مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

زمانبندی پروژه هزینه کاهش کیفیت

زمانبندی پروژه هزینه کاهش کیفیت

زمانبندی پروژه هزینه کاهش کیفیت  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۱۱۷
کد مقاله
IND117
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
زمانبندی پروژه: هزینه کاهش کیفیت احتمالی در مشکل موازنه زمان-هزینه
نام انگلیسی
A practical approach to project scheduling: considering the potential quality loss cost in the time–cost tradeoff problem
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
زمانبندی پروژه؛ کیفیت؛ هزینه کاهش کیفیت احتمالی؛ موازنه هزینه-زمان؛ روش مسیر بحرانی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Project scheduling; Quality; Potential quality loss cost; Time–cost tradeoff; Critical path method
مرجع به فارسی
ژورنال بین المللی مدیریت پروژه
دپارتمان مهندسی صنایع، دانشگاه هنیانگ، کره
الزویر
مرجع به انگلیسی
International Journal of Project Management; Department of Industrial Engineering, Graduate School, Hanyang University, Seoul, Republic of Korea; Elsevier
کشور
کره جنوبی

 

زمانبندی پروژه: هزینه کاهش کیفیت احتمالی در مشکل موازنه زمان-هزینه

چکیده
خرد سازی یا اصلاح  فعالیت های پروژه، یک راه معمول برای کوتاه کردن زمان تکمیل تا رسیدن به زمان پایان کار پروژه می باشد. تحقیق قبلی، در مورد کیفیت در مشکلات موازنه زمان-هزینه، بر روی به حداکثر رساندن کیفیت در فعالیت فردی پروژه تمرکز داشته است. در این خصوص، اجرای زمانبندی پروژه که هزینه کاهش کیفیت احتمالی (PQLC) در مسائل مرتبط با موازنه زمان-هزینه را در نظر می گیرد را می توان بعنوان یک ایده کاربردی در نظر گرفت، زیرا کیفیت فعالیت فردی از طریق پیروی از نیازهای پیمانکار پروژه تعریف می شود. بر این اساس، ما یک مدل برنامه نویسی خطی صحیح ترکیبی را ارائه می کنیم که در آن برای فعالیت های خرد سازی یا زمان شکنی فزاینده یک پروژه ویژگیهای PLQC را در نظر می گیرد. این مدل به طراحان پروژه کمک می کند زمانبندی کاربردی پروژه را توسعه دهند.

 

کلمات کلیدی: زمانبندی پروژه؛ کیفیت؛ هزینه کاهش کیفیت احتمالی؛ موازنه هزینه-زمان؛ روش مسیر بحرانی

 

۱- مقدمه
پروژه های موفق باید پیش از زمان سررسید و با بودجه تعیین شده به اتمام برسند؛ با این وجود، گاهی این محدودیت ها نادیده گرفته می شوند. بنابراین ممکن است بین فرضیات در نظر گرفته شده برای پروژه و نتایج واقعی اختلافات محسوسی وجود داشته باشد. تغییرات ناگهانی در تکنولوژی ساخت، تکنیک ها، مواد یا منابع انسانی می تواند فشار هایی بر بودجه و زمانبندی وارد کند  و در نتیجه احتمال شکست را افزایش دهد ( زنگ و همکاران،۲۰۰۷). یک تحقیق درمورد تکمیل پروژه های ساختمانی در عربستان سعودی نشان داد که ۷۶% پیمانکاران پروژه تأخیرات ۱۰-۳۰% در مدت زمان پروژه را تجربه کرده اند (عاسف و الهجی،۲۰۰۶).
یک تکنیک رایج برای کاهش فشار زمانبندی یا در حقیقت زمان شکنی یک پروژه تفکیک و خرد سازی فعالیت های آن پروژه است. این فعالیت ها شامل تخصیص منابع بیش از میزان برنامه ریزی شده (مانند مواد، نیروی کار و تجهیزات) جهت تکمیل سریع تر پروژه می باشد ( کسلر و چاکرابارتی،۱۹۹۹).
در مورد مشکلات موازنه زمان-هزینه، پروژه ها همیشه بدون کار مجدد یا انجام اصلاحات طبق زمانبندی تکمیل نمی شوند. یک پروژه یک کار یک رویه ای (یک دفعه ای) است که متحمل زمان، هزینه و کیفیت شده و موفقیت آن بستگی به این دارد که این محدودیت ها چگونه تعدیل شوند (اتکینسون، ۱۹۹۹). چنانچه هر یک از این محدودیت ها مورد تأکید بیشتری باشد، ممکن است بار اضافی بر دوتای دیگر تحمیل شود. در نتیجه، فعالیت های خرد سازی پروژه باید به عنوان عامل مهمی در مسئله موازنه زمان-هزینه در نظر گرفته شوند.
 

