مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

رابطه بین کارآفرینی،خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی – بخش ۱ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

شماره       
۶۰
کد مقاله
MNG60
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رابطه بین کارآفرینی،خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی – بخش ۱ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
نام انگلیسی
AN INTERFACE BETWEEN ENTREPRENEURSHIP,  CREATIVITY AND INNOVATION: THE MALAYSIAN EXPERIENCE
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۴
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

کارآفرینی خلاقانه در آسیا
 رابطه بین کارآفرینی،خلاقیت و نوآوری   تجربه مالزی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا
 
داشتن اطلاعات تکنولوژیکی و توانایی مدیریت دارایی‌ها، جزء نگرانی‌های کارآفرینان برای رسیدن به مرز رقابتی در محیط جهانی امروز است. سهام‌ها دائماً افزایش می‌یابند و با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژیی و همچنین هزینه کمتر نیروی انسانی در اقتصاد به پیش می‌روند.
استانداردسازی یا عمومی‌سازی بخشها و مولفه‌ها باعث شده است مؤسسین‌ جدید و تولید کنندگان فصلی در کشورهایی که هزینه اندکی دارند اقدام به تولید محصولات الکترونیکی کنند و حتی از بازارهایی که مدتها قبل تاسیس شده‌اند، جلوتر بروند. برای مثال شرکت xoceco قطعات استاندارد ارزان را از جمهوری کره و آمریکا تهیه می‌کرد. سه سال طول کشید تا قیمت نمایشگر (DVD player) از هزار دلار آمریکا به کمتر از ۳۰۰ دلار برسد در حالیکه این کاهش قیمت برای ضبط کننده‌های DVD فقط دو سال به طول انجامید. کاهش قیمت داخلی مشابهی نیز در مورد کامپیوتر و گوشی تلفن همراه اتفاق افتاد.    تولید کنندگان دیگر نمی‌توانند فرض کنند که سالها طول می‌کشد تا رقبا محصولاتشان را کپی کنند. زیرا این مدت زمان بسیار کوتاهتر شده است.
هنگامی‌که کشورهای قوی مثل چین با تقویت انتقال تکنولوژی شروع به آموزش می‌کنند، دیگر مهارت‌ و رقابت کافی نیست. چین علاوه بر تامین هزینه‌های رقابتی، طرح گرانترین محصولات و تکنولوژیها را ارائه می‌کند تا به کارآفرینان منتقل شود. این طرح‌ها بعنوان فرصتی برای عقد قراردادهایی است که چندین بیلیون دلار ارزش دارند. برای مثال شرکت جنرال الکتریک و رقبایش نیاز به تشکیل موسسه‌های اقتصادی مشترک با شرکتهای دولتی داشتند. آنها باید تکنولوژی و راهنمایی‌های پیشرفته تولید برای یکی از توربین‌هایشان که راه‌اندازی آن بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد را به شرکا منتقل می‌کردند. این تقاضا شبیه به تقاضاهای ژاپن در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود. ژاپن در زمینه الکترونیک و صنایع دیگر از آمریکا جلوتر است.
پیشگامان بازارهای قدیمی، با توسعه طرح‌های پیچیده‌تری که به راحتی نمی‌توان از آنها الگوبرداری کرد به محیط رقابتی بازار پاسخ می‌دهند. آنها به جای اینکه به دنبال ثبت حق انحصاری باشند، استراتژی‌هایی به کار می‌برند تا قطعاتشان را به رقبا بفروشند و خود مثل شرکتهای میکرو‌سافت و اینتل در صنعت کامپیوتر به نقشی موفقیت‌آمیز دست یابند و خلاقیت‌های ذهنی‌شان را بعنوان رموز تجاری حفظ می‌کنند.
مثال‌های دیگر عبارتند از: فیلیپین تقریبا برای یک سوم از مدلهای ضبط کننده‌های DVD، مدارهای الکترونیکی عرضه می‌کند که در سرتاسر جهان فروخته می‌شود. سونی یکی از بزرگترین عرضه کنندگان ریز تراشه‌ای مهم در قلب اکثر دوربین‌های دیجیتال است و موتورلا اکثر گوشی‌های پیشرفته نسل سوم خود را به رقیب اصلی‌اش یعنی زیمنس آلمان می‌فروشد.
از مثال‌های بالا متوجه می‌شویم که تجارت علاوه بر تمرکز بر هزینه‌ها، محصولات و کیفیت فرآیند بسرعت و کفایت، باید به دنبال نوآوری و خلاقیت‌های جدید هم باشد. تجارتها باید به سرعت تکنولوژی را توسعه دهند و دائما به معرفی طرح‌های جدید و بهتر و استراتژی‌های تجاری بپردازند تا جلوتر از رقبا قرار گیرند. همانطور که جودی ری گفت: «قبلا کل موضوع کارآیی معاملات بود ولی امروزه توانایی تغییر سریع بسیار مهمتر از پول است – این موضوع بسیار ضروریتر از داشتن کمترین هزینه معامله است» از اینرو بی سوادان قرن ۲۱ آنهایی نیستند که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند بلکه آنهایی هستند که نمی‌توانند یاد بگیرند.

