبور می نماید.
۲- ساختار SICL چند مرحله ای
SICL غالباً متشکل از درایو ـ کویل ها، یک بسته پرتاب گر جامع (ILP) شامل سیستم پرتابه و آرمیچر، بانک های خازنی، مدارات کنترل سنکرون و غیره می باشد. شکل ۱ نشان دهنده ساختار اصلی SICL سه مرحله ای است. بخش های مختلف درایو ـ کویل ها از مس ساخته شده اند و آرمیچر نیز از آلومینیم تهیه شده است.
۳- مدل الکترومکانیکی
بر مبنای [۱۳] درایو ـ کویل و آرمیچر را می توان به عنوان یک کویل ستون توخالی در نظر گرفت که در آن توزیع جریان ممکن است به صورت نسبتاً یکنواخت در مسیر شعاعی بدون در نظرگیری اثر پوستی حاصل شود. این آرمیچر را می توان در امتداد مسیر محوری به صفحات بسیاری بر مبنای مراجع [۱۳] [۱۴] تقسیم نمود. در این مقاله آرمیچر مربوطه به ده صفحه تقسیم شده است. بر مبنای مراجع [۲] و [۱۵] مدار معادل SICL در شکل ۳ نشان داده شده است. ظرفیت خازنی هر بانک خازن برابر با C می باشد. مقاومت R شامل مقاومت مفتول یا سیم رسانا، بانک خازنی، سوئیچ مربوطه و موارد دیگر است. اندوکتانس L شامل اندوکتانس سیم رسانا، بانک خازنی، سوئیچ مربوطه و موارد دیگر است.
۴- طراحی ساختاری بهینه
در سیستم SICL تغییر هر گونه پارامتری بر روی سرعت دهانه خروجی پرتابه و کارایی تبدیل انرژی تأثیرگذار می باشد. سرعت خروجی پرتابه را می توان از طریق افزایش ولتاژ و ظرفیت خازنی هر بانک خازنی ارتقاء داد. با این وجود، کارایی تبدیل انرژی را نمی توان به این روش افزایش داد [۱۶]. بهترین راه جهت افزایش کارایی تبدیل انرژی SICL بهینه سازی پارامترهای ساختاری تجهیزات محوری در SICL می باشد.
۵- نتیجه گیری
به منظور تحقیق پیرامون کارایی تبدیل انرژی الکتریکی به جنبشی SICL مدل الکترومکانیکی SICL در این مقاله ارائه شده است. طرح های ساختاری بهینه تجهیزات / متعلقات محوری در SICL نیز اعمال گردیده اند. مدل های طراحی بهینه با توجه به کارایی تبدیل انرژی الکتریکی به سینتیک / جنبشی به عنوان تابع هدف بر مبنای مدل الکترومکانیکی SICL ارائه گردیده اند. با در نظرگیری یک SICL با کالیبر ۶۰ میلیمتری به طور مثال، طول محوری، ضخامت شعاعی و دور درایو ـ کویل، طول محوری و ضخامت شعاعی آرمیچر به طور بهینه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. ارتباط بین پارامترها و کارایی تبدیل انرژی الکتریکی به جنبشی SICL نیز حاصل می شود. در نهایت جایگزین طراحی بهینه در این مقاله معرفی می گردد.