این مقاله ترکیبی از یک رویه و مدل برنامه نویسی خطی عدد صحیح را ارائه می کند که هزینه کاهش کیفیت احتمالی (PQLC) مربوط به کار مجدد و اصلاحات را در نظر می گیرد  که ممکن است به دلیل فعالیت های شدید خرد کردن رخ دهند. بخش های دیگر این مقاله به صورت زیر ارائه می شود. بخش ۲ خلاصه ای از تحقیقات قبلی در زمینه مسائل موازنه هزینه-زمان را با توجه  به کیفیت پروژه ارائه می کند. بخش ۳ مدل برنامه نویسی خطی صحیح ترکیبی که برای محاسبه هزینه های مستقیم پروژه به کار رفته اند را تشریح می کند، که پیش از این  برابر با نرخ فعالیت مخالف فعالیت های پروژه در نظر گرفته می شد. بخش ۴ این مدل را با یک مثال ارزیابی می کند و درباره روش تخمین PQLC برای مثال پروژه بحث می کند. بخش ۵ نتایج این تحقیق را ارائه می کند.

 

۲- مروری بر مباحث مرتبط

روش مسیر بحرانی (CPM) که برای تمام انواع پروژه ها نظیر ساختمانی، مهندسی، نگهداری تأسیسات، توسعه نرما فزار و تحقیق و توسعه به کار می رود، یک الگوریتم محاسباتی است که برای زمانبندی مجموعه ای از فعالیت های یک پروژه به کار می رود. این شیوه اساسا با موازنه بین زمان تکمیل و هزینه  های پروژه مرتبط است (کلی و واکر،۱۹۵۹)، و برای کاربرد در شرایط قطعی مناسب تر است تا شرایط احتمالی. از CPM می توان برای تعیین موازنه زمان-هزینه برای فعالیت هایی که مطابق با زمان داده شده برای تکمیل پروژه با حداقل هزینه عمل می کنند، استفاده کرد و زمانیکه تجربیات مشابهی از پروژهای قبلی وجود دارند ، مفید می باشد (هیلیر و لیبرمن،۱۹۹۵).
 

۳- مدل محاسباتی پیشنهاد شده

هزینه و زمان تکمیل پروژه تحت تأثیر خرد کردن هر یک از فعالیت های پروژه قرار می گیرد. اگر هر یک از فعالیت ها بیش از حد خرد شوند، ممکن است موجب کار مجدد، اصلاحات و یا حتی شکست پروژه شوند. بررسی کیفیت باید فوراً بعد از تکمیل هر فعالیت انجام شود و در صورتیکه کیفیت قابل قبول نباشد، اقدامات اصلاحی نظیر کار مجدد یا اصلاحات به کار گرفته می شود. برای اجرای چنین اقدامات اصلاحی به PLQC نیاز داریم.

 

۳٫۱٫ توصیف مشکل
هزینه های پروژه به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: هزینه های مستقیم مربوط به فعالیت های فردی و هزینه های غیر مستقیم مربوط به موارد سرجمعی (بالاسری). مشکلی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد بر فعالیت های انفرادی تمرکز دارد، با این فرض که موازنه زمان-هزینه برای فعالیت های پروژه خطی هستند (سوینک و همکاران، ۲۰۰۶). هزینه های مستقیم، با توجه به PQLC، با فرضیات زیر به حداقل می رسند:
  • فعالیت نامطابق نیاز به کار مجدد یا اصلاحات دارد و نیازمندی ها یا مشخصات پیمانکار فوراً بعد از تکمیل هر فعالیت تعیین می شوند.
 
