تئوری رفتار فردی اقتصاد مدیریتی استراتژی تجاری
تئوری رفتار فردی اقتصاد مدیریتی استراتژی تجاری – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره | ۲۱۲ |
کد مقاله | MNG212 |
مترجم | گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir |
نام فارسی | اقتصاد مدیریتی و استراتژی تجاریفصل ۴٫ تئوری رفتار فردی |
نام انگلیسی | Managerial Economics & Business StrategyChapter 4The Theory of Individual Behavior |
تعداد صفحه به فارسی | ۲۰ |
تعداد صفحه به انگلیسی | ۲۱ |
کلمات کلیدی به فارسی | اقتصاد مدیریتی، استراتژی تجاری، رفتار فردی |
کلمات کلیدی به انگلیسی | Managerial Economics, Business Strategy, Individual Behavior |
مرجع به فارسی | انتشارات مک گراهیل |
مرجع به انگلیسی | McGraw-Hill |
کشور | ایالات متحده |
اقتصاد مدیریتی و استراتژی تجاری
فصل ۴٫ تئوری رفتار فردی
نگاه کلی
رفتار مشتری
تحلیل منحنی بی تفاوتی
رتبه بندی ترجیح مشتری
محدودیت ها
محدودیت بودجه ای
تغییرات در درآمد
تغییرات در قیمت ها
تعادل مصرف کننده
تحلیل منحنی بی تفاوتی و منحنی های تقاضا
تقاضای فردی
تقاضای بازاری
فرصت های مربوط به مصرف کننده
کالاها و خدماتی که مصرف کننده احتمالا جهت مصرف حاصل می آورد.
ترجیحات مصرف کننده
کالاها و خدماتی که مصرف کنندگان حقیقتاً مصرف می کنند.
انتخاب بین دو بسته کالا و یا ویژگی ترجیحی مصرف کنندگان:
…
ویژگی های رتبه بندی ترجیحی مصرف کننده
کمال
هر چه بیشتر بهتر
کاهش نرخ نهایی جایگزینی
انتقال پذیری
ترجیحات کامل
ویژگی کمال
مصرف کننده قابلیت بیان ترجیحات خود (یا در مقابل بی تفاوتی) بین کلیه بسته های محتمل را خواهد داشت («من اطلاعی ندارم»، به عنوان یک گزینه به شمار نمی آید!)
…
کاهش نرخ نهایی جایگزینی
نرخ نهایی جایگزینی
میزان انصراف مصرف کننده از کالای Y جهت حفظ سطح رضایت یکسان به هنگام حصول بیشتر کالای X کاهش می یابد.
میزانی که بر مبنای آن یک مصرف کننده تمایل به جایگزینی یک کالا با کالای دیگر، با قابلیت حفظ سطح رضایت یکسان، را دارد.
…
رتبه بندی های بسته سازگار
ویژگی انتقال پذیری
برای سه بسته الف، ب و ج، ویژگی انتقال پذیری مؤکد آن است که در صورتی که C > B و B > A حاصل شود، بنابراین C > A نیز حاصل خواهد شد.
…
تغییرات در خط بودجه
تغییرات در درآمد
افزایش منجر به یک تغییر موازی و به سمت بیرون خط بودجه (M1 > M0) می شود.
کاهش منجر به تغییر به سمت پایین و موازی (M2 > M0) می شود.
تغییرات در قیمت
…
تعادل مصرف کننده
تعادل
بسته مصرفی به عنوان یک بسته قابل خریداری یا ابتیاع به شمار می آید که بالاترین میزان رضایت را حاصل می نماید.
…
تغییرات درآمد و تعادل مصرف کننده
کالاهای عادی
کالای X به عنوان یک کالای عادی تلقی می شود آن هم در صورتی که یک افزایش (کاهش) در درآمد سبب یک افزایش (کاهش) در مصرف آن شود.
…
تجزیه درآمد و تأثیرات جایگزین
به طور اولیه، بسته الف مصرف می شود. یک کاهش در قیمت کالای X سبب گسترش مجموعه فرصت های مصرف کنندگان خواهد شد.
تأثیر جایگزین (SE) سبب می گردد تا مصرف کننده از بسته الف به بسته ب حرکت نماید.
یک درآمد حقیقی بالاتر به مصرف کننده اجازه می دهد تا قابلیت حاصل آوردن منحنی بی تفاوتی بیشتری را داشته باشد.
…
تقاضای بازار
منحنی تقاضای بازار به صورت جمع افقی منحنی های تقاضای فردی یا واحد تلقی می شود.
چنین موردی معرف آن است که تعداد کل مصرف کنندگان قابلیت خرید در هر نقطه قیمت را خواهند داشت.
…
نتیجه گیری
ویژگی های منحنی بی تفاوتی قابلیت ارائه اطلاعاتی در خصوص ترجیحات مصرف کنندگان بین بسته های کالاها را خواهد داشت.
کمال
هر چه بیشتر بهتر
تقلیل نرخ نهایی جایگزینی
انتقال پذیری
منحنی های بی تفاوتی که در آنها شاهد تغییرات قیمتی می باشیم مشخص کننده منحنی های تقاضاهای افراد می باشند.
تقاضای بازاری به عنوان جمع افقی تقاضای افراد به شمار می آید.