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

 

کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت
ENTREPENEURSHIP, INNOVATION AND CREATIVITY
 
طبق نظر پیتر اف دراکر‌ (Peter F. Drucker) ، « تعهد برای جستجوی ایده‌های ذهنی و مفید چیزی است که کارآفرینان موفق به دنبال آن هستند… کارآفرینی می‌تواند در هر تجارتی با هر اندازه و قدمتی که داشته باشد انجام شود. زیرا … خلاقیت مهم است، تلاشی قاعده‌مند برای پیشرفت پتانسیل‌های تجارت … از جستجوی هدفمند فرصتها- در بین شرکت، صنعت و محیط اجتماعی بزرگتر … از بهم پیوستن رشته‌های جدید از موارد یا مولفه‌های شکست خورده. نکته اصلی این است که از این موضوع اطلاع داشته باشیم که حرکت خود را از کجا باید آغاز نمائیم».
دکتر دراکر‌ به هفت ناحیه اصلی اشاره کرد که کارآفرینان باید در آنها به دنبال فرصتهای خلاقیت بگردند:
الف) وقایع غیر منتظره از قبیل ورشکستگی، برای مثال Ford از ورشکستگی Edsel آموخت که بازار خودرو به شیوه زندگی وابسته‌ است نه میزان درآمد.
بنابراین سریعاً شروع به تولید موستانگ کرد.
ب) ناسازگاریها برای توضیح حق انحصاری آزمایشگاههای Alcon برای تولید آنزیمی‌که در از بین بردن آب مروارید لیگمانت یا وترعضلانی را حل می‌کند استفاده شدند. جراحان چشم سریعاً این آنزیم را پذیرفتند زیرا مشکل قطع پیوند لیگمانت یعنی مرحله‌ای که جراحان از انجام آن نگران بودند، را حل کرد.
پ) نیازهای فرآیند – برای مثال ماشین حروف‌چینی سطر به سطر باعث تولید سریع روزنامه‌ها و تبلیغات باعث انتشار رایگان خبرها شدند.
ج) تغییرات صنعت و بازار– دکتر دراکر‌ موفقیت شرکتهای Donalson ، Lufkin & Jenrettc را به این علت می‌دانست که مؤسسین تشخیص دادند که بازار آتی در اختیار سرمایه‌گذاران صنعتی خواهد بود.
د) تغییرات مربوط به جمعیت شناسی – مثل هنگامی‌که ژاپنی‌ها در حدود دهه ۱۹۷۰ سریعا انجام آموزش را تشخیص دادند و تغییرات را در جهت حرکت به سوی هوش مصنوعی به کار برند.
ه) تغییر در درک که توانست برای آمریکایی که نگران سلامتی و افزایش وزن بودند. نوآوری را به بازار آورد. نگرانی آنها باعث راه انداختن مجلات، تغذیه سالم و کلاس‌های ورزشی شد.
و) دانش جدید که نیاز به زمان طولانی و پوشش انواع تکنولوژی‌های دیگر دارد مثل کامپیوتر دیجیتالی که تا سال ۱۹۴۶ تولید نشد با وجود اینکه دانش آن از سال ۱۹۱۸ در دسترس بود.
لازم به ذکر است که ترکیب عوامل ذکر شده برای نوآوری‌های موفق و سودمند شرکت‌هایی مثل سونی بر شمرده می‌شود. سونی محصولات جدید و متنوع زیادی وارد بازار کرده است از قبیل: واکمن سونی که محرکی برای رشد MTv و نوآوری بود، توسعه‌ ابداع پخش‌کننده دیسک‌های فشرده پلی استیشن‌ سونی (playstation) که برای شرکت مدیریت تجارت گرانترین بازی‌های کامپیوتری جدید را به همراه داشت، اورکوشت سونی (sony Everquesr) که رهبری بخش بازی‌های کامپیوتری آنلاین را به عهده گرفت و از فروش سخت‌افزار که سود کمی‌ داشت بعنوان جایگاهی برای فروش پر سود نرم‌افزار استفاده کرد.
با توجه به موارد متقابل کشف ناسازگاری‌ها و نیازهای فرآیند استریوهای شخصی مشخص شد که رخدادی به طرزی باور نکردنی در مورد یکی از ابزار موسیقی اتفاق افتاد. تغییرات بازار و صنعت در مورد صنعت سرگرمی ‌بازی‌های ویدئویی گران‌ قیمت و دانش جدید در زمینه الکترونیک باعث شد سونی تنها شرکتی در دنیا باشد که محدوده‌ وسیعی از وسایل الکترونیکی را عرضه می‌کند. به عبارت دیگر،‌ سطح مشترک بین کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری بود که به سونی اجازه داد نه تنها محصولات جدید و مبتکرانه ایجاد کند بلکه در اکثر خطوط تولید خود، استانداردها را به کار برد.