۳٫۲٫ ایجاد مدل محاسباتی
مشکل موازنه زمان-هزینه در مدیریت پروژه زمانی آغاز می شود که زمان فعالیت می تواند با اندکی هزینه مستقیم بیشتر کاهش یابد (شویندت،۲۰۰۵). ایده های قبلی برای حل مشکل مدت پروژه شامل فورمول بندی برنامه نویسی خطی ترکیبی (ویست،۱۹۶۳) و برنامه نویسی خطی با متغیرهای صحیح می باشد (بروکر و ناست،۲۰۰۶). در ادامه، یک مدل ترکیبی از  برنامه نویسی خطی صحیح  را توصیف می کنیم که با PQLC ترکیب می شود. این PQLC  هزینه مستقیم تخمین زده شده برای کار مجدد یا اصلاحات مربوط به فعالیت نامطابق است که چنانچه خرد کردن مدت پروژه مورد نیاز باشد، رخ می دهد.
 

۴استفاده از مدل

۴٫۱٫ تعیین مسیر بحرانی
برای اجرای تست اعتبار مدل توصیف شده در بخش ۳٫۲٫، یک پروژه نصب سیستم دسته بندی نوع ربات (RTPSI) برای شرکت Y در کره جنوبی به عنوان نمونه انتخاب شد. فرض کنید این پروژه نمونه قصد دارد تا بهره وری بسته بندی  محصولات مراقبت زنانه را با نصب RTPSI بلافاصله پس از روند ساخت جاری افزایش دهد. شکل ۱ نمایی برای RTPSI نمایش می دهد.
 
۴٫۲. تخمین PQLC
یک روند سیستماتیک برای تخمین PQLC شامل رویه ها و مقیاس می شود و تعریف آن به سه مرحله تقسیم می شود: شناسایی خطر عدم تطابق و برنامه نویسی برای فعالیت های پروژه، تحلیل و بررسی خطر عدم تطابق برای فعالیت های پروژه و تخمین PQLC با نرخ فعالیت خطر عدم تطابق.
 
۴٫۳. نتایج محاسباتی
این مثال با استفاده از نرم افزار LINGO (نسخه ۶٫۰۱)  بر روی یک کامپیوتر شخصی (Hewlett-Packard Compaq Intel Centrino 2.0 GHz with 2 GB RAM and 80 GB hard disk) حل شد. زمان تکمیل تخمین زده شده ی پروژه RTPSI بر اساس شرط Eq. (3) 17.5 روز بود ، که با زمان مطلوب پایان پروژه (D) مطابق بود. فعالیت های A، B، D، G،N، O و P از پروژه RTPSI به عنوان فعالیت های مخرد شدگی کننده شناخته شدند که می توانستند بر زمان پایان کار پروژه تأثیر گذار باشند.

۵ نتیجه گیری

در این مقاله یک مدل برنامه نویسی خطی صحیح ترکیبی را ارائه کردیم که هم  برای خطرات عدم تطابق و هم برای PQLC در فعالیت های پروژه قابل استفاده بود. در یک برنامه محاسباتی این مدل دریافتیم که فعالیت های خرد کردن احتمالی انتخاب شدند، و به عنوان نیازی برای مراقبت ویژه با توجه به فعالیت های خطر عدم تطابق شناخته شدند. با شناسایی این فعالیت های خطر عدم تطابق در روند زمانبندی پروژه، مدیر پروژه می تواند نیاز به کار مجدد یا اصلاحات را از بین ببرد، که در نتیجه تکمیل پروژه RTPSI با حداقل هزینه مستقیم و پیش از زمان پایان کار را تسهیل می کند. اگر چه  نمی توان کاملاً جلوی کار مجدد یا اصلاحات فعالیت های خطر عدم تطابق طی اجرای پروژه را گرفت، از افزایش هزینه های پروژه می توان اجتناب کرد زیرا هزینه مستقیم قبلاً شامل PQLC می باشد. این مشابه مفهوم طراحی بدترین حالت بر حسب قابلیت اطمینان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.