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

 

مورد مطالعه مالزی MALAYSIAN CASE STUDIES
با توجه به هفت ناحیه مربوط به فرصت‌های نوآوری که دکتر دراکر‌ به آن اشاره داشت ،‌ ما مفتخریم که مالزی نیز مثال‌های خوبی از شرکت‌هایی دارد که سطح مشترک بین کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری را نشان داده‌اند. اکنون به دو مورد از این موارد اشاره می‌کنیم:
الف- شرکت رویال سلانگور اینترنشنال (Royal Selangor Internatinal sdn. Bhd) تولید کننده جام‌های پیروزی و هدایای گران قیمت از قبیل جواهرات.
ب- ایرایشیا (Air Asia sdn Bdh) ، اولین خط هوایی با کرایه‌ کم و بدون تشریفات که مسافرت «بدون بلیط» را معمول کرد.
شرکت رویال سلانگور اینترنشنال Royal Selangor International Sdn. Bhd.
این شرکت در سال ۱۸۸۵ تاسیس شد. از آن زمان به بعد رویال بطور مستمر نوآوری‌هایش را در این زمینه‌ها معرفی کرده است: طرح‌ها و محصولات در خط با تغییرات صنعت و بازار، نیازهای فرآیند و توسعه دانش جدید. رویال قبل از توسعه انتخابش به تولید آبخوری‌های بزرگ، زیرسیگاری و سرویس چای برای مستعمرات انگلیسی، اقدام به تولید مشعل و جا شمعی برای بازارهای شرقی در قرن ۱۸ بود. از دهه ۱۹۷۰ رویال تنوعات زیادی در زمینه طرح،‌ تولید و بازاریابی جواهرات و نقره تمام عیار ۹۲۵ که در بازار امروز نیز هست داشته است.
خلاقیت و نوآوری در بازاریابی نیز یکی از تلاش‌های دیگر رویال بوده است که باعث عرضه خرید آنلاین از سال ۱۹۹۶ شده. زمانی که اکثر شرکت‌های مالزیایی داشتند شروع به یادگیری اینترنت و ایمیل می‌کردند. برای اشاره به سطح کارآفرینی که رویال در استراتژی بازاریابی خود نشان داد، باید بگوییم در سال ۱۹۹۷ که FMM وب سایت خود را به راه انداخت فقط ۷۰ شرکت عضو FMM دارای تسهیلات ایمیل بودند. این ۷۰ شرکت کمتر از ۴ درصد اعضای کلیFMM  را تشکیل می‌دهند.
تلاش مبتکرانه رویال به معرفی مستمر طرح‌های جدید در پیش‌بینی نیازهای بازار مربوط است. همانطور که کلکسیون‌های مختلف شرکت نشان داده‌اند از زمان کار با موزه ویکتوریا و آلبرت لندن در سال ۱۹۹۶ تا تولید وسایل رومیزی الهام گرفته شده از قرن ۱۷ و ۱۸ و تا تولید مجموعه ارباب حلقه‌ها در پاسخ به تقاضای طرفداران سه نمایش تراژدی حماسی.
خلاقیت و نوآوری پیوند شده با کیفیت و روش برای این شرکت مهم است زیرا محصولاتی که رویال تولید می‌کند چرخه عمر کوتاهی دارند و رقبا به سادگی طرح آنها را کپی می‌‌کنند گرچه نه با کیفیت رویال. علاوه بر این، محصولات اغلب تجملاتی هستند و در بسیاری مواقع برای تزیین به کار می‌روند و کاربردی ندارند.
رویال تجربه و دانشی را که از کار با جام‌های پیروزی به دست آورد از طریق گوناگونی در جواهرات و نقره‌جات تمام عیار توسعه داد. رویال در تولید نقره‌جات خود از آرشیوی استفاده می‌کند که حاوی بیش از ۳۵۰۰۰ طرح،‌ الگو و قالب است و نام تجاری قدیمی ‌و با اعتباری دارد.
به وضوح رویال شرکتی است بر پایه دانش که مؤسسین و صاحب امتیازهای آن در عملکرد خود نوآوری و مهارت دارند و قادرند به درستی نیازهای بازار و درک عمومی‌ را تشخیص دهند. گرچه این شرکت در قرن ۱۸ تاسیس شد ولی تاکنون دوام خود را با نوآوری مداوم و توسعه استراتژی ساخت جواهرات نقره آلات حفظ کرده است.

 

– ایجاد نتایج جنبی
– نشان دادن تصمیم قاطعانه برای رسیدن به بهترین نتایج در بلند مدت
– ایجاد و حفظ استانداردها به منظور دوم شرکت‌های بزرگ
– رعایت کردن حقوق در تقسیم مسئولیت
ب- این شرکت‌ها آماده‌اند تا بر روی تکنولوژی و مهارت‌‌‌‌‌‌‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند، مهارت و رقابتشان را گسترش دهند، نوآوری کنند، بهتر طراحی کنند و گستره انتخاب را برای مشتریانشان وسیع‌تر می‌سازند.
ج- این شرکت‌ها ارتباط مستقیم و نزدیک با مشتریانشان دارند و مدیریت فرهنگ و اصلی را برای اجرای استراتژی القا کرده‌اند.
د- این کارآفرینان بر روی مهارت‌های گروهی و رقابت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قدرت ریسک خود را بالا بردند. آنها روش مدیریتی پویاتری را به کار می‌برند که دائما خودش را نوآوری می‌کند.
با در نظر گرفتن موارد ذکر شده،‌ نتیجه می‌گیریم که سطح مشترک بین کارآفرینی، خلاقیت و ابداع باید از طرف مدیریتی حمایت شود که دارای ویژگی‌های زیر است:
الف- داشتن عزمی ‌راسخ برای موفق شدن
ب- داشتن آمادگی‌ دائم برای سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی‌های جدید
ج- آموختن، فراهم کردن و بازآموزی مهارت‌ها برای پیشرفت رقابت
د- ارتباط مستقیم با بازار و پیش بردن تجارت تحت نام مالکان و از طریق تسهیلات ذخیره/ نمایشگاه‌های خودشان.

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

 

تغییر توسعه کارآفرینی در مالزی
CHANGE IN ENTREPRENEURIAL DEVELOPMENT IN MALAYSIA
 
این شرکت‌ها با نوآوری و خلاقیت، امروزه تبدیل به بنای اصلی توسعه کارآفرینی شده‌اند. متخصصین رویال در بازاریابی و توسعه نام تجاری خود، با شرکت کردن در جلسات دولتی متفاوت پیشرفت کردند. اخیرا رویال رئیس سومین گروه منابع تکنیکی برنامه‌های صنعتی مالزی(Third Indwtil Master plans Technical Resource Group) در بازاریابی و مارک تجاری را منصوب کرد. ایرایشیا نیز در تشکیل این برنامه شرکت داشت.
برتر از این موارد، این شرکت‌ها تغییرات روبه افزایش در توسعه کارآفرینی (از تولیدکنندگان تجهیزات اصلی برای چندین ملیت بزرگ به تبدیل شدن به مالکان نام‌های تجاری) را مهم تلقی کردند. علاوه بر این‌ها چندین شرکت مالزیایی دیگر نیز وجود دارد که کارآفرینی خلاقانه را توسعه داده‌اند به ویژه در بخش تولید.
بخش تولید در مالزی رشد سریع‌تری خواهد داشت زیرا این بخش بسیار آزاد است و دائما به دنبال افزایش رقابت بوده به ویژه با شرکت‌های تازه تاسیس در کشورهایی که هزینه اندکی دارند و اکنون نیز مشتریان،‌ این بخش را مجبور به انجام تحقیق و توسعه می‌کنند. مالکیت نام تجاری و آگاهی از آن نیز رو به رشد است زیرا ما نام‌های تجاری غیر معروفی را دیدیم که ارتقاء یافته بودند مثل Super max در صنعت دستکش پلاستیکی، Bonia در بخش کالاهای چرمی، Silverston که هنوز هم در صنعت لاستیک بالای بازار قرار دارد، Globetronics در بخش الکترونیک و …. مشخص است که مالزی کارآفرینان خلاق بیشتری دارد که در آینده آنها را معرفی خواهد کرد.

کارآفرینی خلاقیت و نوآوری تجربه مالزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.